Motu ultralite vs ....?

rasz

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een geluidskaart. in de categorie van een motu ultralite mk2
om mijn m audio Fw410 te vervangen.
Ik wil minstens 8 outs (voor dj gebruik) en 6 in voor studio gebruik.
Hij moet firewire zijn, want al me usb zit al vol met midi aparatuur, en mag 2e hands max 350 euro kosten.
En hij moet een goede mixer hebben, het liefst met goede routing mogelijk heden. zodat ik zo min mogelijk hoef te pluggen en patchen.

Heeft iemand tips...?

Alvast bedankt
Ra

rme ff400

Bij Thoman is de FF400 822 euro op het moment, maar met een tweedehands voor 350 mag je van een koopje spreken lijkt me.
Valt me alleen op dat de MKIII zo ongeveer net zoveel kost als de FF400, maar de MKII een stuk minder.
Wou niet FF400 aanbevelen, wanneer de topic starter hier aan gedacht had. :P

inderdaad prijs is te hoog, wel vergelijkbaar of net iets beter misschien dan de mk2

Hehe die fireface is idd een mooie kaart maar voor de 650 euro vind ik echt teveel geld het moet wel leuk blijven.
Ik denk dat het komt omdat die mk3 hybrid maar daar geef ik niks om.
Misschien moet ik even benadrukken dat ik zoizo een 2e hands kaart gekopen.

En dat ik windows vista draai :P maar wel een goede Firewire chip heb.

een RME Multiface Hammerfall, kost je hooguit 300,- 2e hands.

En met ADAT kan je wel even vooruit als je wilt uitbreiden.

Die hammerfall is idd een goeie, maar zonder firewire dus dan moet je ook weer een losse hdsp cardbus of zo kopen.
Het is voor gebruik met een laptop.
wat zijn hier de voor/nadelen van...?
Als ik de rme site mag geloven is het het beste systeem ever.
Het ziet er igg goed uit als het hele zootje voor onder de 400 euro te vinden is het het overwegen waard natuurlijk.

en hoe werkt dat met zo'n adat uitbreiding?
moet je dan een mixer hebben die dat ondersteund of zo...?

Je hebt de multiface ook met een PCMCIA kaart die in je laptop kan (als je laptop dat aankan natuurlijk)

Die PCMCIA Adapter kan ook in een los verkrijgbare PCI kaart geprikt worden die je in je PC kan laten zitten, zo kan je altijd kiezen of je de Multiface aan je laptop hangt of aan je PC.

Ik heb vorig jaar voor 325,- een Multiface gekocht met PCI+PCMCIA kaart, dus dat was niet echt duur.

Qua ADAT, je hebt twee optische adatkabeltjes nodig waarmee je 2 multifaces met elkaar verbind, als beide multifaces de zelfde laatste firmware hebben draaien dan kan je met 1 driver beide multifaces te gelijk aansturen, in windows heb je dan een mixer die alle kanalen netjes naast elkaar zet alsof het een geluidskaart is. Ik gebruikte zelf Ableton Live als DAW en die kon er prima mee overweg.

Het configureren van 2 multifaces kan wel even een hoofdbrekertje zijn, maar eenmaal het gelukt is heb je echt een heel solide systeem voor relatief weinig met een supergoed geluid.

Een digi002r is me echt te groot en lijkt me niet echt een kaart om even in je laptop tas of wat dan ook te doen als je moet mixen.

Die rme staat na wat onderzoek toch wel boven op mijn lijstje.Zal het geluid van mijn jomox zeker ten goede komen

Tc Electronics Konnekt heeft de beste converters voor het geld.
Die ultralite klinkt k*t vergeleken bij de konnekt.

nou dan moet die konnekt wel hemels klinken
ben overigens niet meer zo'n tc fan sinds de ervaringen met de goedkope onderdelen van hun m-one voedingen

Ik ben in dezelfde positie geweest als jij, en voor mij was de konnekt live de beste keuze.

De beste converters in die prijsklasse,
robuust gebouwd
relatief goeie pre's
je krijgt nog dsp fx erbij Fabrik verb etc

die konnects hebben te weinig outputs 4 mono. ik heb er 8 of minstens 6 nodig voor traktor.
Dat is een beetje het gekut. er zijn genoeg goede geluids kaarten maar er zijn er maar weinig die en goed zijn om te dj-en en een goede studio kaart zijn..

Deze edirol is wel wat ouder maar hou verhoud die zicht tot bijv de multieface...? of de motu.

http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/EDIROL+FA+101+FIREWIRE+AUDIO+INTERFACE.JPG

Ik neig toch het meest naar de multieface denk ik op het moment.

Ik ben matig blij met mijn Motu MK3 Hybrid. Ondanks een TI chipset FireWire kaart heb ik er iedere keer een hoop werk aan om hem aan de gang te krijgen. Achteraf gezien zou ik hem niet gekocht hebben in elk geval.

Back