HUI of MCU voor cubase 5?

Hazes

Vind ik leuk
De topic-titel zegt het al. :) Wat werkt beter voor werken met Cubase: Een wat oudere Mackie HUI of toch de wat nieuwere Mackie Control Universal? Any ideas?

Zou uit oogpunt van ondersteuning voor het nieuwste apparaat gaan.

wat anders en iets duurder, maar ik hoor heel veel goede verhalen over die euphonix controllers...
Die zijn toch alleen voor de Mac? 't Aardige van de MCU/ HUI is naar mijn idee dat ze gewoon over midi werken en verder geen drivers oid nodig hebben.

nee hoor, die werken tegenwoordig gewoon op de pc en naar mijn weten is dat protocol van euphonix ook in cubase geintergreerd, dus werkt het ook zonder moeilijke instellingen. Wel over LAN welliswaar.

Alleen zit ik er al 2 maanden tegenaan te hikken om er 1 te kopen, maar er komen steeds allemaal rekeningen tussendoor... dus ik zou je niet precies kunnen vertellen hoe het werkt nog :)

Bullshit. Euphonix Artist serie is nog steeds Mac only. http://www.euphonix.com/artist/support/faq.php Vraag 5

Om even de vorige vraag van Hazes te beantwoorden: zou het niet zo snel weten. IMO maakt het toch niet uit als je het apparaat nog niet gehad hebt, je moet hoe dan ook wennen.

Werk zelf sinds een tijdje op een Tascam US-2400, die is super basic maar doet precies wat ik wil. Je zou deze eventueel ook kunnen overwegen, veel fader voor weinig. ;)

Dan wordt het niet 'native' ondersteund, waarom willen Windowsgebruikers altijd prutsen? ;)

Om het dus maar even op zijn Twents te zeggen: je staat dus maar wat te lullen.

For those that read the original review and article on getting the Euphonix Artist Series to work on PC applications here is a trick for getting these units to work in Cubase 5. Due to the fact that the Artist Series units are still unsupported on PC, there is no EuCon component in the PC version of Cubase 5 which you can use. The workaround is to emulate a HUI or Mackie Control device and then add these as a controller devices inside Cubase instead of the preferred EuCon device.

zo dus waarschijnlijk.. kan je idd net zo goed een mackie kopen

ja? ik zit nu te twijvelen om dus idd binnekort ook een mackie te kopen, of eerst zo'n steinberg controllertje en dan later een euphonix als die wel op pc normaal ondersteund wordt.

Is een euphonix die extra euro's waard? Het prijsverschil met een goede tweedehands mcu is wel erg groot. Nou vind ik het altijd moeilijk om geld uit te geven aan iets dat geen geluid maakt, maar tot nu toe heb ik geen spijt. Ik moet zeggen dat de mcu echt mooi integreert met cubase.

lekker zon mcu, om dan maar even verder te breien op mackie.. mcu of dxb?
ik kan namelijk de dxb van een vriend overkopen, zonder kaarten is het 1900 euri.. geloof dan toch wat meer waar voor je geld, toch?

Is een euphonix die extra euro's waard? Het prijsverschil met een goede tweedehands mcu is wel erg groot. Nou vind ik het altijd moeilijk om geld uit te geven aan iets dat geen geluid maakt, maar tot nu toe heb ik geen spijt. Ik moet zeggen dat de mcu echt mooi integreert met cubase.

die euphonix neemt niet zo veel ruimte in.. dat vind ik het belangrijkste voordeel.

ik heb eigenlijk nog niet naar die mcu 2e hands gekeken, ik zag alleen dat die nieuw duurder was dan de euphonix (de pro editie)

ik ga ook eens op de uitkijk voor een 2e handse ja

Back