S5000; Goeie deal?

PastMidnight

Stamgast
Ik heb te ruil aangeboden een microkorg en een kompleet P4 systeem...bij elkaar zo'n 1500 euro straatwaarde...nu kreeg ik dit mailtje:

Heb een AKAI S5000 sampler. Hij is volledig uitgebreid met een 4 voudig intern effectboard EB-20 (duur) en 128 stemmig gemaakt middels een VOX uitbreidingsboard (peperduur). Heeft ingebouwde HD en 152 mb. 32 midikanalen, 8 onafhankelijke uitgangen,zeer goede heavy filters en een supertiming, digitale in en uitgangen en ook nog een cd romplayer en cd roms. Het spul is nog splinternieuw.

is dit de moeite? en is zo'n ding nog een beetj ete ruilen/verkopen als hardware samplen niet mijn ding mocht blijken te zijn?

Sorry, ik zou daar niet op kunnen antwoorden, maar ik vroeg mij af wat je eigenlijk zoekt?

Vooral voor die Microkorg. Ik ben wel geïnteresseerd.

Take care

EF

Origineel geplaatst door actionHank
kheb geen idee wat de prijs van die akai moet zijn, maar 1 ding weet ik zeker, als je jou spullen zou ruilen voor die akai dan ga je echt qua functionaliteit en mogelijkheden zwaaaaaaar achteruit.

Dat hoeft niet persee. Wat zit er bijvoorbeel in die pc... Stel dat je nog vanalles moet kopen als een goede geluidskaart en dergelijke. En wat kun je er persoonlijk mee. Ik ben in creativiteit alleen maar achteruitgegaan sinds ik met de computer werk.

Voor 1500 kun je al shoppen voor een S6000. Deze heeft al deze extra's ook al en als bonus een display die er afgenomen kan worden. Heerlijk werken is dat zo los van je rack. Ik mis de usb optie op deze S5000. Is ook niet goedkoop als je deze nieuw mocht willen scoren.

de pc is over.heb een nieuwe..dus achteruit ga ik sowieso niet..:) zit trouwens in: een P4 1.8, asus mobo, 512meg, 2x60 gig, geluidskaart met breakoutbox, midi-interface..toeters, bellen.....is dus een complete muziekmaakpjoeter....

kijk, die korg en die pc gaan hoe dan ook weg...waar het mij om gaat is: is die Akai die 1500 pleuro waard? kom ik ooit nog van dat ding af als ie me niet bevalt? ik heb zowel battery als Kontakt...voegt dat ding nog wel wat toe?

Tja, in dat geval hangt het van jezelf af. Als je Kontakt handig vind werken en niet net zoals ik verstrikt raakt in de vele "windows" die op 1 of 2 monitoren openstaan dan voegt hij voor jou misschien niets toe. Wel als je van plan bent ermee op te treden. Dan is hardware wat stabieler imho.
Verder is zo'n stand alone sampler natuurlijk uitermate handig om je computer wat te ontlasten. Stel je voor. Op een cpu je Cubase, Wat audiosporen daarop, dan nog wat softsynths. Kan me voorstellen dat de pc dan vroeg of laat wel stikt ;)

Of hij 1500 euro waard is? Dat denk ik wel. Of anderen het er snel voor zullen neertellen? In deze periode van software zul je hem niet in een week kwijtraken. Ik persoonlijk zou er denk ik hooguit 1200 voor betalen. En dan zou ik er nog een usb kaartje voor de S5000 bijscoren voor het overgehouden geld.

Je vraagt of je die S5000 nog voor dezelfde prijs kunt verkopen, maar dan vind ik wel dat je zo ook over je computer systeem moet nadenken. Ik vermoed dat je computer systeem sneller in waarde zakt dan een prima sampler. Maar dat klinkt natuurlijk logisch uit de mond van een softwarehater/programmeur.

s5000 goeie deal?

s5000 goeie deal?

als ik me niet vergis heb je voor +- 1500 ook een akai z8 met afneembaar vrontje...

mocht je even door sparen emu 4ultra uitgebouwd 1999 pleuroos

in duitse winkels ...

grrr Maurice

speelgoed: behringer 2804, yamaha a4000, cubase,sh-32,waldorf xt,attack,mQkb omega

Ik werk zelf met alleen softsamplers.
Als je jezelf afvraagd of je een Akai s5000 wel nodig hebt geef je eigenlijk zelf al antwoord op je vraag. Zeker omdat je vermeld dat je al met kontakt en battery werkt.
De discussie hardware of softsampler is al oneindig vaak gevoerd. 'T is maar wat je kiest, en jij hebt je keuze in principe allang bepaald.
Komt nog bij dat ik regelmatig gelezen heb dat er nogal wat schort aan de software versie van de S5000. Ze staan niet voor nix regelmatig te koop.

Of hij die 1500,- waard is weet ik niet maar dat is niet belangrijk als je hem niet nodig hebt....

gr. Tom:D

Ja inderdaad die opel corsa's staan ook regelmatig te koop
zal daar ook iets mee aan de hand zijn.:confused:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Digimod
Ja inderdaad die opel corsa's staan ook regelmatig te koop
zal daar ook iets mee aan de hand zijn.:confused:

Nee hoor, dat zijn geweldige wagentjes geweest voor dat geld.

:kont:

ff wat antwoorden de s11000 is 1 van de beste akais volgens sommige mensen
en de s5000 is gewoon een pc met een kleine monitor
gebruik dan gewoon lekker een softsynth als je toch met je pc bezig ben
dan zie je meteen wat je aan het doen ben ipv je suf bladeren en scheel worden van het turen

ok jongens nu mogen jullie me ophangen

Origineel geplaatst door mono-poly
ok jongens nu mogen jullie me ophangen

Het is dat m'n audiokabels op zijn maar anders hing je :D
Als de S5000 een pc is met kleine monitor is de S1100 een trage pc met nog kleinere monitor. En aan "volgens sommige" hebben we niet veel... :duivels:

Volgens mij is die 1100 ook een gave bak hoor, daar niet van, maar de Muff wil al veel te veel ;)

Back