Ik heb sinds kort een mc808 en een little phatty2 gekocht. Nu wil ik deze gebruiken in cubase. Maar na veel geklooi lukt het mij toch niet helemaal. Ik ben nieuw op dit terrein. Hopelijk kan iemand tips geven.
Wat ik wil is:
-Dat ik op mijn little phatty speel. dat de noten in de sequencer worden weggeschreven en daar evt. kan aanpassen. Dat als ik in cubase op play druk ik de little phatty hoor. Kan dit?
-Nu heb ik de little phatty met usb aangesloten op pc. Maar ik kan hem tot nog toe alleen gebruiken als midi-keyboard.
-Ook heb ik een evolution midi keyboard aangesloten. Ik kan niet the phatty (als midicontroller) en de evolution tegelijkertijd bespelen. Alleen de midicontroller van het geselecteerde kanaal
-Mijn mc808 zou ik net als de phatty willen gebruiken.
Wat ik wil is:
-Dat ik op mijn little phatty speel. dat de noten in de sequencer worden weggeschreven en daar evt. kan aanpassen. Dat als ik in cubase op play druk ik de little phatty hoor. Kan dit?
-Nu heb ik de little phatty met usb aangesloten op pc. Maar ik kan hem tot nog toe alleen gebruiken als midi-keyboard.
-Ook heb ik een evolution midi keyboard aangesloten. Ik kan niet the phatty (als midicontroller) en de evolution tegelijkertijd bespelen. Alleen de midicontroller van het geselecteerde kanaal
-Mijn mc808 zou ik net als de phatty willen gebruiken.
Laatst gewijzigd:

gewoon je instrument als midi aansluiten, niet per usb. dan maar 3 kabels meer, dan geen geluid. en dan maak je in cubase een instrument ervan. die doet de midi schrijven, en kan het ook nog afspelen