[Creamw@re] Luna II genoeg dsp's?

spdk

ech wel
Heej,

Ik wil een leuke geluidskaart kopen.

In eerste instantie wilde ik een m-audio delta 66 kopen, een mooie kaart voor een leuke prijs, 340 euro bij unsere fruendlicher freund herr Thomann. Nu zag ik dat de Creamware Luna II 411 euro is. Dus op zich niet schikbarend veel duurder.

Ik wil een geluidskaart kopen om 24 bits te samplen, maar als ik er ook nog een plugin op kan draaien is dat natuurlijk hartstikke leuk. Mijn vraag is of het zin heeft om die luna II te kopen, kun je op de drie dsp's, die de Luna II rijk is, wel een goede plug in draaien? Ik ben bijvoorbeeld geintresseerd in die synthesizer pack, met een plugin van een juno 106, draait dat wel een beetje op zo'n kaart?

Wie 't weet mag 't zeggen,

thanx!:okdan:

Een ding is zeker: met een een DSP-systeem heb
je nooit genoeg DSP... zeker met het CreamWare spul,
er zijn zoveel mogelijkheden dat je toch altijd wat meer
DSP kan gebruiken.

Maar met 3 DSP's kan je gemakkelijk een een UKnow
synth draaien, met misschien 4/5 noten polyfonie.
Misschien kan je er dan ook nog een Micromixer bij
draaien.

Ik gebruik m'n Pulsar eigenlijk alleen nog maar voor
routing, persoonlijk vind ik dat de meeste synths
allemaal erg 'Pulsar' klinken, een mix met alleen
Puilsar synths doet het gewoon niet voor me.

De Zarg synths zijn blijkbaar wel erg goed, maar met
je 3 DSP's heb je niet (of nauwelijks) genoeg...

Mvg.

CoolRunning

De wat oudere CW synths zoals die Juno die zijn nog wel te draaien op 3 DSP's, maar die zijn vergeleken met het wat nieuwere spul zoals de Minimax, Lightwave, Prisma en synths van Zarg niet echt indrukwekkend meer te noemen, hoewel toch zeker wel bruikbaar.
Voor die andere synths zul je toch echt meer DSP's moeten hebben wil je er meer dan één stem uit krijgen :)

Ik was ook niet van plan om alleen maar pulsar synths te gebruiken, gelukkig niet! Ik denk dat ik em maar aanschaf een extra geluid is altijd relaxed en nooit weg.

Oh ja, kun je die "synthesizer pack I" alleen op de site van creamware kopen?

Thanx

volgens mij wel ja.

Soms staan er ook packs van CreamWare op eBay...
als het niet een shabby deal is kan je misschien wel
goedkoper uitkomen.

Een andere plaats om te kijken is de Planet Z Forums,
daar zijn vaak mensen die dingen te koop aanbieden.

Mvg.

CoolRunning

Synths draaien op 1 luna is niet echt aan te raden.
Op 96Khz kun je vaak maar 1 voice spelen, op 44.1 2 of als je geluk hebt 3.
Wil je dus een beetje serieus gebruik maken van en de synths en de effecten, en dit alles op 96Khz, dan heb je minimaal toch wel een powerpulsar nodig.

Je kunt er natuurlijk later nog altijd eentje bijzetten, werkt perfect.

hP

Ikke beetje dom?

Ikke beetje dom?

Maar ik snap niet hoe je zo weinig stemmen/synths kunt draaien op die Creamware kaarten.

Als een Virus, Q, Nord het met een of twee dsp's af kan, waarom kun je dan op zo'n kaart niet een hele zooi synths draaien? Ik moet wel bekennen dat ik er absoluut geen verstand van hebt, maar het viel me zo op toen ik deze thread las.

:confused:

Hey OnAcid,

daar heb ik nu ook aan zitten denken.

Waarom kan bijv. een Triton van 64mb samplerom de wildste geluiden maken, en heeft Athmosphere 64 mb nodig voor 1 pad-voice????

hP

Origineel geplaatst door oOAIOo
Hey OnAcid,

daar heb ik nu ook aan zitten denken.

Waarom kan bijv. een Triton van 64mb samplerom de wildste geluiden maken, en heeft Athmosphere 64 mb nodig voor 1 pad-voice????

hP

Een (hardware) sampler heeft ook vele mb's nodig om een pad weer te geven. Vooral als deze ook nog eens per noot is gesampled. (gigasampler ;)) Een rompler maakt vaak gebruik van compressie en slim loopen.

Ik heb eens op die Creamware site gekeken. En die Luna draait standaard al een mixer en effecten. Daar zal het wel door komen. Ook die hoge samplerate maakt het allemaal wat zwaar natuurlijk.

Maar toch blijf ik het wel wat magertjes vinden...Volgens mij heeft de VirusB 1 DSP. Dan kunnen ze toch wel een halve virus ontwikkelen voor zo'n kaart?

Creamware platform gebruikt Sharc DSP's, de Virus
Motorola's...

Ik kan je het verschil niet precies uitleggen, maar er
is duidelijk al een principieel verschil!

Mvg.

CoolRunning

de 'oude' Creamware-synths klinken af en toe inderdaad nogal eh 'Creamware'.... maar dat geldt zeker niet voor de nieuwe modelletjes!

Verder is er een behoorlijke collectie gratis synths en effecten, die vaak erg vet klinken en verrassend weinig DSP vergen...

kijk bijv. op youngmusic (ongeveer 150 gratis plugins), wavelength (diverse erg goede shareware synths zonder beperkingen) of de planetz-devices (deels dezelfde als op youngmusic)

Verder wil ik de Creamware producten hier nogmaals pluggen, want behalve dat ze de CPU's niet belasten, zijn de DSP's echt *RAZENDSNEL*, dus als je een patch wil inzetten voor bijvoorbeeld realtime effecten over externe apparatuur of een microfoon dan kan dat zonder problemen.... probeer dat maar eens met VST of DirectX!!!

Ik kan al lang niet meer zonder!

p.s. waarom zou je trouwens softsynths op 96kHz gaan draaien?

Heej ik heb zo'n Luna II besteld. Op creamware.com staat:

"Promotion until March 31, 2003: Now including the Vocodizer Vocoder for under 500 Euro net at CreamWare dealers worldwide!"

Krijg ik die plugin nou in het pakket? Of moet ik em downloaden bij creamware of zo, ik heb creamware gemaild maar ik heb tot nu toe nog geen antwoord gekregen.

Ik heb de demo's van die vocoder geluisterd, maar 't klinkt allemaal best gaaf!

:okdan:

't zou kunnen dat 'ie al op een cd staat die erbij zit ofzo, maar waarschijnlijk krijg je alleen de key en kun je hem vervolgens downloaden van je persoonlijke pagina. Dit is een pagina op de Creamware website waar je op kan inloggen zodra je je hardware geregistreerd hebt. Hier kun je vervolgens al je plugin keys zien en op welke hardware ze geregistreerd staan (plugins zijn vast gebonden aan één kaart), en als je nieuwe CW plugins koopt krijg je daar ook je keys en de files om te downloaden.
Je ziet, ze hebben een nogal uitgebreide beveiliging :)

Back