advies gevraagd yamaha MO6

Bij mijn yamaha mo6 had ik graag een midifile afgespeeld.Het probleem is dat kannaal 10 niet op drums staat maar piano speeld.Ik heb de file ingelezen in mijn songbank,en met de mixmodus kannaal10 aangepast .Maar nu gaat het fout ik kan die song en/of wijzeging niet saven telkens ik de song herspeel komt hij op zijn vorige instellingen terug.Wanneer ik mijn toestel uitleg ,is ook de volledige song verdwenen.Met de handleiding geraak ik er ook niet .Wie kan mij op weg helpen ?alvast bedankt

dat komt omdat in de midi file er een program change staat naar het programma nummer van een GM Drum. Yamaha gebruikt deze niet, die heeft de drums op een andere plek staan (PD). Je dient dus deze program change op kanaal 10 even aan te passen naar een bankchange en program change voor de motif. Daarna werkt het altijd op een motif.

Enig idee hoe dat op een motif moet?Ik vindt daar niets van terug.Het toestel is vrij nieuw en de handleiding in engels.Dit valt soms erg tegen voor een leek

Ik ken de mo ook niet persoonlijk, maar op de meeste yamaha sequencers heb je een event edit scherm voor de sequencer. Zal niet veel anders zijn dan op de RS7000 en Es die ik wel een beetje ken.

Daar moet je een program- or bank change toevoegen voor de juiste kit en de bestaande verwijderen. Of de bestaande aanpassen.

Welke bank change/program change je moet hebben voor welke kit staat ook ergens achter in een eeeeeeeellllllllllleeeeeeeee lange lijst kleine lettertjes. Zo klein dat je ze niet kun missen. ;-)

Kijk eens in de handleiding bij event edit onder jobs of util ofzo.

dat komt omdat in de midi file er een program change staat naar het programma nummer van een GM Drum. Yamaha gebruikt deze niet, die heeft de drums op een andere plek staan (PD). Je dient dus deze program change op kanaal 10 even aan te passen naar een bankchange en program change voor de motif. Daarna werkt het altijd op een motif.

Het kan nog eenvoudiger hoor:

Gewoon een GM RESET event toevoegen:

Zo doe je dat
(komt uit deze draad)

Ik veronderstel nu wel dat de Mo op dit punt net hetzelfde werkt als de Motif Classic en Motif ES.

Back