[Akai] S5000 slechter dan S1100

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik moet bekennen dat als ik me hand op een s1100 ken leggen dat ik het zeker doe.
ben al een poosje op zoek naar een 1100 maar ja ik wil weer te weinig uitgeven. :)

Origineel geplaatst door omiel
:gaap: Volgens mij zitten hier een aantal mensen die te weinig dag licht zien. En dat gezeur over welke bak nou beter is daar wordt ik onderhand al helemaal schijt ziek van. En iemand anders zijn apparaten waar hij heel tevreden mee is afschilderen als instap modellen vind ik ook bijzonder kinderachtig. Als je een beetje met je zooi wil gaan lopen patsen, dan moet je dat maar gewoon lekker in de lokale kroeg om de hoek doen. Maar ik neem aan dat je daar niet meer binnen mag omdat de stamgasten denken dat je een beetje een vreemde freak bent. Terecht waarschijnlijk. Wat maakt het nou allemaal uit wat apparaat je gebruikt, als je er maar een leuk muziekje mee maakt.

En ik weet wel, deze thread is gestart om info te geven over bepaalde apparaten, maar die info is een beetje veel te dik doorspekt met een egotrippende "ik weet lekker alles 1 keer beter dan jij en mijn apparaten zijn 2 keer beter dan die van jou" ondertoon. Jammer dat dit forum de laatste tijd een beetje overspoeld wordt met mensen met een minderwaardigheidscomplex.

Amen :halleluja

En ik weet wel, deze thread is gestart om info te geven over bepaalde apparaten, maar die info is een beetje veel te dik doorspekt met een egotrippende "ik weet lekker alles 1 keer beter dan jij en mijn apparaten zijn 2 keer beter dan die van jou" ondertoon.

Dat ik en anderen wellicht zo overkomen zal onze handicap zijn.
Ik werk in de omroepwereld, en ben daardoor blijkbaar meer geneigd zaken helder en klaar in tekst uit te drukken dan anderen, helaas wordt dat door enkelen verward met arrogantie of betweterigheid. (nu weer denk ik).

Inderdaad, het zeiken over S3200 instapmodel is gebaseerd op frustratie over het feit dat iemand iets beweert en vervolgens niks heeft om het aan te tonen, dat hoef je als politicus niet te proberen.

Gelukkig vinden velen deze thread interessant genoeg om te lezen en voort te zetten maar ik haak hier af, ik heb wel gemeld wat er te melden viel.

Aan Paul Jenner,

Mail me als je meer wilt weten over het hoe en waarom van mijn metingen en bevindingen.
Hier alvast een quote van een andere onpartijdige informatie site, SonicState:

-----

So to sum it up its really a super S1000, much better then the S2000-S3k/S32k units IMHO, just need to find it first they are a bit hard to come by!
Last OS was v4.3 (make sure you upgrade) (they are no longer mfg)

Comments About the Sounds:
Its a sampler, you have to sample sounds, but the sound quality of S1100 is great!!!

----

Vriendelijke groeten,
Karel post

Laatst gewijzigd:
Hmm... wil iedereen even mijn vorige post niet al te zwaar opnemen. Ik heb dit vanmiddag met een brak hoofd zitten typen en het komt nogal ongenuanceerde en lomp over.

Als je een beetje handig bent kun je je eigen A/D's in je sampler zetten. :)
Of een externe gebruiken via de digitale poort.

Zelf denk ik dat het oplossen met effecten en wat al niet meer je qua sound van wat je maakt een heleboel kunt oplossen. Je kunt je ongelovelijk druk maken om details. maar als daar teveel tijd in gaat zitten en je weet van tevoren dat het nooit zo kan als je wilt omdat je toch te kritisch bent waarom uberhaupt aan het hele verhaal beginnen? Je moet ergens de grens trekken lijkt me.

Wie weet is nu de Z8 wel de beste sampler?

Hmm... wil iedereen even mijn vorige post niet al te zwaar opnemen. Ik heb dit vanmiddag met een brak hoofd zitten typen en het komt nogal ongenuanceerde en lomp over.

Toch kan ik een heel eind met jou en jouw 'ongenuanceerde' mening mee. Iedereen weet het beter, want wat oud is is goed en wat ouder is nog beter........??????? :D

De S1100 is of was een fantastische sampler...... Hij klinkt beter dan ... maar kan veel minder .... etc etc etc etc.
Tuurlijk zit er altijd wel een kern van waarheid in!
MAAR het gaat hier toch om muziek maken met synths, dacht ik. Niet om patsen! Het lijkt soms meer een soort parade te worden van 'kijk eens wat ik heb, weet en denk te weten'. Ach ik wil ook best mee gaan doen...

En iemand die een S3200 een instapmodel vindt :Z

Volgens mij worden er een paar dingen door elkaar gehaald.

Beter op papier hoeft nog niet altijd beter voor de oortjes te zijn voor een bepaalde muziekstijl.

De S1000/1100 zijn 16 bitters en de S5000 is volgens mij een 24 bitter.

Logisch dus dat voor dance en met name drums de S1000/1100 beter/ranziger klinkt.

Als je met top microfoons een piano zou gaan sampelen (ZOU !) klinkt de S5000 natuurlijk stukken beter.

Gek...................na een paar posts heeft iedereen een mening maar simpele feitjes ho maar.

groeten

basicsys

De oorspronkelijke poster wilde helemaal niet patsen door te zeggen dat hij de s3200 een "instapmodel" vindt. Wel goed blijven lezen jongens !
De beste man heeft dus zowel een S1100 als een S5000 en zit dus in feite zijn eigen duur aangeschafte S5000 af te kraken. Dit doet hij op basis van vergelijkende luistertests en metingen. daarover zal ik hem persoonlijk aan de tand voelen, want het verbaast mij enigzins.

Sjonge, iedereen is hier wel snel aangebrand hoor ... :(

Paul.

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Sjonge, iedereen is hier wel snel aangebrand hoor ... :(

Tsja dan weet je dat ook weer. Kun je daar rekening mee houden. :)

Maar de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt.

OK, nu ff weer serieus. :)

Maar misschien heeft de S1100 wel net zo'n niet lineaire sampling als bijv de MPC3000 dat heeft?
Het hoeft niet maar kan wel.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Volgens mij worden er een paar dingen door elkaar gehaald.

Beter op papier hoeft nog niet altijd beter voor de oortjes te zijn voor een bepaalde muziekstijl.

De S1000/1100 zijn 16 bitters en de S5000 is volgens mij een 24 bitter.

Logisch dus dat voor dance en met name drums de S1000/1100 beter/ranziger klinkt.

Als je met top microfoons een piano zou gaan sampelen (ZOU !) klinkt de S5000 natuurlijk stukken beter.

Gek...................na een paar posts heeft iedereen een mening maar simpele feitjes ho maar.

groeten

basicsys

Ja precies. Maar de S5000 is ook gewoon 16 bit. De eerste 24-bit hardware samplers op de gewone markt zijn volgens mij de Z4 en Z8.
Mijn 2 cent:

S1100-S5000, Mac-PC, Cubase-Logic, Analoog-Digitaal, Hardware-Software... En nu weer muziek maken jongens.

en toen kwam er een olifant met een hele lange snuit en die blies dit threadje uit!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back