Midi to PC

Geen Probleem

Kick's & Snare's
Hey, ik heb een vraagje. Ik heb geen midi interface, maar heb hier een midi controller, een midi kabel en een midi to PS/2 connector. Hoe hook ik het allemaal op want van midi heb ik echt geen verstand. ik heb dus de kabel van het keyboard naar de midi to ps2 connector naar de pc in het keyboard connector gedaan. hoe set ik FL studio nu zo op dat hij hem herkent?

Mvg Mitchell

ik zou toch verwachten dat er een cd-rom bij je midicontroller zit om deze te installeren op je computer! ff die drivers installeren dus en vervolgens zal je wel ergens in FL je midicontroller kunnen selecteren voor het controllen van het e.e.a.!

http://www.metacafe.com/watch/1083966/fl_studio_using_a_midi_controller/

makkelijker kan het niet! zou haast lmgtfy doen maar ach

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat wat je probeert helaas niet gaat. Zover ik weet bestaan er geen ps2 naar midi (of midi naar ps2) verloopjes / connectors (correct me if I'm wrong). Wat wel bestaat zijn 5 polige DIN naar ps/2 verloopjes om ouderwetse toetsenborden aan te sluiten op een ps/2 poort in plaats van de oudere DIN5 poort.

Dat midi ook gebruik maakt van 5 polige DIN connectoren, betekent niet dat je midi kan aansluiten via een ps2-poort!

Als je midi-controller ook USB heeft zou ik die direct via USB aansluiten, dat is de meest eenvoudige weg en zo zal de midi-controller ook eenvoudiger herkend worden in je software.

Zo niet, mocht je computer een ouderwetse game-poort hebben kan je die als midi-interface gebruiken door een midi naar gamepoort kabel te gebruiken. Het is echter veel gemakkelijker is het om een goedkope USB-midi interface aan te schaffen van bijvoorbeeld ESI, EMU of M-Audio.

Het is nogal een oud dingetje en zit geen usb op, ik hoopte dat het zo ook zou kunnen maar helaas. een gameport zit er niet op deze pc dus ik ga morgen maar kijken naar een interface denk ik.

Bedankt!

Back