Roland JD800, wie weet er meer van?

wesko

Artificial sounds R real
Wie kan me meer vertellen over de JD800? Lijkt hij op de 106, hoe bedient ie, wat is de kracht etc? Ik heb al op internet gezocht maar de technische termen vertellen me de look-and-feel niet.

Misschien heeft iemand hem hier of kent hem goed...

Zelf heb ik geen JD-800 maar wat zeker een verademing is op deze, is dat je een heleboel schuiven en knoppen hebt om vanalles en nog wat aan te sturen. Je kan er trouwens ook de JD-990 module mee aansturen (waarover ik toch regelmatig lees dat deze qua geluid nog beter is).

Een ideale combi zou dus de JD-800 met de JD-990 zijn.

Wat ik dan weer een 'nadeel' vind is dat de JD-800 wel een grote bak is :D

Re: Roland JD800, wie weet er meer van?

Origineel geplaatst door wesko
Wie kan me meer vertellen over de JD800? Lijkt hij op de 106, hoe bedient ie, wat is de kracht etc? Ik heb al op internet gezocht maar de technische termen vertellen me de look-and-feel niet.

Misschien heeft iemand hem hier of kent hem goed...

vergelijken met de 106 kan je hem niet..de jd 800 is rete digitaal..werkt met pcm waves volgens mij

qua klank vond ik het niet zo,maar om te zien is hij helemaal te gek:)

Een ideale combi zou dus de JD-800 met de JD-990 zijn.
Het is een ideale combi...zonder meer :D
Niet dat ik de 800 echt veel gebruik om de 990 te editten hoor, maar het kan wel eens gemakkelijk zijn.
En het is ook wel stoer om je golfvormen, envelopes en dergelijke te zien bewegen wanneer je de schuiven van de 800 bediend.

t lijkt me ook wel wat, alleen nog best prijzig (700-800) en wat ik hoor, dat er vaak zoveel rotzooi en stof tussen die schuivers zit waardoor t geluid zomaar overspringt

wie heeft hier een 990 ?
die is toch zon 300 goedkoper en schijnt vetter te klinken ja, alleen lastig programmeren ?

800 vs 990 =)

Ik heb één 800 en 2 990's. Natuurlijk werk je met de 800 een stuk vlotter, je hebt tenslotte een berg schuiven en knoppen tot je beschikking. Maar ik vind de 990's niet lastig om te programeren. Ze hebben een flink display en alles wordt er netjes op afgebeeld. Je moet alleen soms wat menuutjes doorlopen tot je aan de gewenste parameters zit. Komt wel bij dat de 990 een sync functie bezit, een ringmodulator, 8 multitimbraal is en dat je er een Expansieboard in kunt steken (de vintage synth is dan een echte aanrader, je hebt dan 2 keer 255 patches extra!).
Wat betreft het stof bij de 800. Toen ik de mijne kreeg werkte inderdaad de schuif van de CutOff niet goed (raar hè?) en een paar buttons moest ik ook wat harder op drukken. Maar effe een mailtje naar Roland en een paar dagen later had ik voor een paar knaken de wisselonderdelen al binnen, en verkeerd hij nu weer in topstaat.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Deminga
t lijkt me ook wel wat, alleen nog best prijzig (700-800) en wat ik hoor, dat er vaak zoveel rotzooi en stof tussen die schuivers zit waardoor t geluid zomaar overspringt

wie heeft hier een 990 ?
die is toch zon 300 goedkoper en schijnt vetter te klinken ja, alleen lastig programmeren ?

800 vs 990 =)

Nou een JD 800 is echt niet meer waard dan €500

1 800 en 2 990 8D
kan je niet een jd demootje droppen zsmoke :)

argg hij word toch rond de 800 aangeboden op nederlandse sites, vond t oook wat TE

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Faithless heeft er eentje, dus zo slecht zal ie wel niet zijn... ;)

Dat zegt werkelijk niets vind ik.

Origineel geplaatst door bambamstudio
nee vind ik ook....

ik heb er ook een, en DAT wil pas iets zeggen :)

DAT? Tegenwoordig gaat alles toch met CDR's? ;)

Origineel geplaatst door bambamstudio
das ff een andere discussie, maar opnemen en masteren op cd SUCKS!

:duivels:

Ik heb eigenlijk nooit zo heel erg goed naar die JD's geluisterd maar wat is nou echt het verschil met de JV serie en de XV serie? Want het lijkt me dat je qua sound er in de jaren toch op vooruit gaat. En je een JV / XV voor niet zo'n bedrag als een JD moet betalen.

En qua knoppen heb ik als ik heel eerlijk ben die JD800 nooit zo heel erg bijzonder gevonden. Toen hij uit was dacht ik dat ze speciaal voor de analogofielen toch maar een ding met zoveel mogelijk schuiven hadden gemaakt zodat die ook nog lekker konden klooien.

hmmpf, ff kijken, we hebben:

jd 800, 990
jv 30, 35, 50, 80, 880, 90, 1000
jv 1010, 1080, 2080
xp 10, 30, 50, 60, 80
xv 88, 2020, 3080, 5050, 5080
rs 5, 9
fantom

uh van horen zeggen (nee, eigenlijk lezen) klinken de JD's minder "plat" t.o.v. de JV en XP series
XV series en verder schijnen weer beter te klinken

Origineel geplaatst door Bahamut
hmmpf, ff kijken, we hebben:

jd 800, 990
jv 30, 35, 50, 80, 880, 90, 1000
jv 1010, 1080, 2080
xp 10, 30, 50, 60, 80
xv 88, 2020, 3080, 5050, 5080
rs 5, 9
fantom

uh van horen zeggen (nee, eigenlijk lezen) klinken de JD's minder "plat" t.o.v. de JV en XP series
XV series en verder schijnen weer beter te klinken

Tja... schijnt, schijnt... zolang de zon maar schijnt :biertje:

Back