Ik ben op zoek naar een gratis soft sampler, maar er is zoveel keus. Ik wil experimenteren met synthese met samples. Filter, FEG, AEG en LFO zijn dus al zeker noodzakelijk. En uiteraard een goede time stretch, ik ga me namelijk niet bezighouden met drums.
Dat ziet er wel groot uit. Mijn scherm is maar 1024x600. Gevolg is dat doorgaans de fullscreen soft synths (1024x768 ) voor een redelijk deel niet worden weergegeven.
Stabby, ik wil je topic niet verstoren maareuh, ben ook benieuwd naar de beste commerciële softsampler.
Eentje met een uitstekende pitch shifting en goede FX. Liefst ook op optioneel erg lage samplerates voor een vintage sound.
Om een beter idee te geven, mijn persoonlijke hardware-favo: Emu Emax reeks.
Idd, Short Circuit.
Ik zocht zelf een gratis sampler om gewoonweg samples 'droog' aan toetsen toe te wijzen.
Je kunt gewoon zoveel selecteren als je wil, en inladen.
Daarnaast heb je gelijk extra's die je per sample kunt instellen.
Dat ziet er wel groot uit. Mijn scherm is maar 1024x600. Gevolg is dat doorgaans de fullscreen soft synths (1024x768 ) voor een redelijk deel niet worden weergegeven.
De resolutie van je scherm (1024x600) wekt bij mij de indruk dat je op een netbook computer werkt. Klopt dat?
Als dat zo is snap ik je latentie problemen. Uiteraard is dat afhankelijk van je geluidskaart, maar ook de processor van je computer is belangrijk en op een netbook is de processor gewoon niet geschikt voor audio toepassingen. Die dingen zijn vooral bedoeld voor een beetje internetten en een briefje tikken.
Misschien zit ik er naast hoor en heb je een super vette computer, maar gezien de resolutie vermoed ik dat je een netbookje gebruikt.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.