Plugins automatiseren

seiko

Unprofessional Abuser
wat ik zeer spijtig vind is het héél beperkt aantal knoppen die je kan toewijzen om via een controller/DAW aan te sturen.

FX send etc bvb
Je kan meestal enkel de 'Tune' aansturen (en laat dat nu net het minst interessant zijn voor mij).
Hopelijk heb ik ongelijk...

Kreate vindt ik een hele handige tool! In combinatie met Kontakt 3 vind ik het een top library! Heb zelf totaal geen problemen met schel klinkende geluiden of software/hardware combinatie problemen. Denk toch echt dat dat een mixing of editing probleem van de producer zelf is.

hoe bedoel je 'in combinatie met Kontakt 3' ? (kan je de libraries openen in Kontakt 3 of zo ? )

over soft/hardwareproblemen :
kan jij bvb FX send automaten ? ikzelf kan meestal enkel de Tune automaten...van al mn andere softsynths kan ik eender welke knop automaten...vind ik toch wel een groot verschil.

Yep, kan de libraries in kontakt 3 gewoon gebruiken en gebruik maken van effecten, wave-editors, groups, sends etc.

M.b.t software/hardware doelde ik meer op het verschil vst tot hardware-sounds in een track wat eerder werd gezegd en dat dat voor mij gewoon een kwestie van mixen is..

Yep, kan de libraries in kontakt 3 gewoon gebruiken en gebruik maken van effecten, wave-editors, groups, sends etc.
..

ok, heb dit geprobeerd maar ik kan nog altijd even weinig toewijzen.
Ik bedoel : hoe ga jij te werk als je binnen kontakt een effect gebruikt, en één van de parameters van dit effect (of zelfs gewoon de wet balance) wil automaten vanuit DAWof aansturen via een knop)
Ik krijg dat dus niet voor mekaar.
Het lijkt me dat ik eerst binnen Kontakt een controller moet toewijzen...als je dan over de knoppen gaat krijg je een 'handje' voor de knoppen die toewijsbaar zijn, en dat zijn er bitter weinig. Met al mn andere software kan ik eender welke knop ervan in ableton mappen/automaten.

Het lijkt me dat Ableton ook de controller mogelijkheden van Kontakt zou registreren.
FL Studio geeft wel automatisch de mogelijkheden.
Los daarvan: heb voor me Edit Mode: Source, Insert Effects, Send Effects & Modulatie. Zelf in te richten en alle parameters kun je controllen?
Maar goed, je kunt altijd nog binnen Kontakt zelf het 1 en ander gaan toewijzen anders?

ik automatiseer helemaal niks 'binnen' die plugin
ik wil vanuit ableton bvb een parameter van een efect van Kontakt automatiseren
dat gaat niet
en ik zou niet weten hoe, en vooral 'waarom' ik dit binnen de plugin zou willen automatiseren ?

Het klinkt alsof je gebruikt maakt van automappen.
Als je via Ableton automatiseert, gebeurt er iets binnen de plugin.
Ableton neemt automatisch mogelijke controllerfuncties over van Kontakt.
Mocht je nu de plugin bekijken, zie je dat daar geautomatiseerde functies vanzelf veranderden van parameter. Ja toch?
Het is niet Ableton die deze mogelijkheid geeft, maar de plugin zelf.
Dus mocht je toewijzen via de plugin zelf (midi learn), vind je het terug bij de controller functies @ Ableton.
Je zou binnen Kontakt, de gewenste functie op kunnen zoeken & dit toe gaan wijzen.

tja...da's dus exact wat ik doe
het punt is juist dat je binnen Kontakt maar heel weinig knoppen kan 'midi learnen' als je't zo wil.
Ik weet best hoe het allemaal werkt hoor, genoeg plugins die perfect kunnen wat ik vraag.
énkel in Kontakt zijn niet alle knoppen te gebruiken om via een controller of een Daw te besturen.
Heb jij ervaring met Kontakt+Ableton of ben je maar 'in theorie' aan het praten ?

vandaar....

kontakt.jpg

heeft zelfs niks met ableton te maken, Kontakt 'standalone' vertoont hetzelfde :

zoals je kan zien kan ik de knoppen die rechts van boven staan, wél mappen (Tune en Swing) maar alle knoppen die rechts onderaan staan (parameters van FX) kan ik niét toewijzen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik via scripting de knoppen die ik rechts onder zie, moet scripten zodat ze in het 'instrument' rechtsboven ook te zien zijn, en dan kan ik ze mappen...wel omslachtig

dubbel

dubbel

Seiko, je moet via de 'auto' tab eerst een lijst aanmaken met hetgene je wil automatiseren, hier worden binnen Kontakt verschillende CC's toegewezen aan ALLE parameters binnen Kontakt. Daarna worden deze pas beschikbaar in je host.

Seiko, je moet via de 'auto' tab eerst een lijst aanmaken met hetgene je wil automatiseren, hier worden binnen Kontakt verschillende CC's toegewezen aan ALLE parameters binnen Kontakt. Daarna worden deze pas beschikbaar in je host.

dat is toch ook wat ik doe (en laat zien in de printscreen)

als ik een controller' pak' en die naar een knop 'sleep', komt er een 'handje' als ik over een te automatiseren knop ga...voor alle knoppen rechts onderaan krijg ik geen 'handje'

oei, sorry iets te snel gereageerd, het zal inderdaad met scripting te maken hebben, een aantal van de soniccouture lib's zijn ook niet te automatiseren (en de scripts daarvan zijn beveiligd)

Back