[Live] Roonan, 22 Maart, Waterfront/R'dam

Roonan

Lang lid
Ik heb het een tijd geleden al gemeld maar laat het toch nog even weten.

Zaterdag 22 Maart Roonan live @ GPZH in de Waterfront, Rotterdam.(23:25)

Wat is het?
Grote prijs van Zuid-Holland, finale Dance.
6 acts strijden voor een plaatsje in de regio finale van de grote prijs van Nederland.
Deze acts zijn geselecteerd uit ingestuurde demo's dus het niveau is altijd van behoorlijk tot goed.
(de jury heeft alleen vaak een "aparte" smaak maar daar valt niet over te twisten zeggen ze wel eens.....)
Je krijgt dus 6 optredens te zien van 20 minuten per stuk.
De eerste begint rond half negen en de laatste (ik dus) om 23:25

Altijd leuk om te zien waar anderen mee bezig zijn toch? Zeker als je zelf ook Live speelt (of dat wilt gaan doen)

Grt. en misschien tot ziens, Ronald.
(voor een voorproefje van de live set zie website)

Attachments

• live2.jpg
    live2.jpg
    14,3 KB · Bekeken: 154
Op je website zie ik een MachineDrum en een RS7000.
Op dit plaatje een MC-505?

Heb je de MD en MC505 weggedaan?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Op je website zie ik een MachineDrum en een RS7000.
Op dit plaatje een MC-505?

Heb je de MD en MC505 weggedaan?

Scherp gezien, dit is dus een foto van vorig jaar!

Live set toen:
MC505, DX200 en een SP303 voor wat losse sampletjes (manual triggered!)

Mijn huidige liveset:
RS7000, Kenton control freak, ES-1, Kaosspad II en een klein mixertje.
de Machinedrum heb ik net een week dus die doet nog even niet mee.
(het materiaal had ik al klaar dus vandaar)

Nu ik er zo naar kijk heb ik de boel volledig vervangen! Maarja, ben nu ook alleen nog maar op Live gericht.
Met deze set ben ik in staat om ter plekke te arrangeren, ben dus niet alleen bezig met knoppen draaien maar ook met muten/unmuten, faden en mixen van loops.(werk dus volledig in pattern mode en gebruik bijna geen sections)
Op deze manier wil ik een track kunnen maken direct/realtime volgens mijn gevoel, je kent dat wel, als je een track voor het eerst beluisterd weet je precies wanneer er iets moet gebeuren. Dat gevoel wil ik dus gebruiken voor al mijn producties zowel Live als in de studio.
Het vereist veel oefening in de bediening van de app. maar levert uiteindelijk zeer levendig materiaal op wat me met Cubase of Logic nooit echt gelukt is.

Grt. Ronald.

Ik kom hoogstwaarschijnlijk ff kijken Roonan. Is het verstandig kaarten te reserveren?

vet

vet

die manier gebruiken wij ook 'live'

vin dat vetter om live te gaan dan alles al in songs te hebben zitten bijvoorbeeld

cool om te zien dat (gelukkig) andere mensen dat ook doen!

Re: vet

Re: vet

Origineel geplaatst door penik-ettek-now
die manier gebruiken wij ook 'live'

vin dat vetter om live te gaan dan alles al in songs te hebben zitten bijvoorbeeld

cool om te zien dat (gelukkig) andere mensen dat ook doen!
Wij hebben live altijd een x0x in write mode staan. Soms zelfs twee! :)
En de MPC is ideaal om te (un)muten.

Origineel geplaatst door Arv
Ik kom hoogstwaarschijnlijk ff kijken Roonan. Is het verstandig kaarten te reserveren?

Dat zal niet nodig zijn denk ik, tot nu toe was er altijd nog genoeg plek.
Helaas worden dit soort avonden niet heel druk bezocht, hoofdzakelijk door vrienden en familie.
Ben daarom ook heel blij dat ik als laatste mag, dan is het altijd redelijk gevuld, de eerste band staat soms voor 5 man te spelen.
Door de op- en afbouw tijden zitten er ook nog eens gaten tussen de optredens dus voor een normaal dansplubliek niet echt leuk denk ik.
Maar voor (gear-)freaks altijd leuk om te zien hoe anderen bezig zijn!

Grt. Ronald.

Nou, dat hebben we dus ook weer gehad.
Resultaat: 2e plaats, ofwel first loser ;)

Ik vond het persoonlijk allemaal erg rommelig deze keer, daarmee bedoel ik de andere acts die ik gezien heb.
Het maakte me eigelijk niet uit waar ik zou eindigen maar zag net op de site dat de eerste plaats 1000,- euro krijgt.
Oeps, dat is toch wel de moeite! Was wel erg dichtbij want het jury rapport was heel positief deze keer.(het kan dus blijkbaar wel met techno)

En wat heb ik gewonnen? Een prof. fotosessie! (binnenkort in de playboy voor vrouwen (en homo's) :okdan:

Maar goed, wat heel erg leuk is dat ik hierdoor (als het goed is) een optreden in 013 in Tilburg kan gaan doen.
Er was daar namelijk iemand van 013 die me wilde boeken.

Als dat doorgaat meld ik het wel even.

Grt. Ronald.

Heee Ronald,

Nog bedankt voor je reaktie.

Je bent toch een goede 2e geworden, niet dan ?!? Heb wel gehoord van die tent in Tilbo maar nooit geweest Ronald...
Zo zie je maar dat je steeds meer gevraagd wordt, succes..

Als het niet teveel moeite is wil ik graag wat van je sessie horen.

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
Als het niet teveel moeite is wil ik graag wat van je sessie horen.

gr. Mario

Hey, daar wordt aan gewerkt.
Ben bezig met een account bij Vitaminic, ik krijg een plaatsje bij de popunie en misschien kan ik ook nog wat webspace elders regelen.
Hoe dan ook, ik hoop binnekort een complete live sessie op het net te hebben in goede kwaliteit.
Al dan niet compleet als 1 grote MP3 of in thema's opgesplitst.
Over een weekje moet dat wel klaar zijn dus dan laat ik het nog wel even weten.

Grt. Ronald.

Back