PottersJef
Muziek begint bij stilte.
Welke synth zou ik best kiezen ? Ik wil graag muziek maken in het electro genre ( Shameboy, The subs, Fake blood,... ).
Alvast bedankt,
Alvast bedankt,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
.de edirol is bij mijn weten een masterkeyboard, geen synth. Als je zelf ook echt geluiden wilt maken, staan hierboven een paar mooie tips. Wat is je budget eigenlijk? Ga je ook een pc inzetten?

Micron. simpel. Er is nu een editor die het editten makkelijker maakt en er zitten ook wat drumkits bij. En daarnaast klinkt hij gewoon heeel goed.
.Zodra ik door dat menu moet gaan scrollen is bij mij het plezier over. Als nOOb verlies ik me dan heel snel in al dat gepruts
.Ik werk steeds met pc maar dan veronderstel ik dat ik ook nog eens een controller kan kopen als ik niet alles met de muis wil instellen.
Is een Radias iets om een nOOB de weg te tonen in tweak-land? Lijkt me wel wat. Is andere prijsklasse maar zover was ik ook al. Geen zin in een MS2000 of zo
Het hangt er een beetje van af of je telkens een computer aangesloten wilt hebben tijdens het musiceren.
Directe controle hebben over de talloze parameters is enerzijds wel handig maar het gevaar dreigt natuurlijk een beetje dat je oneindig lang aan het tweaken bent en niet meer aan muziek maken toe komt.
Voor het daadwerkelijke musiceren zijn die 6 (2 sliders, 1 wheel, 3 draaiknoppen) van de Micron wel heel erg handig. En ze zijn bereikbaar met je vingers tijdens het spelen.
... echt hoor, neem nou gewoon "hands-on" Veeeeel knoppen, op het ding zelf.... en begin gewoon 
dus laat je niet gek maken, maar gewoon aan de slag, je komt er toch maar op 1 manier achter wat bij je past.... echt hoor, neem nou gewoon "hands-on" Veeeeel knoppen, op het ding zelf.... en begin gewoon
dus ms-2000, ion of een nordlead... of kijk eens naar een jp-8000, zelf jaren gehad en ik maak ook echt geen trancedus laat je niet gek maken, maar gewoon aan de slag, je komt er toch maar op 1 manier achter wat bij je past.