Virus C niet werkend in Cubase 5

Je moet SoundDiver volgens mij ook niet tegelijk met Cubase draaien; Cubase pikt alle MIDI-kanalen in.

En hoe werkt dat dan verder precies? Ik ben echt het principe van vst gewend..

Ja, daarom had je ook een TI moeten kopen, dan kon dat allemaal ;)

Moet ik dan iedere keer een nieuw audiospoor + midispoor aanmaken? En hoe wijs je die dan weer toe aan het geluid dat je wilt?

Lees het stuk over Multi/Single mode even door. Kort door de bocht; de Virus kan zichzelf voordoen als 16 losse Virussen - op ieder MIDI-kanaal 1. Het is wel zo dat al die 16 kanalen het aantal noten polyfonie moeten delen; dus als je een akkoord van 5 noten op kanaal 1 speelt hebben kanalen 2 t/m 16 nog maar 32 - 5 = 27 noten polyfonie over. Ook de reverb en delay worden gedeeld; vandaar dat de Virus dus meerdere uitgangen heeft, want dan kun je er een aparte reverb of delay achter hangen.

Alleen nu heb ik nog 1 vraag.. Heb dus een Emagic Sounddiver gedownload.. alleen kan hem niet installeren omdat het een SIT File is?

SIT = StuffIt = een soort zip-bestand voor Mac OS/OS X. Kun je dus niks mee in Windows.

Iedereen bedankt voor de tips!

Maar heb de virus c weg gedaan en een snow gehaald, vind het met software integratie veel overzichtelijker en makkelijker toe te wijzen/bedienen.

Heb nu alleen als ik de virus aan heb staan, dat ik niets via windows media player kan luisteren en dus ook geen samples tijdens het bouwen van een track..
Vandaag hele boekje doorgespit, maar dit kwam nergens naar voren.

Iemand nog suggesties/tips?

Je Virus Snow is ook een audio-interface. Kijk eens even in je control panel welke geluidskaart Windows denkt te zien/te gebruiken.

Thanks! Het is voor elkaar.. Als ik de virus aanzette gebruikte hij die gelijk als default device dus heb deze ff omgegooid naar mn geluidskaart en nu doet die het perfect..

Alleen zit nu nog met de vraag, je kan met de snow 4 layers maken.. Alleen je kunt maar 1 effectenstrip gebruik, en dat is die van het eerst geselecteerde ti spoor..

Had al ergens het een en ander over ingelezen, maar het is dus niet mogelijk om voor alle 4 de layers een aparte effectenstrip te gebruiken?

Wellicht voordat je een synt koop eens goed de handleiding lezen?

Back