Motu ultralite vs ....?

ik heb zelf een ultralite, gekocht toen hij net uit was. ben er zeker tevreden mee. stabiel (op imac en macbookpro) en klinkt goed, wellicht wat donker.

nu ik meer gebruik maak van externe analoge apparatuur als insert in logic, merk ik toch dat de klank niet helemaal super is. de microfoon voorversterkers zijn redelijk, maar het kan echt beter.

misschien toch maar ooit een rme checken.

Dat is wel jammer. Ik moet zeggen dat Motu bij mij eigenlijk nooit hapert, tis heel betrouwbaar.

Ik moet nog steeds aan de slag met een schone installatie eigenlijk, maar ik stel dat moment steeds uit omdat ik een hekel heb om van scratch weer een PC te gaan installeren.

Ik heb vandaag de stap genomen, mijn data gebackupt en Vista opnieuw geinstalleerd. En wonder boven wonder, het euvel lijkt verholpen. Al wacht ik even met juichen totdat ik ook alle software en hardware weer volledig heb geinstalleerd.

de charme vd hybrid leek me nu juist, dat je hem over USB gebruikt,
en dat FW gestress achter je laat ; )

Ik heb vandaag de stap genomen, mijn data gebackupt en Vista opnieuw geinstalleerd. En wonder boven wonder, het euvel lijkt verholpen. Al wacht ik even met juichen totdat ik ook alle software en hardware weer volledig heb geinstalleerd.

Met vista zou ik sowieso niet juichen, ik denk dat dat je zwakke schakel is.

Met vista zou ik sowieso niet juichen, ik denk dat dat je zwakke schakel is.

Welnee, Vista heeft een slechte naam omdat er in het begin een hoop niet werkte en er slechte support van hardwareleveranciers was, maar ik heb het al ruim 2 jaar (zat bij deze computer toen ik hem kocht) en nooit last mee gehad. Het is inmiddels zo ingesleten dat Vista slecht zou zijn dat iedereen het gelooft, ook al is er feitelijk eigenlijk niks aan de hand.

Ik vermoed dat er nog wat restjes Emu software achtergebleven waren van mijn vorige geluidskaart die roet in het eten gooiden. Ik heb inmiddels het systeem opnieuw geinstalleerd en alle software en hardware draait weer, en de Motu draait nu als een zonnetje.

Helaas, toch nog steeds gekraak en gedoe, het wil maar niet.

Hij gaat terug. Zit alleen te twijfelen of ik een nieuwe Motu zal vragen (misschien is deze wel stuk), een ander model (828mk3 bijvoorbeeld) of gewoon voor een ander merk zal gaan.

Laatst gewijzigd:
als ik nu een nieuwe Motu zou kopen ga ik voor de 828mk3.
voorlopig werkt hij nog goed, alleen vind ik de indeling van in- en uitgangen onhandig.
over een paar jaar zal ik wel voor iets anders gaan kijken

De mijne is onderweg naar Engeland voor 'reparatie'. Moet nog zien dat het goed komt eigenlijk.

Bah, wat een miskoop.

Motu gaat erg vaak kapot. hoor ik van alle kanten.

Sound van die motu pre's vind ik moah moah.

Ik zou serieus is naar een konnekt 24d kijken ofzo. :-)

Back