mixers en hardware effecten

Mathieu

Ingeburgerd
hallo. ik vroeg me af, ik ga binnen een kort een uitbreiding doen van mn studio en ik wou wat hardware materiaal kopen. ik heb momenteel een 1kanaals mixer staan waar ik dingen zoals een gitaar en dergelijke opzet, maar hoe ik bvb een hardware compressor kan laten dingen compressen vanop de computer lijkt mij moeilijk. het geluid uit de computer laten lopen, door een compressor en terug in de computer dus. het lijkt mij bizar hier geen feedback of iets dergelijks te krijgen.
hoe wordt dit gedaan? ik heb al iets opgevangen van routing mixers, maar ik heb er het budget niet voor. zijn er alternatieven?

bedankt,
mathieu

het is handig als je een geluidskaart hebt met meerdere in- en uitgangen. dan kan je een kanaal toewijzen aan een uitgang en een volgend kanaal aaneen andere ingang.
tegenwoordig is het wat makkelijker, Logic heeft een aparte input / output plugin die je op een kanaal insert zet. ik geloof dat Cubase dat ook heeft.

hier heb je verder geen losse mixer voor nodig.

hmm ik heb een edirol fa 66. 6 in en uit. kun je me misschien wat meer uitleg erover geven.. of een link ofzo (ik weet ni precieswaarnaar ik moet zoeken)
zou wel handig zijn, want ik zie niet hoe ik hetzelfde tegelijk kan opnemen en afspelen in logic..

dankje!

1-kanaals <-> mixer. Leg eens uit...

wel, gewoon zon goedkoop mixertje. tapco mix50.
meer weet ik je ook ni te vertellen erover :p
had k gekocht om tussen mn audio interface te zetten en mn reel to reel, omdat die nog wel s durfde te kraken voor ik m laten kuisen heb en dat dat ni zo tof was voor mn monitors.

ah de mix50, een 5-kanaals mixer dus :D

hmm oké :p
ja weetje, ik ben er nog allemaal niet zo'n krak in :p
ik denk dat de term voor hetgeen dat ik zoek full duplex opnemen heet.

Back