Indeling / opbouw STUDIO

dj LeZ-gELm

Nieuwkomer
Ik ga eerdaags verhuizen en ga in mijn nieuwe huis een studio bouwen.

Wie kan mij eens wat TIPS geven , of goede raad, of advies over hoe jullie denken dat een studio
moet zijn opgebouwd.

Ik heb het dus niet over apparatuur, maar vooral over de wanden, vloeren, plafonds, isolatie, hoe je speakers op te hangen etc etc..

stuur anders, als het kan, wat foto's mee hoe jou studio eruit ziet...

graag je reactie/foto naar: robert02@schroef.nl.uu.net

en anders lees ik het wel in het forum..

Ben benieuwd naar jullie reactie

Alvast een tip:

Probeer een soort ontwerp van de inrichting te schetsen in de kamer die je tot je beschikking hebt.

En een absolute must om prettig te werken: zet je spullen in een U-vorm, met computer en mengtafel in het midden en aan weerskanten daarvan de monitors.

Verder: hoe meer geld je eraan uitgeeft hoe mooier het wordt: mooie racks, dure geluidsisolatie etc. etc.

Nou, succes!

studio idee

studio idee

Okay, het is blijkbaar niet helemaal over gekomen.

Die foto's die hier staan gaan dus alleen maar over het uitstallen van hard-ware....
en dat er een bed en bier in een studio staan, is niet voor mij een ideale studio...

Ik zou graag weten waar je op moet letten met het indelen...

wat voor isolatie;
wat voor hoek hang je je boxen..
wat voor vloerbedekking (Tapijt/Laminaat etc.

gewoon even serieus even aangeven wat voor jullie nu de ideale opstelling een aankleding moet zijn

wellicht kunnen we er samen wat van op steken !!

In deze thread gaat het over studiomeubels misschien dat je daar alvast iets aan hebt. Dit gaat ook over waar plaats ik mijn monitoren etc.

Er zijn al heel veel threads geweest over isolatie en plaatsing van boxen etc, even zoeken?

succes

Ik heb sinds half januari een volledig nieuwe studio ...

Ik ben vanuit het zwembad begonnen ...
zwembad dichtgegooid en een heel nieuw gebouw erboven opgezet ...

Vergis u der nie in, want der komt echt wel meer werk bij kijken dan je denkt bij de oprichting
van een nieuwe studio ... =(
En de kosten kunnen dan ook ineens oplopen ...

Speciale isolatie voor de muren van de studio ...
Speciale isolatie in de zangruimte en dat dan overtrekken met doeken ...

Een volledig studio-meubel zelf ontworpen, getekend en laten maken door een schrijnwerker ...

We zijn er toch een heel tijdje mee bezig geweest, maar uiteindelijk ben ik blij dat de studio volledig af is ... :D

Greetz Bart !

Een volledig studio-meubel zelf ontworpen, getekend en laten maken door een schrijnwerker ...

Dat is toch ook nog een soort droom die ik heb he....alles binnen handbereik rondom je heen gegroepeerd.

Back