klinkske
boeketje voor de vrouw
Zonnepanelen op t dak, dan wordt t niet warm 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat doet deze man anders dan ik heb gedaan ? Mijn omschrijving was van buiten naar binnen, maar de bouw zelf was van binnen naar buiten. EPDM kwam als laatste natuurlijk.Omdat je de epdm direct op net beschot hebt gelijmd is er risico op condensvorming in de winter en verv9lgens verbroeiing in de zomer.
Epdm wordt bijzonder warm in de zomer. Zonder isolatiemateriaal wordt deze warmte direct aan het beschot doorgegeven.
aan de binnenzijde extra isolatie of folies aanbrengen zal het probleem niet oplossen.
Het enige wat je kan doen is zorgen voor zeer goede ventilatie/afzuiging.
Klopt, enkel in de genoemde situatie zal het wel degelijk je osb beschermen tegen condensvorming.Bij epdm dakbedekking geen dampdichte folie gebruiken aan de binnenzijde.
Omdat epdm ook dampdicht is, wordt de kans op verbroeien van het hout nog groter.
Wat doet deze man anders dan ik heb gedaan ? Mijn omschrijving was van buiten naar binnen, maar de bouw zelf was van binnen naar buiten. EPDM kwam als laatste natuurlijk.
Sterker nog, de osb was al ingevet met lijnzaadolie EN daarna een keer proef geplakt met epdm lijm (foutje), dat was al waterdicht voordat de epdm erop kwam met de 2de laag lijm.