Virus C => geen geluid meer in multi mode

Help hier, wordt knetter. Heb de afgelopen twee dagen vrolijk met Cubase SX en m'n Virus C lopen stoeien. Lekker relaxed nummertje bouwen totdat ik vanochtend geen geluid meer kreeg uit m'n Virus C.

Cubase speelt het lijntje af en de Virus ontvangt het keurig binnen. Muzieknootje op de Virus laat dat zien. Schakel ik de Virus in op Single dan heb ik gewoon geluid, schakel ik hem in Multi is het doodstil. Wanneer ik in Cubase op dezelfde track de midipoort naar een andere synth schakel heb ik ook geluid.

Snap echt niet wat er aan de hand is omdat ik de afgelopen twee dagen gewoon geluid uit de Virus kreeg in Multi... Wie o wie helpt me want ik raak nu langzamerhand in een A-Relaxte mood =(

Heb je al de nieuwe os gedownload? Ik heb het probleem ook gehad, na het downloaden was het weg.
Probeer maar !! Als het niet lukt, laat het ff weten. Dan ga ik ff verder nadenken

Nee, de nieuwste heb ik nog niet. Ik wacht eigenlijk nog op m'n Sounddiver voor de Virus C. Die moet me nog nagestuurd worden (heb de Virus C overgekocht). Nou dan toch maar m'n patches zonder Sounddiver proberen te backuppen. Want geen geluid is :kont:

tnx for de snelle reactie :okdan:

Zet de laatste OS er nog een keertje overheen Allen, mischien is het wel een bug!

Gr. Mario

kweetnie ofdit het zou kunnen zijn maar dit heb ik ook eens op mijn Microwave PC gehad...

Voor 1 of andere reden stond mijn multi volume plots op 0,alsook sommige andere settings... Dus mischien eens naar je Multi instellingen gaan zien,kheb geen idee of het dat is maar je kan wel eens checken,alsook of alle midi kanalen goed staan enzo, in single mode ontvangt ie waarschijnlijk op alle kanalen,maar in multi moet je een kanaal toewijzen,alsook aanzetten enzo.. (ik denk toch dat dat bij de virus ook zo is)

T'is maar een gok want ik heb geen virus... succes ermee,en laat maar iets horen wanneer je iets hebt

Ok, tnx. Ik kan nu niet direct uitproberen maar zodra ik vanavond tijd heb moet ik gelijk even aan de slag. Tnx voor de vele tips. Ik laat nog weten of ik er uitkom of niet ;)

Origineel geplaatst door Waveglider
kweetnie ofdit het zou kunnen zijn maar dit heb ik ook eens op mijn Microwave PC gehad...

Misschien is de oorzaak wel te zoeken in patches die gedownload zijn van het internet?

Af en toe merk ik wel eens dat bepaalde, gedownloade patches, soms 'vreemde' instellingen bevatten die bepaalde instellingen van m'n AN1X veranderen, vaak globale instellingen. Je krijgt dan vaak de instellingen zoals die stonden bij de ontwerper van de patch/bank.

Ik controleer tegenwoordig dergelijke patches eerst in een editor of zo om te zien of er niet toevallig extra (en ongewilde) info bijzit (vooral bij dumps is dit vaak het geval). Sindsdien heb ik dit soort problemen niet meer. En door de patches te bekijken leer ik ook hoe die gemaakt zijn, is altijd leerrijk.

Hmmz, het zal niet aan de patches liggen denk ik. Ik gebruik nooit andermans patches. Het zou m'n muziek misschien ten goede komen maar ik vind het veel te leuk om zelf met m'n synths te vechten ;)

Iig, ik wacht toch voor de zekerheid even tot ik m'n Sounddiver binnenheb voor ik de laatste OS erop ga zetten. Ik wil absoluut geen risico lopen m'n patches kwijt te raken. Wordt zsm vervolgt...

Back