[eerste track post] electric emotions

Traxopia

treksopia
Eindelijk heb ik eens een track in elkaar geflanst zonder gebruik te maken van Impulse Tracker.
Enige apparatuur die ik nu gebruikt heb is: Waldorf MicroQ en een Jomox Airbase. Dit alles gemixt met een soundtracs solo mengtafel en gesequenced met ztracker (voelt toch een beetje als IT :) ).

de titel: electric emotions

stijl: trance achtig?? kzou nie weten eigenlijk.

Graag jullie kritiek hierover. voor de duidelijkheid: 't is meer gemaakt om m'n nieuwe MicroQ eens uit te proberen en om te zien of ik met 1 synth en een drum module een track kon maken.
maar goed, schiet er maar op.

klik hier om naar m'n website te gaan. onder "music" kan je m downloaden.

of klik hier om m direct te downloaden

altijd interesse !!
tipje: gooi er 'n effekje overheen, klinkt 'n beetje dof allemaal
verder wel aardig, opletten voor eentonigheid

Ik vind die pad sound vanaf plm 30sec niet zo geweldig jammer dattie er het hele nummer onder zit

gemmetje, effectje gaat beetje moeilijk zonder effect apparaat en ik had geen zin om er met software nog effecten overheen te gooien. Van de saaiheid ben ik me bewust dus volgende track zal ik proberen minder saai te maken.

Hazes, Die pad sound zou idd misschien nog wel wat anders kunnen. zal k s opletten

thanx voor de reacties tot zo ver. Valt me mee dat m'n eerste track niet helemaal afgekraakt word :z (met de eerste 20 sec is niks mis toch 8o) ?)

lekker hihatje! subbasslijntje is ook wel ok... Die reversed crash klinkt een beetje lofi...
Dat deuntje in het begin vind ik ook niet zo, kun je daar niet een minder plopperig geluidje voor gebruiken.
De hele sound klinkt idd wat dof. Een beetje masteren zou niet verkeerd zijn.

Voor de rest is het wel een aardige track.
6,5/10

ok een half puntje extra voor de percussie

7/10

Ik zie op je site dat je veel impulse tracker gebruikt. Mischien een idee om Renoise te gebruiken. Wel tracken en ook de kwaliteit die huidige muziek programma's bied, zoals reason en Fruityloops.

ideeal voor de trekker dus!

Origineel geplaatst door Traxopia

thanx voor de reacties tot zo ver. Valt me mee dat m'n eerste track niet helemaal afgekraakt word :z (met de eerste 20 sec is niks mis toch 8o) ?)

Eerste track ever?

IMO: gooi er geen effecten overheen. 't is een eerlijke track, ik vind 'm heel goed. en zeker niet saai of zoiets. nee, 't is juist erg levend en vrolijk. alleen het ritme is nogal recht toe recht aan.. *D en het klinkt zeker niet dof IMO;l misschien dat vele andere tracks tegenwoordig kunstmatig opgepompt worden met fx en aangepast met EQ, zodat er een gewenning optreedt.

Back