Roland JD800, wie weet er meer van?

mooie synth, haal over een week mijn 2e JD-800 op.

Voor een rompler is deze synth echt fantastisch, met de interface erbij heb je een zeer komplete synth.
Tis een soort D50 meets M1 meets Wavestation, maar dan met een bak schuifjes erbij.

Vergelijking met een Juno-106 houdt al op bij de merknaam, de JD-800 is een heel stuk beter/completer IMHO.

Okee bedankt, voorlopig weet ik effies genoeg, allemaal bedankt voor de input!

Voor wat het waard is; ik vind de JD-800 een geweldig apparaat. Ziet er vooral enorm geil uit in het donker.

Wat ik het meeste gebruikte van de JD is dat je elke toets een LFO kon sturen.
Ik toendertijd 'n hoop bubbel en blop geluiden gemaakt.
Ik heb hem toen( ja,ja) ingeruild voor de NordRackI (die net uit was).
Maar wel met moeite!
:bekdicht: ;)

Origineel geplaatst door omiel
Voor wat het waard is; ik vind de JD-800 een geweldig apparaat. Ziet er vooral enorm geil uit in het donker.

Oooh, dan heb ik nog wel een merk :)

De Indigo

Ik heb er twee. Voordelen: string geluid en knoppen. Nadelen: Multitimbraal is het niet veel bijzonders en de midi kan wat traag zijn.

Dat was als antwoord op Wesko die ook nog een merk weet wat bij bepaalde mensen gevoelens oproept in het donker.

Origineel geplaatst door ZmokE
Dat was als antwoord op Wesko die ook nog een merk weet wat bij bepaalde mensen gevoelens oproept in het donker.

Philips (gloeilampen, maar vlak de TL's niet uit!) 8)

Philips (gloeilampen, maar vlak de TL's niet uit!)
Heb jij stiekum m'n profiel zitten lezen??

Ik bezit 2 JD990, de modules van de JD 800. Het is geweten dat die aanzienlijk beter klinken en bovendien kunnen worden uitgebreid met JV expansion boards.

Ik heb mijn JD800 ooit ingeruild en met opleg deze 2 JD's gekocht. Ik verkoop die nooit meer, en ik kan je adviseren om die toestellen die je nu tssn de 500 en 750 euro vind, te kopen.
Onwaarschijnlijk welke sounds ik daar al mee gemaakt heb, op voorwaarde dat je ze niet multitimbraal gebruikt. (dat kan wel maar is duidelijk niet de bedoeling)

De JD 990 heeft ook zoals de K2600 een variabele synth architectuur, zij het een stuk beperkter, slechts 6 algoritme's. Maar dat doet geen afbreuk aan de sxuperieure geluidskwaliteit van het ding.

Prodigy gebruikte de JD990 preset 'EML Wobbler' als intro sound van 1 van hun hits.

Naar mijn bescheiden mening behoort de JD990 tot de betere synthesizers die Roland produceerde. De nieuwprijs was dan ook niet mis. Helaas is de JV-reeks niet echt het alternatief. Ik testte de 2 toestellen naast elkaar en de JD990 klinkt beduidend beter. Betere ADA's dus.

Back