techno nummertje van Hazes

Hazes

Vind ik leuk
Ga over een maandje weer live en ben daarom druk bezig nieuw materiaal te maken. Het nummer dat ik hier post is bedoeld om live te brengen en heb ik vandaag ook quasi live opgenomen. Heb m'n mpc laten lopen en, weliswaar in de studio, het nummer "on the fly" gemaakt. Het is niet gemasterd of echt goed afgemixt maar geeft wel een impressie van wat ik live ga doen.

Reacties zou ik leuk vinden.

groet'n van H6

klik hier voor 't nummer

wauw, errug lekker!

lekker minimaal! en toch swingt het de pan uit!

I like this.

:D

klinkt lekker.....een beetje vreemd hoe die "complexere" hihatjes komen en weer snel verdwijnen ergens redelijk op t begin, maar ja dat is random live werk en zal dus de volgende keer ook wel weer anders klinken. Van mij mogen de hihats minimaal blijven, past wel bij de track.

maar overall lekkere feel

Behalve dat ik het iets te minimaal vind heb er verder niks op aan te merken. Mooie hihats.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke andere spullen je evt hebt gebruikt?

Vraagje van een mpc eigenaar: Hoe maak jij je drumpatterns? Voor elke geluid een apart spoor? Dus 4 of 5 hihats tracks. Of gebruik je meerdere sequences?

Ik ben zelf nog een beetje zoekende wat nu de beste manier van werken is...snap je. ;)

Ik vind hem ook best lekker , mischien iets te minimaal. zou naar mijn smaak iets meer percussie inmogen komen...
Maar best lekker spul en goeie sound overal. Wel voor de liefhebber anders gaat dat snel vervelen ,zeker om thuis naar te luisteren , Live kan dit natuurlijk best wel want de mensen zullen dansen op dit !

dus iets minder minimaal in mijn gedachte,maar dat kan mischien maar juist mijn smaak zijn :L

Origineel geplaatst door OnAcid
Behalve dat ik het iets te minimaal vind heb er verder niks op aan te merken. Mooie hihats.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke andere spullen je evt hebt gebruikt?

Vraagje van een mpc eigenaar: Hoe maak jij je drumpatterns? Voor elke geluid een apart spoor? Dus 4 of 5 hihats tracks. Of gebruik je meerdere sequences?

Ik ben zelf nog een beetje zoekende wat nu de beste manier van werken is...snap je. ;)

het nummer is gemaakt met mpc2000XL en Korg-ER1 en het synth akkoordje komt uit mijn Q. Op de MPC maak ik voor live-gebruik per nummer één sequence met een berg verschillende tracks, soms per geluid (sample) maar soms ook niet. Als ik dus van seq wissel, wissel ik van nummer. Daarnaast loopt de sequencer van de ER mee. Zo gaat het ongeveer....

Voor mij mag er nog een vette snare in, om nog wat meer drive te geven. Voor de rest wel OK

Leuke trackje wel

Leuke trackje wel

accoordje is lekker hoor, mis een vieze snare en als het als techno bedoelt is mag er ook wel een zware bassline in mijn inziens. Lekkere rollende bass.
Verder een ok track.

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb er zeker wel wat aan gehad. Een baslijn er in had ik persoonlijik nog niet gemist, maar ik zal eens gaan kijken. Een snare erbij ga ik ook eens naar kijken, alhoewel ik 'm weinig kans geef (zie avatar). Bedankt! H6

Beatje vind ik af en toen een beetje op Steve Stoll lijken en het deuntje lijkt echt sprekend op 'gadgets', maar het blijft allemaal heel erg op de achtergrond.

Ik vind het nummer wel potentieel klinken, maar hij is voor mij veel in ingetogen. Dat vind ik jammer. Persoonlijk zou ik er nog wat meer dingen bij doen. Of zo laten en er allemaal vage fx doorheen laten lopen, kan ook cool zijn. Wazige bewerkte vocals en ik hoor ook niet echt een bassline. Maar, jah, dat zijn dingen waar ik van hou.

Als je er nog iets mee gaat doen, post het zeker. En het lijkt een misschien een beetje negatieve post, maar bovenstaande (1e zin) nmoet je toch zeker wel als een groot compliment opvangen.

Bedankt voor de complimenten en de kritiek. Op het moment ben ik druk bezig de rest in elkaar te draaien en als ik tzt wat meer materiaal heb of drastisch zaken veranderd heb laat ik het wel weer horen! Krijgt iig nog een staartje.....

Laatst gewijzigd:
Back