Focal CMS 65

Maar ik vind bijvoorbeeld de Genelec's 8040 'scheller' klinken dan de Dynaudio BM6 MKII, waardoor het mij niet fijn lijkt om een hele dag te werken op die Genelec's.

grappig had ik ook!! (als dat niet bij midi-adam was.. dan ligt t niet aan de ruimte)

heb zelf:

ns10 (klinken lelijk maar om je bass te testen onmisbaar)

bm6a mk2 met subje 5 (erg lekker om lang mee te werken en erg transparant!!)

en bleu sky system1 (knallen maar!! maar dat is ook t nadeel in een kleine ruimte, veel laag:-)

Ik hbe de CMS65 ook. Ben er echt helemaal content mee. Ik heb ze zelfs verkozen boven K+H 0300. Ongeacht het prijsverschil. Dat met die rifjes kan niet liggen aan de CMS65's.
Volgens mij heeft het daar gespookt ;)

Had bm6 mk2. focals zijn echt een dag en nacht verschil. Zoveel eerlijker. different ballgame.

Ze klinken lekker maar wel eerlijk. Mijn ervaring is dat Genelecs lekker klinken......;)

dikke aanrader!

Wow, zo'n beetje alles wat hier staat ben ik het mee oneens (no offence).

Ik ken de cms65 en die mag je echt niet vergelijken met o300's (waar ik heel vaak achter zit). Heb zelf bm6a mk2's en die zijn meer te vergelijken met de Focal 6 serie dan de CMS. De CMS viel voor mij af zo gauw ik hem hoorde.

En wat Genelecs betreft... Ik vind ze een beetje irritant. Ik heb zelf de 8020 en heb de 8040 naast de bm6a gehoord (en de beste van de 2 meegenomen).

Naast de bm6a valt de 8040 heel hard door de mand. De bass is prima maar de rest is stukken minder.

En ik ben het op mijn beurt weer faliekant oneens met Martijn_W;

Ik snap ook niet dat de TS de CMS65's omschrijft als 'een niveau lager dan de BM6AMKII's'. Ik vind de originele BM6A's een heel ander verhaal; die zijn ook niet voor niets duurder gebleven dan de MKII's. De MKII's vind ik eerder op het niveau van een KRK VTX-6: enigzins scooped mids, met een té flatteus hoog en laag. Bijna te hifi.
De CMS65's hebben veel meer detail in het mid en laagmid-gebied, en een beduidend betere transient response.

Then again, ik kan me wel voorstellen dat als je de ADAM sound niks vind (P11A is vergelijkbaar), dat de CMS65's je ook niet je-van-het vind. Persoonlijk vind ik de CMS65's wel iets milder/neutraler in het hoog; niet die typische ribbon-sound.

Genelecs vond ik trouwens ook niet zo. De 80** serie haalt 't duidelijk niet bij de vroegere 1031A's, en die waren al te 'forward' naar mijn idee.

Check een goede review wbt de Focal, bij ons zuiderburen. Thnx for de info. TS, nice .:okdan:

@ TS, vettuh tracks heb je gemaakt m8. De studio live set is goed te behappen :okdan:

De MKII's vind ik eerder op het niveau van een KRK VTX-6: enigzins scooped mids, met een té flatteus hoog .

:bekdicht:

Je vergelijking met de VXT serie slaat echt nergens op. De bm5a heb ik naast de vxt6 gehoord en dat was al geen eerlijke vergelijking.

De CMS65's hebben veel meer detail in het mid en laagmid-gebied

Het mid/laag is het zwakke punt van de bm6a mk2. In het hoog/mid en in de bass is hij veel beter dan de cms 65. Zet ze maar eens naast elkaar (heb ik ook gedaan)
Dan klinkt de cms serie ineens bassarm, mat en mist ie detail in het hoog.

Laatst gewijzigd:
:bekdicht:

Je vergelijking met de VXT serie slaat echt nergens op.
Da's jouw mening. De mijne is duidelijk anders.

Het mid/laag is het zwakke punt van de bm6a mk2. In het hoog/mid en in de bass is hij veel beter dan de cms 65. Zet ze maar eens naast elkaar (heb ik ook gedaan)
Dan klinkt de cms serie ineens bassarm, mat en mist ie detail in het hoog.
Ook disagree. En je spreekt ineens over de CMS 'serie' als zijnde bassarm? Eerlijk vergelijk zeker als je de 40 en de 50 (met hun kleinere speakers) erbij betrekt? :stupid
Wat jij bassarm noemt bij de CMS65, noem ik relatief lineair. In tegenstelling tot de ietwat gehype-te bas van de BM6A MKII. Nogmaals, de MKI vond ik stukken beter en neutraler.
De MKII wil alles te mooi laten klinken en is daardoor mijns inziens niet zo geschikt als referentiemonitor.
Iets zegt me trouwens dat jullie er geen rock muziek op mixen, want dan zouden nl. een stuk meer monitors afvallen, door hun vertekeningen in het midgebied, die met name bij vervormde gitaren opvallen. Alesis M-One Activ MKII is zo'n drama, die door een hoop (beginnende) dance-producers wel aanbevolen worden.

Back