Korg PD10 analoge drumpad

Mk II

Fris Gewassen Lid
Ik zoek al tijden naar wat meer info over de Korg PD10 drum-pad die ik in mijn bezit heb.

Het is een beetje een vreemde eend in de bijt. Geen enkele Korg timeline of catalogus noemt 'm, het internet levert alleen mijn eigen pagina & foto op dus wend ik me maar tot het forum. Iemand moet dat ding ooit gehad hebben want ik heb 'm 2de hands gekocht hier in NL.

Het is een analoge drumsynth-pad, met de gebruikelijke pieuw-pieuw geluiden. Behuizing is plastic, opschriften en design doen mij vermoeden dat hij eerste helft vd 80's geboren is, Ik heb de orginele (?) doos waarop iedere verwijzing naar Korg of een typenummer ontbreekt. Is het een prototype of iets dat, misschien maar heel tijdelijk, onder licentie werd verhandeld? The mind boggles...

Vervelend detail: ik ben er nog steeds niet achter hoe je het kreng openmaakt zonder het te slopen dus ik weet ook niet wat er "in" zit.

Iemand enig idee of een advies waar ik meer info zou kunnen vinden?

Ik ben wel benieuwd naar een plaatje, het ruikt ernaar dat het uit de MS-serie komt?!

Hoe kan je dat nou ruiken man :P Als ik er op google vind ik ook helemaal niks, zefls jou site niet, plaatje zou lekker zijn :koffie:

het ruikt ernaar dat het uit de MS-serie komt
nee, hij is duidelijk van (iets) later. ik schat ergens tussen MS serie en Mono/Poly... 1981, 82?

Als ik er op google vind ik ook helemaal niks, zefls jou site niet, plaatje zou lekker zijn
err... het ziet er naar uit dat die pagina inmiddels geruimd is. ik ga NU een foto maken. EDIT: lastig om goede foto's te maken... de close-ups van het knoppen paneel zijn mislukt, die doe ik morgen wel over.

Knoppen: Sens, Pitch, Sub Sonic, Filter, Noise, Decay, Bend, Click, Filter Mod, Volume

Aansluitngen: 12v DC In, 12v DC Out (!), Pad Out/In, Signal Output, Mix Input

Attachments

• korg_pd10.jpg
    korg_pd10.jpg
    65 KB · Bekeken: 117
Laatst gewijzigd:
wow.. die Yamaha ziet er wel heel erg hetzelfde uit, dat kan geen toeval zijn. En aLs ik de manual van die Yamaha bekijk, blijken alle aansluitingen en knoppen percies hetzelfde. Het is dus gewoon hetzelfde apparaat. Lijkt een bevestiging van mijn vermoeden dat het een "third-party" product is met een Korg naamplaatje en misschien nooit echt op de markt is gebracht.

BTW: de controls doen mij sterk denken aan bijv. een Simmons SDS-200 dus ik sluit zeker niet uit dat ook in dit apparaat CEM chips gebruikt zijn

dankzij de velocity-gevoelige envelope en de Sub Sonic oscillator ( == ringmod ) kun je idd behoorlijk wrede sounds d'r uit meppen. die (pad) Trigger In is ook erg nuttig voor ritmiese sequences; bijvoorbeeld in combinatie met m'n Simmons SDS-800 en SDS-200 aangedreven door de SQ-10.

Ik ben wel benieuwd naar een plaatje, het ruikt ernaar dat het uit de MS-serie komt?!

ronderhand wel bekend ...mk2 kiekt niet ! hehe*D blits
aha t gaat verder srry

zag laatst ook een soort electro harmonix drumachien ...egt met van die jaren 70 look ...volgensmij een pedaal met soort presets ....ook nog noooooitgezien!
erzijn soms nog ronbekende ..egtwel :engel:

[kheb hier bv een minipops [de junior maargoed] wel lekker klinkend
congas en hats zijn ok
zou ik ook grageens schema van hebben
desnoods trihgger in points maken ...

as iemand korg schemas weet :?

Laatst gewijzigd:
dankzij de velocity-gevoelige envelope en de Sub Sonic oscillator ( == ringmod ) kun je idd behoorlijk wrede sounds d'r uit meppen. die (pad) Trigger In is ook erg nuttig voor ritmiese sequences; bijvoorbeeld in combinatie met m'n Simmons SDS-800 en SDS-200 aangedreven door de SQ-10.

wereld van verschil asje ineens je simmons [wateverwelke] analoge drumbak
gaa aansturen met pads ipv een regelwerk
alles is normaal static recht even veel input
met pads hebk keertje de sds8 van patatmet zittten pielen
en veel lekkerder dynamishe filterts openingen qa sounds
[moetkooknogskeertje kopen set pads ...grrrrrr]

toenk plaatje zag vd pad van korg d8 ik eerst dat t soon hybride ding is
een soort fm chip met analog controls ofso
net as korg 707 [fm chip inside] en toch modernere eind80" jaren korg logo erop gedrukt !
hun werkte toen redelijk wat samen [of leende engeneers uit ]

BEDANKT WEER WAT R-ONTDEKT !
http://homepage.mac.com/synth_seal/html/ptx8.html
dat bovenstaande dingetje was part of .. drumset
dit was de engine
,
kan leuk module zijn dus een soort pearl dum x / ddr roland soort van apparaaat

info
YAMAHA PTX8 Percussion Tone Generator is a 12-bit PCM drum synthesizer with deep synthetic features

wel de sound vd rx5 = best ok naast andere drumachiens :eureka:
Overview

28 samples in seemingly 256KB ROM - no hats and cymbals, but with various kick and snare variations.
All samples are looped - you can make infinitely long release with any sounds, that is useful to emulate reverb and to make interesting noises.
- RX5 engine - 12-bit PCM playback with 5-octave pitch shift,
gated multi-step envelope, auto bend and reverse.
Expandable with RX5 sample ROM cartridge (256KB).
A kit is made of 8 pad settings.
The 8 buttons on the panel can be used to trigger the sounds.
8 pad input and 8 individual output.

http://homepage.mac.com/synth_seal/html/ptx8.html
luistert naar die sequence voorbeelde best 12 bit magk wel zegguh whoo
[rx5=ook egt ok!]=( niet meer hier
12-bit PCM playback with 5-octave pitch shift, gated multi-step envelope, auto bend and reverse.

Attachments

• ptx8.jpg
    ptx8.jpg
    6,4 KB · Bekeken: 119
  • ed10w.jpg
    ed10w.jpg
    12 KB · Bekeken: 123
met de huidige dollar koers is dat een koopje. volgens mij heb ik 75 of 100 euro betaald voor de Korg en dat was ook niet te veel, hij is het zeker waard en die Yamaha dus ook

enne... pads zijn idd erg cool, ook in combi met bijv. een MS-20 of een modulaire synth. Ik heb 4 pads en een bass pad van Simmons. Zwaar kicken!
Leuke tip: een Roland OctaPad II heeft goeie midi EN analoge trigger in/outs. de mijne helaas verkocht toen ik effe geld nodig had voor m'n Jupiter. wijze les: nooit iets verkopen.

Ja, een Synare is een heel leuk ding (ik ken ze nog van vroeger toen alles analoog & beter was) maar deze is toch ook weer niet zo heel goedkoop - verzenden & invoer erbij tellen! en je moet ergens een grens trekken. Ik geil voornamelijk op vintage Korg spulletjes. Heeft te maken met een jeugd-trauma...

Back