[Track] Hectic Machinery

Fredd-E

Stamgast
Hi everyone,

I just finished an experimental/industrial 'techno' track. This is my release candidate 1 version, I think it's complete but maybe I'll adjust some small things in the near future.

Maybe u have some suggestions?

Well u can download it with this link:

Hectic Machinery

Thanx! and join the industrial propaganda :duivels:

doe al ta piepol in limbarg talk lijk tet?

edit EN-NE: Super wazig en moeilijk te volgen, wat je als een compliment moet zien. Ik vind hem wel erg kil, mis misschien enige warme geluiden. Maar dat is puur smaak. Want deze stijl, die voor mij met name door de harde kick bepaald wordt, vind ik eigenlijk niet zo leuk, maar ondanks dat vind ik het wel interresant klinken.

8)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door AOR
doe al ta piepol in limbarg talk lijk tet?

;)

bwaah kan ook nederlands praten hoor, maar er zitten hier misschien mensen die alleen engels ofzo praten, weet niet?

daarmee beetje universeel zijn dacht ik.

thx voor reactie :)

De stijl is wel interessant. Een soort industrial meets hardcore. Misschien voor industrial nog wat te 'clean'. Dat met die haperende distorted stem stuk vind ik wel cool. Verder is er niet zoveel afwisseling.

Maar gelukkig wordt er ook nog industrial gemaakt. ;)

Origineel geplaatst door AOR
edit EN-NE: Super wazig en moeilijk te volgen, wat je als een compliment moet zien. Ik vind hem wel erg kil, mis misschien enige warme geluiden. Maar dat is puur smaak. Want deze stijl, die voor mij met name door de harde kick bepaald wordt, vind ik eigenlijk niet zo leuk, maar ondanks dat vind ik het wel interresant klinken.

8)

ja warme geluiden vind ik er niet echt in thuishoren.. dat is nu eenmaal deze stijl he :)

en ja een harde kick is noodzakelijk want het is dan ook geen softe muziekstijl ;)

thx voor feedback

Origineel geplaatst door fuse
De stijl is wel interessant. Een soort industrial meets hardcore. Misschien voor industrial nog wat te 'clean'. Dat met die haperende distorted stem stuk vind ik wel cool. Verder is er niet zoveel afwisseling.

Maar gelukkig wordt er ook nog industrial gemaakt. ;)

Het is daarom ook een cross-over van stijlen he, een beetje van dit, een beetje van dat.

het is overduidelijk geen zuivere industrial want zoals je zelf zegt daar is het te clean voor (heb expres niet alle geluiden verneukt om het zo te stellen).

Enne ja het heeft een monotoon 'techno' karakter dus dat verklaart de weinigheid aan afwisseling (die volgens mij toch wel aanwezig is, in de details dan, niet in de grote lijnen).

En tuurlijk wordt er nog 'industrial' gemaakt hoor :D

Sluit me aan bij Naton. Wellicht zou je iets met die kick kunnen doen. Pitchen ofzo, zodat je er een quasi baslijn mee kunt maken?

hmmm dat begrijp ik niet al te best :)

dat van die bassline...

iemand misschien een mooie uitleg?

zou handig zijn

Origineel geplaatst door Fredd-E
hmmm dat begrijp ik niet al te best :)

dat van die bassline...

iemand misschien een mooie uitleg?

zou handig zijn

Ja gepitchte kicks. Ik weet niet of het een 909 sample is of een kick generator die je over je keyboard kunt spannen.

Een soort congarifje uit een 808, maar dan met kicks. Snappez vous?

Je kunt trouwens een kick ook nog wel redelijk bespelen als je niet meer dan 2 semitones afwijkt.

Back