M-audio Projectmix

Derjano

Ouwe rot
Hoi ik heb een vraag.

Ik zit te denken aan een M-audio project mix.
Maar ik kom weinig gebruikers ervaringen hierover tegen.
Ik werk nu in combi met een Behringer DDX3216 met adat en een firewire M-audio Prolightbridge met protools M-audio en wil nu misschien voor het grootse gedeelte digitaal gaan.

Dus zit te denken om de DDX3216 te vervangen door de projectmix en alles via protools te doen in mijn Mac m.b.v. de project mix.

Nou heb ik een aantal externe effect apparaten die ik eigenlijk niet kwijt wil en wil ook niet alle effecten met plug-ins gaan doen.

Ik heb het idee dat ik aantal dingen ga missen en dat weerhoudt me van de aanschaf tot nu toe plus dat ik toch erg gehecht ben aan mijn DDX3216 wat ik nog steeds een geweldige mixer vind.

Er komen een aantal vragen naar boven

1. Hoe zit het als je een insert wil gebruiken voor bijvoorbeeld een hardware compressor?

2. Hoe het zit met aux send en return in combi met een projectmix en gebruik van externe effectapparatuur Dat is me ook niet duidelijk of dat kan en als het kan hoe?

3. Hoe gaat het mixen met de project mix in combi met protools eigenlijk? (maar 8 sliders etc toggelen je dan van track 1 t/m 8 naar 9 t/m 16 etc?)
Of mix je via je control of toch nog in het scherm met een muis?

Iemand hier ervaring mee?

Waarom kijk je niet naar een Tc electronic Studio Konnekt 48?

Ik heb zelf ook naar de project mix zitten kijken, leek me wel mooi. Maargoed ga maar is googlen, je hoort niet echt veel positieve dingen erover. Zelfs de winkel waar ik altijd kom raadde hem af. Kwaliteit van zo'n TC ligt velen malen hoger. En je hebt gelijk 4 top preamps, en zat ins en outs.

Nou daar ben je ook lekker mee dan. Ik heb wat gelezen ook over die m-audio interface, ik zal het is opzoeken voor je morgen. Dat was echt de reden, met alle andere negatieve berichten erover, om hem gewoon niet te halen.

Dat zelfs de winkel al zei dat ik het niet moest doen, vond ik al helemaaaal bizar.

Terwijl ze gewoon m-audio dealer zijn.

Nou ik heb nu een configuratie waar ik ook uit de voeten mee kwam maar ik kam op de projectmix die oa speciaal gemaakt is voor protools in combi.
Maar gebruikers ervaringen kom ik eigenlijk nergesn tegen.

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Computer+Recording+Interfaces/product/M-Audio/Project+I%2FO/10/1

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/M-Audio/Project+Mix+I/O/10/1

Zoek maar is op gearslutz. Staan heel wat berichten over mensen die er niet zo happy mee zijn. kwaliteit schijnt nogal tegen te vallen. Support van M-audio is helemaal laks. etc etc.

Maargoed je kunt geen kant op denkik :)

Trouwens je moet is kijken bij redcoon.nl daar zag ik hem 400 euro goedkoper als bij thomann.

Support van M-audio is inderdaad kut. Dat klopt je wordt als leek al snel afgepoeierd.

Back