Focusrite, Presonus of Tascam?

Remmelt

75 Sounds
Ik ben op zoek naar een fw/usb interface, en wil waarschijnlijk een keuze maken tussen de Focusrite Saffire Pro40, de Presonus Firestudio Project en de Tascam US-2000.

Hij wordt voornamelijk gebruikt voor opname van zang en instrumenten, en moet een upgrade zijn voor m’n Terratec EWS88MT in combinatie met Mackie mixer die beide het veld moeten ruimen.

Ik heb lichte voorkeur voor de Tascam vanwege de inserts op de mic/inst. inputs en de meterbrug.
De Saffire heeft daarintegen weer de –volgens mij- superrelaxte control software die me ook wel wat waard is. Groot gemis vind ik het gebrek aan inserts.
De Presonus vind ik vooral heel erg lelijk, maar wil m wel in m’n overweging mee laten wegen als zou blijken dat ie kwalitatief meer te bieden heeft dan de anderen.

Wat ik graag wil weten is hoe de kwaliteit van de preamps en a/d converters zich verhouden tot elkaar. Ook zaken als de stabiliteit van de drivers, en customer support etc.

Iemand die me advies kan geven?

Misschien is de Tc Electronic Impact Twin wat voor je :-)

Drivers zijn super stabiel. Goede preamps, en zelfde ad chips als op een Rme Fireface!

Echt een aanrader :-)

Leuk apparaatje idd, die TC, maar heeft te weinig inputs. Daarnaast gaat de voorkeur echt naar een 19" versie. Losse kastjes vind ik doorgaans maar rommelig en lastig.

@rené: Wat valt je tegen aan die control software van de focusrite? Pre ten opzichte van de tascam lijkt me dat je makkelijk even 2 monitorgroepjes kunt maken op de headphone outputs zonder dat je daarvoor line outputs op moet offeren.

ik vind het overzicht wat onduidelijk, maar kan aan mij liggen, denk ik. In combinatie met de Octopre MKII is het een mooi systeem. Middels ADAT 16 analoge in- en uitgangen.

Back