Emu geluidskaarten op windows 7

Rutger

Continuous Learning
Graag wil een Emu 0404 (pci) gaan aanschaffen. Ik draai al een half jaar windows 7 en tot mijn grote verbazing heeft Emu hiervoor nog steeds geen drivers gemaakt.

Na wat ge-google ben ik het volgende tegengekomen:

Step 1: Go do e-mu website download the vista drivers and install
Step 2: Open patchmix
Step 3: Go to session settings
Step 4: Make sure internal is set to 48000

Zijn er mensen die de Emu op deze wijze of op een manier aan het werk hebben gekregen op windows 7?

Ik heb een Emu 0404 onder Windows7 x64 draaien. Werkt perfect met de drivers die op www.emu.com staan.

edit: Ik gebruik 'm overigens ook op 48kHz maar heb 'm ook op 96kHz en 192kHz werkend gekregen, zonder enige moeite.

Ben dus niet de enige met het probleem dat ik in Windows m'n EMU 1820 op 48khz moet instellen. In Cubase werkt het wel gewoon op 44khz.

Leg eens uit wat je precies bedoelt. Welke daw? hardware of softsynth? Etc.

Zie mijn topicstart, daarin staat een hardware synth...
DAW = Synapse audio Orion

En wat ik precies bedoel is dat sinds ik de Emu 0404 heb geinstalleerd, de DAW achter mijn synth aanloopt (qua timing) bij het afspelen en dus niet sync. Met mijn oude geluidskaart was het andersom (ook niet sync dus).

Ben dus niet de enige met het probleem dat ik in Windows m'n EMU 1820 op 48khz moet instellen. In Cubase werkt het wel gewoon op 44khz.
Is op te lossen door de volgende stappen te volgen:

1: Open het Control panel (configuratiescherm).

2: Open het onderdeel Sound (Geluiden).

3: In het tabblad Playback (Afspelen) op "Speakers" van de desbetreffende geluidskaart klikken en dan op "Properties" (Eigenschappen).

4: In het tabblad Advanced (Geavanceerd) op 16 bit, 44100Hz (CD Quality) gevolgd door "OK" klikken.

Zelf heb ik een E-MU 1212M en die vind ik ruimtelijk en beter gedefinieerd klinken in 48000Hz-modus, dus heb ik hem op 24 bit, 48000Hz staan.

Is op te lossen door de volgende stappen te volgen:

1: Open het Control panel (configuratiescherm).

2: Open het onderdeel Sound (Geluiden).

3: In het tabblad Playback (Afspelen) op "Speakers" van de desbetreffende geluidskaart klikken en dan op "Properties" (Eigenschappen).

4: In het tabblad Advanced (Geavanceerd) op 16 bit, 44100Hz (CD Quality) gevolgd door "OK" klikken.

Zelf heb ik een E-MU 1212M en die vind ik ruimtelijk en beter gedefinieerd klinken in 48000Hz-modus, dus heb ik hem op 24 bit, 48000Hz staan.

:halleluja:okdan:

Iemand ervaringen met de 1820M en Windows 7 (32 danwel 64bit)?

Ik heb een 1820m onder W7 32 bit draaien. Ik moet na elke reboot 'm weer handmatig op 48khz zetten ander werkt de normale windows audio niet. De setting wordt niet onthouden. Ik word hier een beetje simpel van, ga meteen de tip hierboven eens proberen. Ableton etc sowieso geen probleem met wat voor instelling dan ook. Ik heb wel al op 2 verschillende W7 systemen met dezelfde geluidskaart gehad dat de kaart niet bij 1e installatie goed herkend wordt. Na 2 of 3 keer installeren werkte het wel goed, hier snap ik niet veel van...

Maar los van dit geneuzel prima kaartje.

Back