EMU Xboard 49 MIDI keyboard power probleem

Digital

Stamgast
Hallo iedereen,

Na een kleine opruiming en herinrichting van mijn studio krijgt mijn emu op de één of andere manier geen power meer? Normaal branden er altijd wat lampjes en nu doet ie helemaal niets meer... heb hem eens opgedaan om te kijken of er geen weerstand gesprongen was maar die kon ik nergens vinden... :D

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Groetjes

D.

Heb je hem via USB of een adapter aangesloten?

Als je via USB hebt, probeer dan eens een andere Port, of even op een andere computer.

Heb ik al gedaan... Op verschillende pc's aangesloten en hij geeft helemaal niets. Tevens ook verschillende adapters gebruikt omdat er geen bij mijn EMU zat... Ik hoop dat die geen ''overspanning'' veroorzaakt heeft ofzo waardoor er mss iets is gesprongen? :(

Kan het trouwens kwaad als ik beide in één keer aansluit, zowel ad als usb?

Hmm, ik zou dat denk ik niet zelf doen. Heb je ook al eens met batterijen geprobeerd?

Als je een te hoge spanning gebruikt hebt met een adapter dan kun je wel schade aanrichten. Heb mijn XBoard nooit opengehaald, maar je zou kunnen kijken of er een zekering inzit en of deze nog heel is.

Wellicht kun je ook even kijken bij de aan/uit knop of deze nog goed vastzit (geen losse verbinding bijvoorbeeld).

Ik heb hem al eens opengedaan maar ik kan toch geen losse draden vinden ofzo... Ik hoop echt dat ik hem niet binnen moet doen :(

Back