Wazige software voor Oberheim Matrix 6/1000??

Rainer

SoundCloud: Planeshifter
Als ik die beschrijving zo lees, kan ik er totaal geen kaas van maken, lijkt mij een of andere afzetterij om mensen te doen geloven dat als ze dit kopen hun Matrix beter gaat worden of zo.
Al meerdere (verschillende) mensen hebben er al geboden - geeft al voldoende aan dat mensen er in trappen... :stupid

http://cgi.ebay.nl/Oberheim-Matrix-...wItemQQptZStudioequipment?hash=item414c360b53

Tekst:
Oberheim Matrix 6 / 1000 Analog Expansion Synthesizer
Diese neue Software unterstützt bislang nicht genutzte Funktionen wie Wave-Morphing, Echtzeit-Filtersteuerung, Wheel-Sweeps und Simulation typischer Techno-Synthesizer,

die Ihren Oberheim Matrix 1000 zum analogen Modulationsmonster werden lassen.

Kein Hardware-Eingriff nötig! Endlich werden alle Möglichkeiten Ihres Matrix 1000 oder Matrix 6/6R genutzt.

Direktzugriff auf Ihren Matrix - fette Sounds mit Pulswellenmodulation, authentische 303-Klänge, alle Vorzüge der neuen Mono-Synths in Echtzeit, und das ganze sogar 6-stimmig!

Editierung der wichtigsten Parameter ohne Programmer über die Wheels Ihres Keyboards oder über Midi!

Das Set enthät 200 Sounds auf Diskette oder CD Rom und eine ausführliche Dokumentation!
Die Software kann mit einem PC, Mac oder Atari mittels der gängigen Sequenzerprogramme in den Matrix übertragen werden und ist dann dauerhaft im Speicher abgelegt.

Versand erfolgt per brief oder auf Wunsch per versichertem Versand!

kan het niet echt software zijn die via sysex ofzo instellingen kan veranderen die je standaard niet kan editen met je 6/1000? Ik ken deze synth verder niet.

Pfff... gewoon een CD met wat sysex bank dumps met geluiden.

Editierung der wichtigsten Parameter ohne Programmer über die Wheels Ihres Keyboards oder über Midi!

Dit klinkt als meer dan sysex bank dumps...

Ik begrijp niet helemaal waarom er zo negatief gereageerd wordt op deze advertentie? Mis ik iets?

Das Set enthät 200 Sounds auf Diskette oder CD Rom und eine ausführliche Dokumentation!

Is volgens mij gewoon een soundset met wat modern klinkende sounds. Ze hebben waarschijnlijk gewoon de pitchbend/modulationwheel enzo op zaken als cutoff feq en resonance ge-route via de modulation-matrix. Als het goede sounds zijn is dit niet echt veel geld voor een soundset. Dat ze het anders proberen voor te stellen vergroot het vertrouwen niet echt helaas.........

Dat klinkt als een aannemelijke uitleg. En dan is het inderdaad een beetje een holle en misleidende bewoording voor een soundset.

Diese neue Software unterstützt bislang nicht genutzte Funktionen wie Wave-Morphing, Echtzeit-Filtersteuerung, Wheel-Sweeps und Simulation typischer Techno-Synthesizer,die Ihren Oberheim Matrix 1000 zum analogen Modulationsmonster werden lassen.

Hier staat letterlijk dat het nieuwe software is die nooit benutte functies vrijmaakt en van je Matrix 1000 een modulatie monster maakt. Dus toch misschien een nieuwe editor? Gebeurt wel vaker dat functies ineens worden ondekt via sysex of door het herprogrammeren van de eprom. Daarbij hebben ze denk ook nieuwe sounds bedacht als basis voor de nwe software die in de eprom zit.
Dit is wat ik opmaak uit deze advertentie.

Je moest eens weten hoeveel functies er in een lager model CD speler zitten maar niet bereikbaar zijn, simpelweg omdat hij niet de knopjes heeft die het hoger model wel heeft. Soms kan je dan leuke dingen ontdekken met de afstandsbediening van het hoger model (display blijkt ook gewoon dimbaar te zijn enzo...)

Pfff... gewoon een CD met wat sysex bank dumps met geluiden.

die geluids bankenm kunje op div sites down loaden wat niet wil zeggen dat dat niet wardevol is

ik heb toen met m n matrix 6 veeeeel m6/m1000 presets gedownloaded
een favo top 100 gemaakt voor mn matrix 6 tapijt sounds e n fx sounds selcted
vindt t wel een meerwaarde as iemand dus bvmoeite heeft gedaan om bv sound setste maken voor een synth
zekers by lcd scherm editting synths

soms koop je een rack synth en denk je wat n kxt bak / ligt t aan de vorige eoig / en moetje dus zelf gaan programmeren / of goede sound sets gaan zoeken

zoo ook voor mn casio cz5000[moeten ook egt ..meer goede sound sin //:okdan:

Back