Roel Van Velzen op Cp-80?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Het viel me op dat Roel Van Velzen op oudjaars avond bij Hou Van Holland, op een CP-80 speelde, Nou weet ik er het fijne niet van natuurlijk, maar het lijk mij dat hij niet was aangesloten, En er kwam ook een normale vleugel sound uit...

Kan iemand mij hier mee over vertellen?, heb helaas nog geen filmpjes kunnen vinden op kijkbuis..

Serieuze vraag, wie is Roel van Velzen? Ik woon niet in Nederland. :)

Roel Van Velzen is een dwergzanger(niet lullig bedoelt, maar hij is maar 1,40 ofzo)
Hij is bekend van Baby Get Higher, Summer Ends, Love Song... Om er maar 3 te noemen!

Hij speelde tot voor kort op een Yamaha P-85 maar deze heeft hij ingeruild voor de Cp-80, maar de klank die uit de CP-80 komt is bijna iedentiek uit die van de P-85... Dus daar heb ik wat vraagtekens bij..

Tijdens de Serious Request actie van 3FM speelde hij op een CP300 die ook geveild werd.

er kwam ook een normale vleugel sound uit...

Speelde hij er veel lage noten mee? Bij het midden en hoge noten ligt een CP-80 niet zo ver (nuja...) van een gewone vleugel. In het laag heeft hij echter een unieke klankkleur waardoor je meteen weet of het een CP of een gewone piano is. Waar een gewone piano eerder als "pling" klinkt, klinkt een CP meer als "pom". Dat doet hij op zich over het hele frequentiebereik, maar ik vind vooral op de lage tonen die "pom" heel duidelijk anders worden dan een gewone piano.

Laatst gewijzigd:
Jammer dat ie er ook bij zingt.

Van Velzen heeft een nep-CP70. Er zit namelijk een Yamaha CP-33 aan de binnenkant.

Yes. Er zit een digitaal apparaat in, kan niet zo 123 zeggen welk type. Maar knikkink zal dat denk ik wel als hij het zo zegt :).

Pas geleden kocht ik zelf een CP-70. De man van wie ik hem overnam deed ook onderhoud en restauratie voor Roel van Velzen. Hij vertelde me dat hij op verzoek van hem een CP33 in de kast van een CP-70 had gebouwd. Van Velzen heeft hem alleen voor de looks.

Pff wat een nep.

Je denkt toch zeker niet dat van Velzen overal z'n eigen spullen mee naartoe zeult! In de meeste radio/tv studio's staan de digitale piano's toch gewoon in de bezemkast.
Hij heeft vast een voorkeur maar zal vooral vaak spelen op wat voorhanden is.

Allereerst; een rasentertainer, die kleine Roel. Ik ken hem nog een beetje uit z'n Crazy Piano's tijd in Scheveningen. Voor wat betreft het "nep" verhaal. . . dat is hem geleerd denk ik in de Crazy. Daar staan 2 vleugelkasten met een digitaal toetsenbord er in.
En geef toe, dat staat toch een stuk mooier da'n een lullig plastic keyboardje op een podium. en dat geld dus ook voor een CP ombouw om een digi als het aan mij ligt.

Vintagefreak !

Crazy Piano's daar ben ik ook keer geweest.. Wat een zuip gebeuren daar ;). Kom zelden in commerciële bar/disco,s. Nuchter is er ook geen zak aan..

Allereerst; een rasentertainer, die kleine Roel. Ik ken hem nog een beetje uit z'n Crazy Piano's tijd in Scheveningen. Voor wat betreft het "nep" verhaal. . . dat is hem geleerd denk ik in de Crazy. Daar staan 2 vleugelkasten met een digitaal toetsenbord er in.
En geef toe, dat staat toch een stuk mooier da'n een lullig plastic keyboardje op een podium. en dat geld dus ook voor een CP ombouw om een digi als het aan mij ligt.

Vintagefreak !

Vind de CP serie (70 en 80) niet echt mooi eruit zien. Klinken wel prachtig. Overigens zag ik hem met die piano 2 jaar geleden al op museumplein in amsterdam op 30 april.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back