Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Nog een factor om rekening mee te houden. In de winterperiode houd je je ruimte op temperatuur of niet. En stel dat je in de avond even een half uurtje of uurtje wat wil gaan doen. Ga je er dan ook zitten of ga je het dan helemaal verwarmen. Of zeg je dan ik blijf wel lekker binnen op de bank zitten met mijn laptop en koptelefoon op.
Maar meer hoe houd je het tegenwoordig wat cooler in de zomer, en wellicht speel luchtvochtigheid nog een issue afhankelijk waar je woont.Het Rijnzand (hoe dik?) komt dit dan op de bestaande betonvloer en dan vervolgens platen er op waar Lamnaat of tapijt op komt? Of zie ik het nu verkeerd.5cm spouwmuur & vloer opvullen met rijnzand en je hoort niets meer
www.phonestar.nl

Maargoed, het is functioneel en moest heel snel al mijn zooi kwijt wat ergens anders weg moest.Ik zie dat je een dampdichte folie aan de buitenzijde van de isolatieschil hebt gedaan.
Dat klopt terecht. Ik heb nog mazzel dat er damp foli zit aan de bovenkant dat blauwe gebeuren en dat er nog 15 cm isolatie tussen de schagen dakbeschot zit in het plafont. Bovenkant Dus 10 cm wool dampfoli en dan 15cm isolatie. Anders had ik alles kunnen afbreken. Mss dat ik het ooit nog verander.Ik zie dat je een dampdichte folie aan de buitenzijde van de isolatieschil hebt gedaan.
Deze moet aan de binnenzijde. Aan de buitenzijde kun je een dampopen folie (bv polytex spinvlies membraam).
Met een dampdichte folie aan de buitenzijde is er kans op condensvorming in de constructie. Met alle risico's van dien

Ik heb gewoon gelijk 1.5mm EPDM genomen, dan hoefde ik er niet eens over na te denken.@Analogic Dat is ook dikke klus geweest met een mooi resultaat. Ik zal de verzekeringspolis ook nog een doorspitten aangaande dit soort bijgebouwen.
Zodra je de reguliere bouwmaterialen loslaat en kiest voor PhoneStar, Diamondboard en veerregels, merk je dat meteen in de portemonnee. Het is flink afwegen om het budget behapbaar te houden.
De motivatie is er gelukkig niet minder om. Ik heb ontzettend veel zin om weer een eigen studio te hebben en kan niet wachten op de eerste REW-meting én de dBA-check buiten de ruimte.
Bedankt allemaal voor de tips en het meedenken tot zover!
Heb je onder de epdm wel isolatie toegepast? Of direct oo het beschot?Ik heb gewoon gelijk 1.5mm EPDM genomen, dan hoefde ik er niet eens over na te denken.
Wel erg zwaar op een dak van 4x8 maar in 2 stukken 4x4 wel te doen. En de naad goed dichtkitten met epdm kit, geen lekkages.
Ik heb zoveel mogelijk recycle hout gebruikt, ook binnenin voor de tussenmuren. Restanten van het obs dak en vloer en resthout via andere mensen.
Epdm direct op osb 18mm gelijm, dan daar onder 10cm rockwool ingesloten met houten balken frame, dan weer 18mm osb.Heb je onder de epdm wel isolatie toegepast? Of direct oo het beschot?
Minimaal 30 mm isolatie is nodig om te voorkomen dat er condensvorming in het beschot kan optreden.
Bij epdm dakbedekking geen dampdichte folie gebruiken aan de binnenzijde.Je hebt dan een zgn. koud dak, en kunt dan schimmelvorming krijgen.zeker zonder dampdichte folie tussen de Rockwool en de OSB platen.
De isolatie dien je altijd pas toe te passen in de buitenste schil, met de EPDM er direct op.
Bijv. PIR platen met alu coating.
Dan heb je een zgn. warm dak.
Omdat je de epdm direct op net beschot hebt gelijmd is er risico op condensvorming in de winter en verv9lgens verbroeiing in de zomer.Epdm direct op osb 18mm gelijm, dan daar onder 10cm rockwool ingesloten met houten balken frame, dan weer 18mm osb.
Dus een soort van dichte sandwich gemaakt. Alle mogelijke randen en naden dichtgekit.
Ik heb een plat dak wat licht schuin is naar 1 kant met 40 cm hoogteverschil over 4 meter, bijna 6 graden dus.
Alle regen gaat naar een flinke regenton, die zit altijd vol eigenlijk omdat het dak zo groot is, 32m2.
Die sandwich zit vast op een balkenconstructie, welke bestaan uit een driehoek constructie per strekende meter met extra dubbele verstevigingen in het midden.
Allemaal uit de losse pols, dat wel. Maar je kan er nu met 170 kg (2 man) op springen en niks geeft mee. Zonder die extra verstevigingen en enkele osb dak zonder sandwich veerde het nog wel mee.
De sandwich zelf verdeelt ook het gewicht beter naar de 4 zijmuren en de 2 interne tussenmuren.