Beste gratis soft sampler?

Stabby

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een gratis soft sampler, maar er is zoveel keus. Ik wil experimenteren met synthese met samples. Filter, FEG, AEG en LFO zijn dus al zeker noodzakelijk. En uiteraard een goede time stretch, ik ga me namelijk niet bezighouden met drums.

Welke is de beste?

Dat ziet er wel groot uit. Mijn scherm is maar 1024x600. Gevolg is dat doorgaans de fullscreen soft synths (1024x768 ) voor een redelijk deel niet worden weergegeven.

Ik zal eens kijken of Shortcircuit volledig in beeld zal verschijnen.

Waar kan ik trouwens gratis samples verkrijgen voor synthese? Zoals allerlei square/saw/sine waves, oudere samples van clavs en epiano's,etc.

....Waar kan ik trouwens gratis samples verkrijgen voor synthese? Zoals allerlei square/saw/sine waves....
Als je (veel) gratis single cycle waveforms zoekt, zoals je die vindt in (wavetable)synthesizers, surf dan naar deze thread.

Stabby, ik wil je topic niet verstoren maareuh, ben ook benieuwd naar de beste commerciële softsampler.
Eentje met een uitstekende pitch shifting en goede FX. Liefst ook op optioneel erg lage samplerates voor een vintage sound.
Om een beter idee te geven, mijn persoonlijke hardware-favo: Emu Emax reeks.

Ik weet dat Kontakt van Native Instruments de favoriete soft sampler is op KVR. Ik heb 'm zelf niet, want ik gebruik (nog) Shortcircuit.

oké, maar is Kontakt niet vooral populair omwille van zijn uitgebreide library ?
Ik zoek goede functionaliteit.

Anyway, ik zal het eens proberen.

Idd, Short Circuit.
Ik zocht zelf een gratis sampler om gewoonweg samples 'droog' aan toetsen toe te wijzen.
Je kunt gewoon zoveel selecteren als je wil, en inladen.
Daarnaast heb je gelijk extra's die je per sample kunt instellen.

Dat ziet er wel groot uit. Mijn scherm is maar 1024x600. Gevolg is dat doorgaans de fullscreen soft synths (1024x768 ) voor een redelijk deel niet worden weergegeven.

Ik heb een paar VST's geprobeerd, maar ik heb enorme latentieproblemen, maar dan ook weer niet...

De resolutie van je scherm (1024x600) wekt bij mij de indruk dat je op een netbook computer werkt. Klopt dat?
Als dat zo is snap ik je latentie problemen. Uiteraard is dat afhankelijk van je geluidskaart, maar ook de processor van je computer is belangrijk en op een netbook is de processor gewoon niet geschikt voor audio toepassingen. Die dingen zijn vooral bedoeld voor een beetje internetten en een briefje tikken.
Misschien zit ik er naast hoor en heb je een super vette computer, maar gezien de resolutie vermoed ik dat je een netbookje gebruikt.

Back