Voeding Yamaha EX-5

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
We zijn weer 1 stap verder:
Er staat 220-240V dat is een computervoeding als ik me niet vergis.
Dus als het goed is hoort er gewoon een computer voeding in te gaan toch?

Even verder kijken:
Ik zie verder niks staan, Niet op het instrument zelf(Heb elk paneeltje op de voor/zij/achterkant bekeken en niet op de voeding.

groet

We zijn weer 1 stap verder:
Er staat 220-240V dat is een computervoeding als ik me niet vergis.
Dus als het goed is hoort er gewoon een computer voeding in te gaan toch?

Even verder kijken:
Ik zie verder niks staan, Niet op het instrument zelf(Heb elk paneeltje op de voor/zij/achterkant bekeken en niet op de voeding.

groet

klopt dit is netstroom wat je nodig hebt , echter in de EX5
zitten stekkertjes die ieder een andere voltage hebben en
voordat je het weet komt er een brandlucht uit :)
Dus ik zou er niet zelf aan gaan zitten maar dit laten doen.

Ok..
Ik heb net mijn vader gesproken hij gaat kijken of hij de originele voeding kan maken, En anders krijg ik hem weer terug, heb hem meteen even uitgelegd hoe en wat...
En een beetje overdreven("er zijn er maar 10,000 van geproduceerd") dus hopen dat hij het niet verneuqt.

De voeding van de EX5 levert meerdere voltages. Het is zonder meer de moeite van het (laten) repareren waard. Ik heb de mijne nog steeds (als eerste eigenaar), en, vet, vet, vet!

Gezien de populariteit van deze synth en z'n 2e hands waarde
zou ik contact opnemen met Yamaha service center en even vragen
wat een voeding kost (als ze die nog hebben) en wat het kost om m
er in te laten zetten. Dat is een EX5 echt nog wel waard waarschijnlijk.

volgens mij kun je die gewoon bij Yamaha bestellen

Volgens de technicus van mijn stage zeiden ze bij Yamaha Worldwide dat ze niet meer geleverd werden...
vind ik eigenlijk wel gek.

Heb net ook een mailtje gestuurd naar Yamaha voor mijn Psr-8000 en daar hadden ze wel spullen voor en die is 2 jaar ouder dan de EX-5...

Maargoed, we zien het vanzelf wel.

Verstand heb ik er wel van maar ik bang dat het daarbij blijft,...

LOL :D

Hou je vast,,, nu gaan we het krijgen ,,,, we gaan er muurwratten in plakken
rotflmao.gif

Het wordt steeds beter... niet ?
post-16-1059230681.gif

intelectual.gif

't gaat yuiteraard vooral om de spanningen die die voeding moet leveren, maar niet alleen!!
Let er ook op dat de vervangende voeding even veel of meer stroom aan kan als de oorspronkelijke voeding. Als je een te lichte voeding kiest levert ie misschien wel de goede spanningen, maar fikt ie toch af door dat ie de benodigde stroom niet kan leveren.

ooh ok.
Hij staat nu bij mijn pa thuis en die gaat kijken of hij de voeding kan fixen voor me(Scheelt me weer wat geld).
En anders dan ga ik er mee naar Mike Philco.

Bradley, ga er alsjeblieft niet zelf aan lopen prutsen. Laat jij en je vader er vanaf blijven.
Zeker met voedingsspanningen moet je heel erg uitkijken. Een fout is snel gemaakt en daarmee kun je dus wel de hele boel stuk krijgen en dan ben je verder van huis.
Zo'n voeding kan nooit duur zijn en als je de Juno 60 naar Mike Philco brengt, zou ik die EX-5 gewoon ook meegeven. Je budget is best riant en Mike Philco kennende zou het mij net verbazen als beide synths binnen je budget gerepareerd kunnen worden.

Enige tip die ik je verder nog kan geven is dat je moet stoppen met verrote gear kopen/krijgen. Wat heeft het voor nut als je iets krijgt wat je vervolgens voor 400 euro moet oplappen (zoals je Juno 60). Geeft alleen maar veel frustratie, logistieke problemen (vervoer) en een leuke soap op het forum. Je kunt beter gewoon meteen een werkende synth kopen.

Bradley vooral ouwe zooi blijven kopen

vinden we heel amusant hoor...
:okdan:
idd gewoon ronze rotzooi opkopen
helaas ...

[ps bradley kd8 ook altyd overal verstand van te hebben
daarom heb ik dus laatst twee synth byna weggeven aan iemand die m wel ..laat repareren ..]
zodoende leert ..wicky
een van de weinige wat hier nog staat is de pro one
die gaat egt wel werken ...op zn tyd / zonder mn vader
hmhm

Attachments

• ages.jpeg
    ages.jpeg
    4,1 KB · Bekeken: 70
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back