Roland Juno-60 onderdelen gezocht...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Ik heb een Roland Juno-60 synthesizer met wat probleempjes.. Even in het kort!
Probleem 1: LFO Trigger werkt niet(Is voor mij niet zo`n probleem, Maar heb het liever wel gefixt)
Probleem 2(ook meteen de ergste): Als ik een c in druk is dat een g en de A is bijvoorbeeld een F en ga zo maar door, Ook werken bepaalde toetsen niet meer..)
Probleem 3: Zodra ik een geluid selecteer dan zijn er 6 willekeurige toetsen tegelijkertijd te horen, Dan moet ik eerst de sustain omhoog doen en dan omlaag, En dan is het weg...
Probleem 4: Hij mist een paar veertjes van wat zwarte en witte toetsen..
Probleem 5: De switch van de PWM(Niet het schuifje maar echt de switch) ontbreekt...

De enige 2 dingen die voor mij echt waarde hebben tot vervanging zijn:
Probleem 2 en probleem 4.
Hoeveel gaat dit me eventueel kosten qua onderdelen?

Ik ga deze keer ECHT aan de Juno-60 werken want het is echt doodzonde dat hij hier staat en op leven na dood is, Ik heb een goede technicus gevonden die voor een zachtprijsje de Juno weer aan de praat krijgt.... Moet alleen de Onderdelen nog

Budget is wel wat groter geworden kan ik melden.

Ik dank julie zeer voor de hulp alvast

Hou Ebay in de gaten, regelmatig setjes/octaafje toetsen te krijgen daar.

Ik heb een beetje last van Deja Vue :stupid

Kan dat ??:?8D

Ah ja ;)

Als ik onderdelen ga bestellen wil ik ze bij een goede reperateur vandaan hebben en zeker niet bij Ebay...

Ik heb een Roland Juno-60 synthesizer met wat probleempjes.. Even in het kort!
Probleem 1: LFO Trigger werkt niet(Is voor mij niet zo`n probleem, Maar heb het liever wel gefixt)
Probleem 2(ook meteen de ergste): Als ik een c in druk is dat een g en de A is bijvoorbeeld een F en ga zo maar door, Ook werken bepaalde toetsen niet meer..)
Probleem 3: Zodra ik een geluid selecteer dan zijn er 6 willekeurige toetsen tegelijkertijd te horen, Dan moet ik eerst de sustain omhoog doen en dan omlaag, En dan is het weg...
Probleem 4: Hij mist een paar veertjes van wat zwarte en witte toetsen..
Probleem 5: De switch van de PWM(Niet het schuifje maar echt de switch) ontbreekt...

De enige 2 dingen die voor mij echt waarde hebben tot vervanging zijn:
Probleem 2 en probleem 4.
Hoeveel gaat dit me eventueel kosten qua onderdelen?

Ik ga deze keer ECHT aan de Juno-60 werken want het is echt doodzonde dat hij hier staat en op leven na dood is, Ik heb een goede technicus gevonden die voor een zachtprijsje de Juno weer aan de praat krijgt.... Moet alleen de Onderdelen nog

Budget is wel wat groter geworden kan ik melden.

Ik dank julie zeer voor de hulp alvast

meestal besteld de reparateur ,...de parts !!!:?
sc6 iig
chips 4 brains ,...is een bekende sh / juno parts leverancier op ebay

kick music kent die gasten wel
tsjek it

ehm, vaak zijn de toetsen gewoon origineel hoor op ebay.

Als ik onderdelen ga bestellen wil ik ze bij een goede reperateur vandaan hebben en zeker niet bij Ebay...

w8 ff
huh
dus jij denk dat de reperateur [bv boemtsjak ] t op vooraad heeft ...???
jajaja

nos betekent dat ze bv new parts nog op vooraad hebben ..eregns in usof a / betekent dus opsturen en zeker weten watje wilt en nodig hebt

en daarom betseld een reparateur ze en niet jij
snapie

Ik bedoel niet de keys maar alleen de veertjes btw.
De hele synth is gewoon naar z`n grootje en wil dat echt gefixt hebben

@R-ond:

Er is een technicus die de onderdelen er in zet voor me voor weinig, Dus dat vind ik beter dan wanneer ik 40-45 euro per uur moet betalen, dan weet ik wel zeker dat het goed lukt en het ook nieuw functioneerd, Maar toch...

Mijn budget is 400euro
Stel de onderdelen zijn mij 200euro, En er komen bij wijze van 6 werk uren bij van 45euro, dan zit ik al op 470euro totaal, dat is teveel.

Vandaar....

Maargoed, Ik zie wel of iemand mij eventueel kan helpen aan de onderdelen die ik nodig heb om van mijn problemen af te komen, Want hij is echt heel dik die Juno maar hij is nu bijna onbruikbaar, Voor geinige lo-fi drum sounds en filter sweeps is hij nu goed, maar verder.....
Een normale melodie er op spelen gaat niet omdat de toetsen andere waarden hebben dan normaal, de C is geen C bijvorbeeld..

Laatst gewijzigd:
Ik dacht dat Jos (Mike Philco) of Senso hem ging fixen?
Als je budget 400 euro zou ik het anders doen als ik jou was.
Ik zou je kapotte Juno 60 proberen te verkopen. Moet je nog wel 150 euro voor kunnen vangen.
Dan zou ik voor 550 euro een goede kopen.

Ebay is trouwens de manier om aan die onderdelen te komen hoor.
Gewoon de feedback van de verkoper checken en dan komt het helemaal goed.
Ik heb zelf goede ervaringen met een verkoper die de naam "synth-spares" gebruikt op ebay.
Mocht je het wat dichter bij huis willen houden dan kan Senso (www.vintageplanet.nl) je misschien ook wel helpen aan wat onderdelen.

Waarom kom je nou niet gewoon ff langs zodat ik dat ding kan fixen.
Ik heb alle onderdelen op voorraad. Senso ook.
Senso kan de synth ook voor je fixen.
Niet wachten, gewoon doen.
Vooral niet zelf gaan dokteren want dan wordt het echt niet beter.
Check je Mail ff.

Als je budget 400e is zou ik doen wat renepela zegt. Veel minder kopzorgen op die manier. :)

Wat ik ook mis in dit hele verhaal is de stap tussen het benoemen van Probleem 2 en het kopen van de onderdelen. Wie gaat de Juno onderzoeken om uit te vinden wat de oorzaak is van Probleem 2?

Als je budget 400e is zou ik doen wat renepela zegt. Veel minder kopzorgen op die manier. :)

Die Juno-60 verkopen en een ander terug kopen...
Dat kan ik niet maken.....

Ik heb contact opgenomen met Mike Philco, En hopelijk komen wij er uit, Tot nu kan deze draad op slot, tot nader onderzoek

Groet!
En bedankt voor de hulp.

Zeeer verstandig, nu ben ik trots op je.
Zorg maar dat je er uit komt,,, dat ligt 95% aan jou eigen handelen...blijf verstandig!!
Hou die relatie ook in ere hé ... je hebt nog spullen die wat onderhoud kunnen gebruiken ;)

Je hoeft niet te antwoorden maar waarom kan je het niet maken om deze Juno door te verkopen en dan gewoon 1 te kopen die het doet?

Zeeer verstandig, nu ben ik trots op je.
Zorg maar dat je er uit komt,,, dat ligt 95% aan jou eigen handelen...blijf verstandig!!
Hou die relatie ook in ere hé ... je hebt nog spullen die wat onderhoud kunnen gebruiken ;)

Inderdaad de EX-5 en Siel Cruise bijvoorbeeld!

Je zou misschien die Siel in kunnen ruilen. Bij iemand die de rest voor je fixt. Dat er iets van de prijs afgaat van de reparatie van die Juno en Ex5

Thanks voor de tip, niet aan gedacht...
De siel cruise is ook een leuke beginners synth, maar hij klinkt meer als een Elka orgeltje uit de 70s dan een synth en die Mono sectie is niet eens zo boeiend....

Zou wat zijn als ik er wat afkreeg, Stel dat ik voor de Juno 200euro kwijt ben en ik ruil de Siel er op in, Dat ik dan 125(ik zeg maar wat) betaal, En met de EX-5 er bij 250euro en dan met Siel ruil 200 of zo(Even een voorbeeld)..

Begint die soap nu opnieuw?

De siel cruise is ook een leuke beginners synth, maar hij klinkt meer als een Elka orgeltje uit de 70s.

De Juno 60 is eigenlijk ook een beginnerssynth hoor. Klinkt wel oke, maar erg beperkt in mogelijkheden en moet het vooral hebben van de chorus.

Maar goed dat je er mee naar Jos gaat!! Super.
Verder ook niet meer van gedachten gaan veranderen, want dan zet je de relatie met Jos meteen weer op scherp.

Hoe weet je trouwens welke onderdelen je nodig hebt als je niet precies weet wat de oorzaak is van probleem 2?
Probleem 5 lijkt mij ook wel redelijk essentieel om te fixen trouwens.

Ik verander niet meer van gedachtes, Die juno 60 MOET nog in februari/maart bij de reperateur staan..

400 is mijn budget, En dat is wel inclusief onderdelen en tijd...

Ik had eerst Senso een Email gestuurd wat ik nodig zou moeten hebben, Maar hij zei dat met het vervangen van het batterijtje misschien al wat dingen konden worden opgelost...

Maargoed, Ik denk zelf dat er iets mis is met OF de verdeler OF de Voice-Chips, Maar ik denk wel dat Jos daar voor mij achter kan komen;)
En ik hoop ook dat hij binnen mijn budget blijft!

Desnoods ruil ik de Siel Cruise in, En misschien kan er dan wat van de prijs af of zo, althans dat hoop ik wel, Want ik krijg tijdens het typen van dit bericht van mijn ma te horen dat ik maximaal 300euro mag uitgeven volgende maand aan de Juno omdat ik rekeningen moet betalen(fijn ma!!!!)

Maar ik kom er wel, Desnoods verkoop ik wat meer Lp`s..

Hoe dan ook, Volgende maand/maand daarop is de Juno-60 bij de reperateur en in orde.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back