Voet pedaaltjes

Blinx

Totally addicted to bass
Zijn er hier eigenlijk mensen die van die voet pedaaltjes gebruiken? Ik heb er over zitten te denken om er een aan te schaffen voor mijn cs1x. Maar dan zou ik alleen de cut off en het volume aanpassen...

Dus wat ik wil weten: zijn die dingen handig? Zijn ze compatible met andere synths? En wat kosten ze eigenlijk??

Ik heb er een heleboel uitgeprobeerd maar een voetpedaaltje is vrij beperkt, het kan maar een ding.

En vaak nog met een hoop bijgeluiden en ruis....

Uiteindelijk heb ik een 2e hands Boss GX 700 op de kop getikt, een effectbak waarin een hele hoop Boss pedaaltjes zitten. Bevalt prima !

Ik gebruik er drie: sustain pedaal, volume pedaal en een Digitech midi continuous controller;

De laatste is een pedaal met twee schakelaars; een schakelaar om midikanaal 1 t/m 16 te kiezen en een schakelaar om controller 0 t/m 16 te kiezen. Je kunt dus bv modulatie met de voet regelen (als je twee handen aan het klavier wilt houden) of een controller toewijzen aan cut off en dat dan met de voet regelen. verder kannie gewoon doorgelust worden in je midi-setup (midi in en out).

1 nadeel aan dit pedaaltje; na een half uurtje ofzo, schakelt-ie automatisch uit om de batterij te sparen (ik heb er overigens een adapter voor aangeschaft) en dan is het ff 'get down on the floor' om hem weer aan te zetten. Gebeurt altijd op de meest vervelende momenten natuurlijk ;)

Kostte me destijds (vorig jaar) 79 euro bij verspuy in R'dam.

Ik gebruik de boss DS-1. Dat is dat oranje pedaaltje wat je echt overal ziet.

Op zich werkt het goed. Maar het is alleen niet op alle geluiden toe te passen (te veel distortion) en het geeft idd wat ruis, maar met wat goede instellingen is dat wel flink te verminderen.

ik heb een vintage ibanez wah pedaal.
hij ruist eigenlijk te veel maar voor de rest klinkt hij zo mooi, vooral bij een orgel...
...zo breng ik menig avondj door met jammen

Ik heb een Rocktek flanger, soms stuur ik d'r geluiden door, maar om eerlijk te zijn sucked ie behoorlijk.
Verder nog 3 pedaaltjes die gerepareerd moeten worden, of ze klinken gewoon bagger.

Maar volgens mij bedoel je een footcontroller, korgkonijn?
Daar heb ik geen ervaring mee.

Origineel geplaatst door johanms1
De laatste is een pedaal met twee schakelaars; een schakelaar om midikanaal 1 t/m 16 te kiezen en een schakelaar om controller 0 t/m 16 te kiezen. Je kunt dus bv modulatie met de voet regelen (als je twee handen aan het klavier wilt houden) of een controller toewijzen aan cut off en dat dan met de voet regelen. verder kannie gewoon doorgelust worden in je midi-setup (midi in en out).

Kijk zoiets bedoel ik! Zoiets heb je dus ook van yamaha maar die moet je via de FootControler input aansluiten is dat wat of zijn die dan wel merk/synth gebonden.

Stuuren die footpendaaltjes van yamaha eigenlijk ook via de cs1x midi naar buiten??

Ik hoorde, dat je die ruis uit een distortion pedaal kan krijgen door ge-aarde stekkerdozen te gebruiken (of een geaarde adapter ofzo :confused: ben geen techneut). Toen ik mijn distortion-pedal meenam naar de Feed-back ruiste ie niet tenminste...

Vaag allemaal ;) , misschien heeft iemand iets hieraan....

Mazzel!

kheb een od3 , mt2 en chorus van boss , en nog 3 el cheapo's.. waarvan 1 noise-gate..
noise gate is erg handig in combinatie met distriortion als je van je ruis af wilt :)

en nee.. natuurlijk haalt het niks weg als je wat speelt.. maar de stiltes zijn iig stil ;)

enigste wat ik crappy vind aan bv mt2 (metal-zone distrortion) en overdrive is dat de bassd niet meer zo diep/hard is. :(

mt!

Je heb ook van die pedaaltjes van danelectro (bijv Daddy O) waar een drievoudige toonregeling op zit (low,mid,high). Je kan dit natuurlijk ook via je eq regelen, maar op het pedaaltje blijkthet toch iets beter te werken.

Maar je kan toch ook gewoon zo'n effectmodule kopen. Die zijn gemaakt voor synths en hoeven ook niet zo heel erg duur te zijn.

Ik gebruik een gitaar pedaaltje, een tube screamer. misschien niet helemaal de bedoeling, maar ik krijg wel dat gore industrial geluid via m'n drumcomputer.En er zitten ook nog draaiknopjes op.

Elk voetpedaaltje die via een jack on/off kan sturen werkt op de cs1x je kan dan kiezen; standaard uit en met een druk erop gaat-ie aan, of standaard aan en met een druk erop gaat-ie uit :)

En ja, dit stuurt-ie via de midi-out weer naar buiten. Dit is echt wel handig als je wil blijven spelen ja, ben nu ook aan het kijken voor eentje die een vloeiend verloop 0-127 heeft zodat het als wah-pedaal (of ander effect uit bijv. de modular)
gebruikt kan worden

Back