koptelefoon als studio monitor?

jippiekajee mf !

Ontopic, totdat ik de akg k701 koptelefoon had zou ik gzegd hebben, mix nooit af op koptelefoons.

Sinds ik de akg k 701 heb zeg ik: afmixen op een goeie koptelefoon is zeker wel te doen!
Maar dan alleen op een akg k701 :D
Je kan zeggen dat het slecht is voor je oren, maar omdat hij open is kan de druk eruit ipv dat het altijd op je oren blijft rammen.

Mijn dj koptelefoon is een sennheiser van 25 euro, gaat hard en klemt goed op het hoofd, maar het geluid stelt weinig voor om mee af te kunnen mixen.

een betrouwbare bas om te mixen uit een koptelefoon kan technisch niet , puur omdat bv het ervaren van de lagebas grotendeels via botten en niet oren plaatsvind.
daarom 1ste voorkeur , met grote afstand , speakers
daarnaast , voor details, stereoplaatsing en ter controle, koptelefoon.
zelf ben ik niet zo'n akg fan , ga meer voor sennheiser hd600 serie ( heb de hd650)

gewoon goede monitors.. aub geen koptelefoon

Bruce kijkt vanavond na het tandenpoetsen in de spiegel en denkt: "Ik heb goed gedaan vandaag, de wereld ziet er weer een stuk beter uit". Waren er maar meer mensen als Bruce...

En Gijs is gewoon een gast die zichzelf wilt profileren ten koste van een ander...:okdan:

wie zijn bruce en gijs eigenlijk? bestuursleden van stichting "brein" ?

Je kunt ook luidspreker simulatie gebruiken voor hoofdtelefoon.
Werkt goed als je bijv. 's nachts wat wil doen en anderen niet wilt storen.
Sommige van deze applicaties kunnen ook meerdere typen
luidsprekers en ruimtes simuleren...

Kijk eens naar deze twee:

http://www.kvraudio.com/get/4022.html

http://www.kvraudio.com/get/3632.html

Er zijn al verschillende mensen die met dit soort tools mixen
hebben gemaakt en daar goed over zijn te spreken (nauwelijks
extra werk nodig hadden bij het beluisteren van het resultaat
over 'echte' luidsprekers)

ik heb pas geleden ook een koptelefoon gekocht om te produceren een beyerdynamic DT770 maar je kan heb ik het idee niet goed produceren met een koptelefoon alleen omdat je op een koptelefoon tog een andere weergave krijgt dan op je monitoren..

Voor 200 euro kan je prima koptelefoons kopen, maar geen goede speakers.

Je kan prima mixen/masteren met koptelefoons, je moet alleen (net zoals bij gewone luidsprekers) wennen aan hoe een goede CD op je koptelefoon (of speakers) klinkt. Daarna is het gewoon vertalen naar hoe jou mix klinkt en hoe je dat beter kan laten klinken.

Back