• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Korg KARMA 2nd run. Te Koop!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Almeros

Bitwig en Reason+ gebruiker...
Hallo allemaal :)

De Karma staat hier nog steeds, dus vandaar dat ik het bericht nog maar eens post. De vraagprijs was eerst 1100,- euro maar roep maar gewoon wat je zelf voor prijs in gedachten hebt (wel serieus bedrag natuurlijk). Dan stel ik dat voor aan m'n oud muziek partner. LET OP: je hoeft geen ruil deals voor te stellen want het is dus 'zijn' synth en hij stopt met muzieken...

Maargoed: Te koop -> Korg KARMA

-Perfecte staat
-1/2 jaar oud en weinig gebruikt
-Nog een 1/2 jaar garantie
-OS 2 geinstalleert
-Compleet met diskette's, handleidingen en doos

(evt. verzendkosten voor de koper)
Lokatie: Groningen, Nederland

Neem contact op via almeros@softhome.net, of post PBtje als je interesse hebt

Als ie voor minder als 1100 euro weggaat vind ik het niet duur. Mooie synth, zo'n Karma.

Is het 'n beetje een all-round synth? Met het oog op 'n toekomstige metalband vooral?

Ik ben een behoorlijke noob maar ik wil graag goed beginnen, speel al wel ongeveer 1 jaar gitaar en wil nu ook synth gaan proberen.

Origineel geplaatst door RMW
Is het 'n beetje een all-round synth? Met het oog op 'n toekomstige metalband vooral?

De Korg Karma is uiteraard lid van de Triton familie en beschikt dus ook over een sequencer en natuurlijk de Karma functionaliteit.

Verdikkeme, 1100 EUR is geen misse prijs voor een Triton en al dus ook niet voor een Karma.

De Korg Karma is zo'n beetje inzetbaar in alle muziekgenres en setups (studio of on-stage), maar ja ... eigenlijk geldt dat voor alle synths.

Als all-round bakbeest (workstation) is die zeker geschikt :okdan:, de Karma functie is trouwens echt wel iets dat echt bruikbaar is als performer op het podium. Gedaan met die ferme gitaarsolo's, vanaf nu is de toetsenist 'het mannetje'

Ik had dus een oog op de Triton LE, ook al ben ik beginner. Maar wat is precies het grote verschil tussen de Karma en de Triton LE?

Ik bedoel, die Karma-techniek blabla heb ik al eens zitten lezen, maar heb ik daar nu superveel aan als beginner?

Maar wat is precies het grote verschil tussen de Karma en de Triton LE?

Ik bedoel, die Karma-techniek blabla heb ik al eens zitten lezen, maar heb ik daar nu superveel aan als beginner?

Ik heb ook een tijdje zitten twijfelen tussen de Triton Le en de Karma.

Op deze webpagina zie je netjes de verschillen tussen de verschillende Triton's, lekker handig om te vergelijken.

De belangrijkste verschillen:
  • De Karma kan NIET worden uitgerust met het EX-SPML (samplekaartje), de Le kan je hiermee wel uitbreiden
  • De Le kan NIET worden uitgerust met het EXB-MOSS (wonderkaartje )8) ), de Karma wel.
  • De Le beschikt over een arpeggiator, de Karma niet maar is ook niet nodig want die heeft dan weer de KARMA-technologie aan boord

Beiden zijn zeker niet slecht om mee te starten maar ik kan me wel voorstellen dat je in het begin niet zoveel aan die KARMA technologie zal hebben (behalve dan misschien als gimmick of zo).

Op het forum is Auxillary trouwens een tijdje geleden met een Le gestart. Misschien kan je hem ff vragen wat zijn ervaringen tot nu toe hiermee zijn. De Karma is trouwens ook niet slecht hoor maar je kan hem best eens uitproberen in de winkel. Kan je zelf zien of je die Karma functie nu al nodig zou hebben.

Vergeet ook niet dat de Karma functionaliteit binnenkort ook in softwarevorm beschikbaar zal komen (Karma Creator) en die software zou het dus doen met gelijk welke MIDI-bak, dus ook een Le.

Ik weet niet wat beiden tegenwoordig kosten. Toen ik de Karma kocht was die goedkoper dan de Le en ik had geen behoefte aan een sampleroptie dus werd het uiteindelijk de Karma.

Origineel geplaatst door Hover
Nog dit,

Er staat op dit ogenblik een Korg Karma te koop op het forum, hier staat ie voor niet al te veel

Hoe wakker is iemand die net ontdekt dat ie verwijst naar hetzelfde draadje :stupid
Volgens mij heb ik nog last van teveel :biertje:

Of zou er een niet-nader genoemde moderator bij mij ook op bezoek geweest zijn ;)

Ik had dus een oog op de Triton LE, ook al ben ik beginner. Maar wat is precies het grote verschil tussen de Karma en de Triton LE?

Nog een ERG belangrijk verschil (vind ik dan) is dat de Karma 6 FX slots heeft tegenover 1 FX slot (of 2 correct me if I'm wrong). Dat houdt praktisch gezien in dat je uit de Karma bijzonderderderederdere sounds kan halen met meer FX erover dan met de Le die het van de soundset zelf moet hebben (die overigens perfect is hoor). Of als je meer gaat editen op de computer, dat je verschillende FX over verschillende soundtracks kan outputten.

Dit punt gaf mij tzt de doorslag om mijn muziekcompangon (die zelf niet zo technisch is) de Karma aan te bevelen tegenover de Le...

Ik zou wel eens de Karma willen zien en horen. Waar woont de aanbieder ergens?

Zijn de ingebouwde sounds voor een beginner wel vet in de Karma?

Lees de eerste post nogeens en je ziet dat hij in Groningen zit. Of ze vet zijn? Wat versta je onder vet? Ga hem even bij een wilekeurige muziekwinkel bespelen en je weet genoeg. Staat ie er niet probeer je de Triton uit. Kwa klank is het praktisch hetzelfde.

Ik zou wel eens de Karma willen zien en horen.

Bekijk anders ff de promovideo's op het web even, daar zie je toch wat en hoor je toch heel wat klanken de revue passeren. En anders haal je ff het demo mp3 binnen, zitten ook heel wat geluidjes in.

Of je springt bij mij eens binnen 8)

Je bent altijd welkom om hem eens te bekijken in volle glorie! Maar ik zit in Groningen dus misschien dat de muziekwinkel bij je om de hoek in Gelderland, inderdaad wat handiger is. :)

Gisteren bij de Feedback op de Triton LE en de Karma gespeeld. Ik ben in ieder geval nog wel geinteresseerd, ik hou je op de hoogte :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back