Oberheim Matrix 6 & 1000 Controller DIY kit

Arnoid

Ouwe rot

Attachments

• 14440917_1273912722651380_5875543879737398122_n.jpg
    14440917_1273912722651380_5875543879737398122_n.jpg
    76,7 KB · Bekeken: 177
Een controller waar bij je de meeste parameters hands on kan tweaken, wordt aangeboden als zelfbouw kit voor 299€.

Ik zie niet voldoende knopjes om de meeste parameters hands on te tweaken :?
En vind 299 euro veel te duur voor een zelfbouw.

Ik heb deze, de KiwiTechnicsPatchEditor die WEL bijna alle parameters hands on kan tweaken en aangezien deze ook een Juno2, MKS70, MicroWave 1 rev A kan tweaken heb ik voor deze gekozen omdat ik al deze apparaten bezit.

Attachments

• images-4.jpg
    images-4.jpg
    10,9 KB · Bekeken: 134
Hmmm ja wel cool maar veel te duur en geen handleiding waar je ka zien wat dat ding kan. Ook erg weinig knoppies

De rom update is alleen voor de m1000 en is meer voor bugfixes.
De m1000 cpu upgrade is een ander verhaal maar werkt voor veel mensen niet.

Dus geen super snelle sweeps met v1.16

De controller lijkt me wel tof maar veel te duur helaas

Ik heb deze, de KiwiTechnicsPatchEditor die WEL bijna alle parameters hands on kan tweaken en aangezien deze ook een Juno2, MKS70, MicroWave 1 rev A kan tweaken heb ik voor deze gekozen omdat ik al deze apparaten bezit.
De KiwiTechnics Patch Editor heb ik ook :) Met 520$ incl. verzendkosten niet goedkoop en daar komen nog inklaringskosten en de kosten van een adapter bij. Maar als je meerdere synthesizers hebt, die de Patch Editor ondersteund, is dit interessanter dan een zelfbouw kit voor 299€ voor één enkele synth.

Maar dat zijn toch NZ$ he? Dus iets van 340 euro. Geen geld denk ik, als je twee bakken of meer hebt die ondersteund worden.

Nee, het zijn helaas US$

De controller lijkt me wel tof maar veel te duur helaas

Weet je welke controller pas duur is, die van de MKS-80 ;)

Het is dat ik zelf geen Matrix-6R heb maar want dan had ik deze controller wel gekocht.
Ziet er super nice uit onder je matrix in het rack, beter dan die kiwi controller imho
Ik vind dat zo'n kermis ding om te zien :|

Weet je welke controller pas duur is, die van de MKS-80 ;)

Het is dat ik zelf geen Matrix-6R heb maar want dan had ik deze controller wel gekocht.
Ziet er super nice uit onder je matrix in het rack, beter dan die kiwi controller imho
Ik vind dat zo'n kermis ding om te zien :|

Ja eens. En er zullen geen 10.000 van verkocht worden dus prijs vind ik best ok zeker met deze mooie faceplate. Handleiding ziet er ook goed uit.

Snap alleen die 6 midi poorten niet.

En je moet er toch nog een 19" kast bij kopen toch? Of snap ik het niet goed?

Ja eens. En er zullen geen 10.000 van verkocht worden dus prijs vind ik best ok zeker met deze mooie faceplate. Handleiding ziet er ook goed uit.

Snap alleen die 6 midi poorten niet.

En je moet er toch nog een 19" kast bij kopen toch? Of snap ik het niet goed?

Handleiding??? Heb me rot gezocht. Hebbie een link?

Handleiding??? Heb me rot gezocht. Hebbie een link?

De bouw handleiding staat op die site die egres postte van de maker.

Maar je bedoelde een gebruikshandleiding neem ik aan. Staat die er echt niet? Das wel een beetje vaag.

Ik ga nog eens kijken. Wil dat van die 5/6 din stekkers nu ook wel weten. Zou te gek zijn als je er meerdere oberheim machines direct aan kan hangen.

Ja staat wel een link naar de user manual maar ik kan niet op de hoofdstukken klikken dus er gebeurt niks. En je hebt wel 4 verschillende midi outs zag ik. Benieuwd waar dat goed voor is.

Volgens my zijn die meerdere midi ports om meerdere matrixen tegelijk te besturen.
De matrix 6 heeft een midi spil over functie en je kan er dus meerdere chainen

Ziet er goed uit die controller van AlpesMachines...

Iemand eventueel geïnteresseerd in een groupbuy?

@madr meer matrix synths is meer voices
12 voices waarvan 6 links en 6 rechts gepanned klink breed en vet.
Alhoewel ik zelf dus 2 keer opneem dus kan het me 1 synth.
Wellicht kan je me de controller meerdere patches op meerdere devices bewerken.

Back