Tannoy Reveal, passief/actief?

Origineel geplaatst door bambamstudio
sorry, maar ik maak zelf wel uit wat ik wel en niet zeg....

maar goed, BIJNA niemand hoort het, en dat weet jij ook wel....maar ja er kan er maar een de beste zijn....

Is ie niet aan het doorlekken Bamse? Denk erom, optijd verwisselen, zo voorkom je infecties ! 8o

Sowhey. Dat klinkt anders.

Het lijkt net alsof ik al die jaren stront in m'n oren had zitten. Ongelooflijk.

Een van de tweeters was ingedeukt toen ie hier kwam, maar dat is slechts een rubber beschermkapje... beetje tegenaanduwen en hij kwam weer naar buiten zetten.

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Een van de tweeters was ingedeukt toen ie hier kwam, maar dat is slechts een rubber beschermkapje... beetje tegenaanduwen en hij kwam weer naar buiten zetten.

Dat had ik ook, tip, zet je mond erop en goed hard vacuum zuigen en plop, ze komen weer terug. :)

Origineel geplaatst door krz
Dat had ik ook, tip, zet je mond erop en goed hard vacuum zuigen en plop, ze komen weer terug. :)

nu zou ik ze bijna express induwen ;)

das niet altijd zeker...

das niet altijd zeker...

Origineel geplaatst door maxdox
Ik ben ook op zoek naar monitor speakers, en ben aan het tweifelen tussen de tannoy, alesis en behringer aktives. Op www.sospubs.co.uk staan goede artikelen die uitleggen hoe boxen etc werken. Conclusie:
Aktives zijn gewoon altijd beter. De crossoverfilter etc en versterkers zijn allemaal opelkaar afgestemd. Een externe versterker (tenzij je in een heeel andere prijsklasse gaat zoeken) kan zoiets nooit evenaren. Ook heb je geen last en kosten van dure kabels van je versterker naar je boxen! Die zijn ook weer kwaliteit verlies (goedkope boxen kabels hoor je heeeel goed!) Prijsverschil is nu ook niet zo heeel groot, ik zou gewoon voor aktives gaan!! :dj:

PS: Nou heb ik ze nooit vergeleken, dus of je het zelf kan horen, weet ik ook niet....

Ff toch een kleine reactie hierop... Tannoy bijvoorbeeld is geen versterkerbouwer ,maw dat die ook hun versterkergedeelte bij een andere producent haalt... deze gaat ook echt maar zo goe mogelijk afgestemd zijn op de desbetreffende monitor...

+ het feit dat als ie ooit stuk gaat dat je in feite een hele monitor kwijt bent... maar goed ik ga me hier niet volledig over uitspreken... trouwens aks je naar de echt professionele merken gaat als PMC ,genelecs dan ga je zien dat deze PASSIEVE
monitoren zijn... en dan voor een prijsklasse van tusse de 800 en 93000 euroflapjes...

T is maar een argument he ;)

Sunny....

toch geloof ik niet dat actief beter is, als je genoeg kennis hebt en je goed kan matchen kom je er net zo hard

ongeacht actief of passief filteren.. ik ken mensen die deze dingen bouwen (sinds kort dan :P ) en passief kan net zo goed zijn..zolang je maar gewoon je doelstelling in de gate houd en niet teveel bezuinigd op je spullen

Bij music store in Köln zijn de Tannoy Reveals nu ook in de aanbieding.

Passief: € 222 per paar
Actief: € 555 per paar

Doe er je voordeel mee ;)

Back