International Music Software Trade Association (IMSTA)

Pepertje

Ouwe rot
De International Music Software Trade Association (IMSTA) is een non-profit vereniging die de belangen van de muziek software-industrie vertegenwoordigt.
Haar voornaamste doel is om eind user-gedrag van de gebruiker naar illegale muziek-software te verminderen. IMSTA streeft dit doel door middel van onderwijs, niet rechtszaken.

Software bedrijven verdienen betaald te krijgen voor hun harde werk, net zoals u verdient betaald te krijgen voor uw harde werk.
De meeste muzikanten zouden niet rusten hun studio's niet met gestolen hardware uitrusten, dus waarom rust u uw studio's uit met gestolen software?

Doe goed​
: 'koop de software die u gebruikt'.

http://www.imsta.org/

Op deze site getipt door forumlid mc kwok :okdan:

Kan ik mijn tip nog intrekken? :D

Tja...

Ik begrijp het niet zo goed ( zal aan mij liggen).

IMSTA streeft dit doel na door middel van onderwijs, niet door rechtszaken.

Ik heb net even op de website gekeken, maar wat moet ik me hier bij voorstellen? Voorlichting .. waar, hoe?

Verder denk ik dat de gebruikers van 'illegale' software tijdelijke gebruikers zijn, ze vinden muziek maken een 'middag' leuk, en daarna gaan ze weer iets anders doen.

Het is niet alleen de muziek software-industrie die hier last van heeft. Dus zou het beter zijn een organisatie op te richten die de belangen van alle "creatieve software" ontwikkelaars behartigd.

Van de website:
Software theft is a damaging social ill

Pak het probleem dan bij de bron aan, niet halverwege!

Verder denk ik dat de gebruikers van 'illegale' software tijdelijke gebruikers zijn, ze vinden muziek maken een 'middag' leuk, en daarna gaan ze weer iets anders doen.

Dus zou een uitprobeersite goed uitkomen, zoiets als http://www.try-sound.com/. Zij beogen een test station te zijn voor virtuele istrumenten en plug-ins. Hun idee is leuk, maar het aantal mag wel wat groter.

Zal het idee eens voorleggen aan de IMSTA en Dont Crack.

Zou misschien ook leuk zijn voor synthforum, maar het zal wel aardig wat voeten in de aarde hebben om iets dergelijks aan te bieden (copyrights...).

Tja...

Ik denk dat je het dan toch goed fout hebt, ik ken mensen (ook hier op het forum) die al 10 jaar illegale cubase etc draaien en daar denk ik ook nooit een cent voor zullen gaan betalen. Het is raar maar waar, sinds het internettijdperk moet alles maar gratis en snel beschikbaar zijn. Heel veel mensen beseffen niet eens hoeveel ze eigenlijk stelen. Echt loop de HEMA in en probeer ff voor 500€ mee te nemen in je achterzak. Doe je toch niet?

Er is een gevoel van veiligheid en niemand kan je zien terwijl je achter je pctje de nieuwste torrents download. Ik vind het verschrikkelijk maar je doet er niks tegen, zo verzet ik me nog steeds tegen het downloaden van muziek door zelfs cd's te kopen maar het is vechten tegen de bierkaai.

Mensen die nooit voor software hebben betaald zullen dit dan ook nooit gaan doen. Het is dan ook dom van software ontwikkelaards deze mensen aan te pakken. Audio/Ease ziet bv deze mensen niet als potentiele klanten...wat ook logisch is. Het enige wat je kunt doen is het mensen zo lastig mogelijk maken om het illegaal te gebruiken. Of de prijzen zo maken dat het toegankelijk wordt voor een breder publiek. Apple met Logic is zo'n voorbeeld. Was een goede zet.

Waves heeft een zeer agressieve aanpak wat er voor zorgt dat mensen zich tegen hun keren en naar alternatieven gaan zoeken.

Als je professioneel muziek maakt koop je je software. Maar als de service van software ontwikkelaars zo slecht is dat illegaal een beter alternatief is dan vraag je er bijna om. Native Instruments en Bias hebben het bij mij erg verkloot...helaas.

Juist! Je kunt er niks tegen doen.

Dus heeft deze organisatie geen functie, het is een goed initiatief maar het is verspilling van tijd en moeite.

Dus heeft deze organisatie geen functie, het is een goed initiatief maar het is verspilling van tijd en moeite.

Idd, en daarmee vind ik eigenlijk ook dat het niet echt op SF thuis hoort.

Kan mij dit hele verhaal nou rotten,. Ik denk ook echt niet dat er veel mensen hier zitten die nu op zo'n betoog zitten te wachten. Daarnaast sluit ik me voor 100% aan op Document1 z'n post. Vechten tegen de Bierkaai, maar juridisch vechten doe je maar in de rechtbank en liever niet op SF. :walker: :slotje: :? :D

Het begon ermee dat ik de 'about' van deze site http://www.dontcrack.com postte in een thread vanwege deze http://www.dontcrack.com/freeware/ pagina.

Mij kwam die site sympathiek over, een goed initiatief in mijn ogen.

Een moderator deed de thread teniet omdat die Engelstalig was. Ondertussen was er echter al een reactie gekomen (IMSTA). En die heb ik dan meer laten vertalen door de Google vertaalmachine (komt wel sttenkolennederlands uit, maar goed).

Persoonlijk vind ik dat wanneer iemand niet wil betalen voor software diegene open source software moet gebruiken. Richard Stallman staat mij wel aan met zijn Free Software Foundation. En niet alleen omdat je daar niet voor hoeft te betalen.

De toon is wat knullig (soms een beetje huilerig). Aangevuld met een soort feel-good sfeer. "Kijk es hoe een fijne, coole gasten wél software kopen". Ik mis nog de key-cords en petjes.

De beschuldiging van diefstal lijkt me ook niet altijd even overtuigend. Omdat het over kopieerbare materie gaat doet het mijns inziens af aan de bewustwording van de ernst van het vergrijp. Daar helpt geen analogie van het echte leven bij (je steelt toch ook geen brood/synth/auto etc...). Zolang ik in directe zin fysiek niks van je af pak zal het wel loslopen (een vaak gehoord tegenargument). Maar daar is in andere threads al uitputtend over gesproken :D

Net als eerder gezegd, het is maar de vraag of de groep die aangesproken wordt werkelijk voor een substantieel deel bestaat uit potentiele klanten.

Aan de andere kant, je moet toch wát. Muziek (youtube) en informatie (wikipedia) is al zowat 'gratis'. Hoe maak je het publiek wijs (met alle gratis software initiatieven erbij) dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.

De beschuldiging van diefstal lijkt me ook niet altijd even overtuigend. Omdat het over kopieerbare materie gaat doet het mijns inziens af aan de bewustwording van de ernst van het vergrijp.

Heb ik eindelijk die replicater (startrek)mag ik er geen Buchla mee bouwen omdat het dan diefstal is :D :z

Hoe maak je het publiek wijs (met alle gratis software initiatieven erbij) dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.

Dat is eigenlijk al te laat en daar is maar 1 verantwoordelijke voor imo, de destijds zittende regering die nooit wat met het download vraagstuk heeft gedaan. (paars :P )

Er is een gevoel van veiligheid en niemand kan je zien terwijl je achter je pctje de nieuwste torrents download. Ik vind het verschrikkelijk maar je doet er niks tegen, zo verzet ik me nog steeds tegen het downloaden van muziek door zelfs cd's te kopen maar het is vechten tegen de bierkaai.

Ja zo denk ik er ook over, maar zelfs ik (2009 is net afgelopen dus ik kon de balans opmaken) heb het afgelopen jaar maar 20 cd's gekocht...tegenover 52 in 2008, de rest iTunesdownloads (legaal idd)

De helft vd cd-tjes heb ik overigens na afloop van een concert bij de artiest zelf gekocht, dan heb je wat voor de weg terug naar huis en je hebt tenminste het gevoel dat de muzikant er ook wat aan heeft zeg maar...

Helaas is het wel een beetje jammer dat goeie leuke (jazz maar ook andere genres) cdspeciaalzaken zo ongeveer een voor een hun deuren moeten sluiten,maar goed, vd 3 cds die ik per jaar (per winkel) koop kunnen ze ook geen winkel draaiende houden, dat snap ik ook wel....

Begrijp me goed, ik heb niets tegen mensen die downloaden, als ze het maar een beetje leuk houden voor iedereen (ga wel naar je favo muzikant concert en koop z'n cd met handtekening ofzo)... en ga ajb niet op een forum lopen neuzelen als je warez het niet doet of dat je pc de hele tijd ontploft .....;)

Trouwens, music software is op Ebay gewoon voor zeer schappelijke prijzen te krijgen dus mensen die met alle geweld torrents voor gratis willen, ja je doet maar, maar gewoon een redelijk bedrag neertellen voor goed spul wat prettig werkt lijkt me niet meer dan logisch? Of ben ik nu te naief?

Een omgekeerd initiatief zou beter zijn: aan de softwaremakers duidelijk maken dat achterlijk hoge prijzen (hónderden euro's) vragen voor programma's niet ethisch is ten opzichte van de mensen. Als je bedenkt hoe weinig een cd'tje kost, en hoe nog veel minder een software download kost. (het ontwikkelen kost uiteraard wel geld, net zoals alle investeringen geld kosten)
En dat je je dure download dan, dankzij de goede mensen daar, op maarliefst twee computers mag installeren voordat je weer de volle mep mag betalen.
Boeven zijn het. Het is maar goed dat software geen eerste levensbehoefte is.

Aan de andere kant, je moet toch wát. Muziek (youtube) en informatie (wikipedia) is al zowat 'gratis'. Hoe maak je het publiek wijs (met alle gratis software initiatieven erbij) dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.

Het hek is helemaal van de dam als je dan ziet dat mensen blijkbaar wel bereid zijn om te betalen voor illegale versies (in de vorm van een download abonnement of "verlaagde" prijzen enz..)
Ik zou kunnen verwijzen naar een site-forum, maar dit zal de discussie niet ten goede brengen. Maar wat voor zever daar niet allemaal te lezen is, is ongelooflijk: pure idolatrie voor de groepen die de cracks groepen (zelf deze die er niets van bakken en gewoon niet-werkende versie's uitbrengen), bereidheid om te betalen voor deze software, een soort van "recht" op illegale software, en de uitdrukkelijke wens om meer, meer en meer.....

Een omgekeerd initiatief zou beter zijn: aan de softwaremakers duidelijk maken dat achterlijk hoge prijzen (hónderden euro's) vragen voor programma's niet ethisch is ten opzichte van de mensen. Als je bedenkt hoe weinig een cd'tje kost, en hoe nog veel minder een software download kost.
Boeven zijn het. Het is maar goed dat software geen eerste levensbehoefte is.

Wat een hoop gelul altijd over het recht hebben op goedkope of gratis software. Als je een hardware bak te duur vind ga je em toch ook niet jatten? En het feit dat je geld tegenwoordig bij een internet bank staat in de vorm van een paar bitjes (een 'cash download' kost natuurlijk ook 3x nix) betekent toch ook niet dat iedereen het er maar af mag halen?

Als je iets wilt hebben betaal je ervoor, als je het niet wilt hebben niet.

Dus alle helden hier beweren nog nooit iets illegaal te hebben gedownload en/of geinstalleerd/ beluisterd?
LAAT ME NIET LACHEN!

Degenen die het hardst roepen dat ze hun vrouw noooooooit zullen bedriegen zijn juist de lui die je in de smiezen moet houden...

Back