Geluidskaart probleem...

Pianoman

Ouwe rot
Ik heb een probleem met mn geluidskaart....
Op dit moment gebruik ik een ESI Juli@, maar bij zowel opnemen als afspelen heb ik last van klikken en ploppen in mn geluid.
Ik neem eigelijk aan dat dit een latency probleem is, maar opzig is dit wel raar.
mn latency staat nu op 10ms, waarbij ik nogsteeds dit probleem ondervind...
Daarnaast heb ik deze ESI omgewisseld voor een EMU 1212 PCI die ik hiervoor had, waar ook hetzelfde probleem in zat.
Recentelijk ben ik overgestapt naar Windows 7, maar bij zowel XP als 7 blijft dit probleem...
Ik had het idee dat dit misch aan slechte drivers lag, maar de drivers van ESI zijn aardig up-to-date.

Voor de EMU en de ESI had ik een standaard XFI Extreme music, waarbij ik deze problemen nooit had bij opnemen of afspelen met een lage latency.
weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen??

Huidig Setup:
Cakewalk Sonar 8
ESI Juli@
AMD X2 6000+
4 GIG ram
Windows 7 Pro 64bit

Hoogstwaarschijnlijk wordt het probleem veroorzaakt door energie besparende functies voor je processor.

Functies als C1E, SpeedStepping en C-STATE Tech moeten disabled zijn voor een goede werking van je geluidskaart. Ik heb zelf ook dit probleem gehad en bij mij werd het door C-STATE Tech veroorzaakt.

Raadpleeg nog even het boekje van je moederbord om te kijken of er in jouw BIOS nog meer energiebesparende functies zijn en disable die dan. Succes! :mega:

Hmz nee denk t niet :(.
wat ik misch wel kan proberen is de driver van de geluidskaart terugzetten naar 32-bits :).
die heb ik nu namelijk op 64-bit geinstalleerd.
en Sonar op 32-bit installeren kan mischien ook nog ;)
danku voor de tip.

Back