probleem synth en instellingen cubase

Sunthere

Ingeburgerd
Ik heb sinds kort een mc808 en een little phatty2 gekocht. Nu wil ik deze gebruiken in cubase. Maar na veel geklooi lukt het mij toch niet helemaal. Ik ben nieuw op dit terrein. Hopelijk kan iemand tips geven.

Wat ik wil is:
-Dat ik op mijn little phatty speel. dat de noten in de sequencer worden weggeschreven en daar evt. kan aanpassen. Dat als ik in cubase op play druk ik de little phatty hoor. Kan dit?
-Nu heb ik de little phatty met usb aangesloten op pc. Maar ik kan hem tot nog toe alleen gebruiken als midi-keyboard.

-Ook heb ik een evolution midi keyboard aangesloten. Ik kan niet the phatty (als midicontroller) en de evolution tegelijkertijd bespelen. Alleen de midicontroller van het geselecteerde kanaal

-Mijn mc808 zou ik net als de phatty willen gebruiken.

Laatst gewijzigd:
Allemaal geen enkel probleem. Gewoon een kwestie van de juiste routings op midi EN audio gebied en klaar ben je.

Allemaal geen enkel probleem. Gewoon een kwestie van de juiste routings op midi EN audio gebied en klaar ben je.

de audio out van phatty gaat naar een mixer welke op de audio-in van de geluidskaart gaat en de audio-out van de geluidskaart gaat naar de speakers

ik probeer via usb midi-verbinding te leggen. ik heb er vandaag over gelezen maar wil nog niet vlotten. ik moet eerlijk bekennen dat cubase wel erg veel tijd kost om onder de knie te krijgen. ik kom niet toe aan muziek maken. maar goed dat is een andere discussie.
als je tips hebt hoor ik het graag!

ik moet eerlijk bekennen dat cubase wel erg veel tijd kost om onder de knie te krijgen. ik kom niet toe aan muziek maken. maar goed dat is een andere discussie.
als je tips hebt hoor ik het graag!

Misschien is een (prive)cursus(je) iets voor je zodat je in korte tijd de basiskennis van Cubase wat onder de knie krijgt. Dan word je terwijl je muziek maakt er vanzelf een expert in.

Of nog maar een keer die manual induiken...?

In elk geval ga ik niet (meer) proberen hier je "probleem" op te lossen, schiet toch niet op, voor jou niet en voor mij niet.

:okdan:

Toen ik Cubase kreeg heb ik voor een maand voedsel etc. ingeslagen en mezelf opgesloten met de comp. Echt zo moeilijk is Cubase niet.

Toen ik Cubase kreeg heb ik voor een maand voedsel etc. ingeslagen en mezelf opgesloten met de comp. Echt zo moeilijk is Cubase niet.

That's the way. Moet je niet de manual vergeten. Maar die had je vast bij je ;)

Cubase is niet helemaal plug&play. Je moet al wat verstand hebben van MIDI en Audio en hoe dat juist aan te sluiten. Als je de basis eenmaal beheerst, is de rest goed te doen.
Welke reclame was dat ook alweer: ....je moet er wel wat voor doen......

Cubase is niet helemaal plug&play. Je moet al wat verstand hebben van MIDI en Audio en hoe dat juist aan te sluiten. Als je de basis eenmaal beheerst, is de rest goed te doen.

ja ik weet het. het is voor mij gewoon geen intuïtief programma. snap ik hoe ik er enigzins muziek mee kan maken, kom ik met een synthesizer ben ik weer twee middagen aan het klooien. en instellingen lijken ook 'zomaar' te kunnen veranderen. anyway ik ga de tutorials dan maar weer eens induiken.

ja ik weet het. het is voor mij gewoon geen intuïtief programma. snap ik hoe ik er enigzins muziek mee kan maken, kom ik met een synthesizer ben ik weer twee middagen aan het klooien. en instellingen lijken ook 'zomaar' te kunnen veranderen. anyway ik ga de tutorials dan maar weer eens induiken.

2 middagen.. niet lang, ik las net dat een maand het record was:mega: gewoon je instrument als midi aansluiten, niet per usb. dan maar 3 kabels meer, dan geen geluid. en dan maak je in cubase een instrument ervan. die doet de midi schrijven, en kan het ook nog afspelen:okdan:
viva-la-steinberg:halleluja

Precies....en daarbij heb je ook nog zoiets als internet....wil ook wel s helpen. En ik denk dat je ook een beetje autodidact moet zijn en dat is niet iedereen gelukkig.:mega:
Als je eenmaal weet hoe je audiotracks moet aanmaken, hoe miditracks te maken dan kom je toch al een heel eind. Dan nog de routing van de verschillende kanalen, hoe een fx track aan te maken en hoe je je VST of audio hier na toe route. Piece of cake, kind kan de was doen.:D

Back