Drumcomputer of controller voor programmeren drums, hoe doen jullie het?

ellisvertellis

Ingeburgerd
Hallo,

Ik wil graag mijn synth (Behringer Monopoly) en drumcomputer (Arturia Drumbrute Impact) gesynchroniseerd gebruiken en dat via een controller (Arturia Beatstep Pro) om de synth te kunnen programmeren. Dat werkt allemaal goed, maar ik ben er niet helemaal uit of ik de BSP moet gebruiken om de drums te programmeren, of de DB zelf. Maw, ik weet niet goed welke van de twee sequencers ik best neem: beide zijn goed, maar ze door elkaar gebruiken werkt niet goed. Als je bv een kick instelt op de BSP, dan verschijnt die niet op de sequencer van de DB en omgekeerd.

Ik ben nog niet zo bekend met sequencers en ben benieuwd te vernemen hoe jullie dat aanpakken. O ja, ik wil het liefst doen zonder DAW.

Alvast bedankt!

Dat is gewoon een keuze. De beatstep is soms beperkter dan een seq van een drumdoos. Maar je kiest voor een aanpak… ik gebruik vaak de ingebouwde seq op de drumdoos maar met de hapax heb ik nu voor t eerst de pulsar 23 aangestuurd en dat geeft andere resultaten.

Dus zet je brein open voor experimenten. Dat kan heel goed meevallen en onvoorspelbaar zijn :)

Veel plezier

Dat is gewoon een keuze. De beatstep is soms beperkter dan een seq van een drumdoos. Maar je kiest voor een aanpak… ik gebruik vaak de ingebouwde seq op de drumdoos maar met de hapax heb ik nu voor t eerst de pulsar 23 aangestuurd en dat geeft andere resultaten.

Dus zet je brein open voor experimenten. Dat kan heel goed meevallen en onvoorspelbaar zijn :)

Veel plezier
Ok, ik noteer alvast "keuze" en "andere resultaten". Bedankt!!

Er zijn tutorials op youtube zowel van de Beat Step Pro als van de Drumbrute (impact) bekijk ze gewoon en dan zie je vanzelf wat jou het meeste aanspreekt en de controller die je inspeelt die laat je de masterclock zijn (internal) en de andere slave je. (external)
Wel handig als je een track gaat maken met andere hard/software dat je de controllers synct aan je daw en die als master instelt zodat alles synchroon loopt.
Ik weet niet welke daw je hebt maar in Abeton kan je inkomende midi in je instellingen corrigeren zodat alles strak blijft lopen.

Back