Jochem paaps Kreate

nomore

Lintage Vid
Gebruiken hier meer pplz Jochem Paaps Kreate?

(voor meer info: http://www.fixednoise.com/software.php?aid=1)

Ik ben hem aan het testdriven en alhoewel ik de sounds zelf erg goed vind (ik ben sowieso een fan van mr J.) 'lijkt' het mij zo op het eerste gezicht dat de geluidskwaliteit van de samples wat tegenvalt.

Om wat preciezer te zijn, de drumsamples klinken voor mij vrij 'schel', en in andere samples zijn duidelijk artifacts te horen. En dat nog door allemaal 'warm' outboard spul.

Zelf vind ik het zodanig irritant typisch vst achtig klinken dat ik hem helaas niet ga aanschaffen. Echt te zonde aangezien het verder wel in mijn straatje past. Zijn er meer soortgelijke ervaringen????

Gebruiken hier meer pplz Jochem Paaps Kreate?

(voor meer info: http://www.fixednoise.com/software.php?aid=1)

Ik ben hem aan het testdriven en alhoewel ik de sounds zelf erg goed vind (ik ben sowieso een fan van mr J.) 'lijkt' het mij zo op het eerste gezicht dat de geluidskwaliteit van de samples wat tegenvalt.

Om wat preciezer te zijn, de drumsamples klinken voor mij vrij 'schel', en in andere samples zijn duidelijk artifacts te horen. En dat nog door allemaal 'warm' outboard spul.

Zelf vind ik het zodanig irritant typisch vst achtig klinken dat ik hem helaas niet ga aanschaffen. Echt te zonde aangezien het verder wel in mijn straatje past. Zijn er meer soortgelijke ervaringen????

ben zekers een fan van ome ..paap
maar zit ie nu al in de vst waarschynlijk gewoon zn naam verleend
of heeft ie tgt mede rontworpen ?
kgaa eens kijken

--------------------------------------------------------------------------

hmm ik weet dat ik hem ooit heb gebruikt bij een oude muziekmaat die helemaal gek is/was van alles wat de naam speedy j of jochem paap draagt!

Ik heb het niet zo heel goed meer op mijn trommelvliesjes staan. Maar wat jij zegt van irritant en typisch vst kan ik me niet echt in vinden! Het is namelijk zo dat het allemaal samples zijn uit zijn collectie! Dus of de samples zijn niet goed of er is iets mis bij jou in de studio! (zou dan ook voor battery moeten gelden en de daarbij geleverde samples)

Denk overigens dat je met sample cd's meer vrijheid hebt, aangezien je wat ik me kan herinneren met deze kreate niet veel kan editten... of je moet een manier weten om heel die samples uit die kreate te halen, alleen zou ik niet weten hoe!(los van opnemen in bijvoorbeeld Cubase)

Kortom ik doe het vrolijk met sample cd's etc. meer vrijheid en blijheid! Als je natuurlijk van kant en klare brokken houd dan moet je deze aanschaffen...

Meneer Paap is toch best niet goed horend? Verklaring voor schelle geluiden... is hier dan!

Ben nu al meerdere malen technicus geweest bij meneer Paap.. maar druk meestal wel de 1K6 stukje weg in de EQ. Dat is bij ons het stukje hoog wat pijn kan gaan doen..

--------------------------------------------------------------------------

Ik heb het niet zo heel goed meer op mijn trommelvliesjes staan. Maar wat jij zegt van irritant en typisch vst kan ik me niet echt in vinden! Het is namelijk zo dat het allemaal samples zijn uit zijn collectie! Dus of de samples zijn niet goed of er is iets mis bij jou in de studio! (zou dan ook voor battery moeten gelden en de daarbij geleverde samples)

Tja, of het probleem zou ook de kontakt player kunnen zijn. Het is ook waar dat sommige samples niet helemaal top zijn. Op zich zou ik dat niet zo'n probleem vinden aangezien er genoeg super materiaal over blijft. Het probleem is dat de 'goede' samples wat schellig klinken.

En wat betreft mijn setup, als ik alleen vst's zou gebruiken dan zou het waarschijnlijk niet eens opvallen ;) Juist in combinatie met hardware hoor je het verschil. (en on a side note, dit vind momenteel het grootste probleem van hedendaagse producties, te schel en duidelijk in the box allemaal).

Maargoed, zoals ik al zei, jammer genoeg net niet goed genoeg om tot aankoop over te gaan. Ik ga wat shit samplen en opfukken met ander spul. Komt wel goed :)

Ik vind kreate zoizo gaar met die kontakt player onzin. Het wordt pas leuk als je het gebruikt in samenwerking met een volledige kontakt dan kun je teminste die shit goed edtiten en vernagelen. Geluids kwaliteit kan ik weinig over zeggen omdat ik het gebruik als aanvulling op mijn tracks en de samples dermate bewerk tot ik vind dat het klinkt zo als ik wil.

Ik vind kreate zoizo gaar met die kontakt player onzin. Het wordt pas leuk als je het gebruikt in samenwerking met een volledige kontakt dan kun je teminste die shit goed edtiten en vernagelen. Geluids kwaliteit kan ik weinig over zeggen omdat ik het gebruik als aanvulling op mijn tracks en de samples dermate bewerk tot ik vind dat het klinkt zo als ik wil.

Maar het is toch in principe een kontakt libary? En de player zelf is optioneel. Niet dat mij verder uitmaakt. Ik gebruikt toch nooit interne filters e.d. dat zijn juist de ingredienten waarmee de kok zijn soep op smaak brengt :)

Ik gebruik Kreate in nagenoeg iedere track en wanneer je Stylus RMX als benchmark neemt vind ik de geluiden uit Kreate beter in de mix liggen. Wanneer je een keer beiden wilt testen ben je welkom.

Kreate vindt ik een hele handige tool! In combinatie met Kontakt 3 vind ik het een top library! Heb zelf totaal geen problemen met schel klinkende geluiden of software/hardware combinatie problemen. Denk toch echt dat dat een mixing of editing probleem van de producer zelf is.

Back