Welke drumcomputer?

Dr. Hamar

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

al enige tijd ben ik in het bezit van een electribe ea-1 en es-1. Weinig mee gedaan omdat ik voornamelijk met software bezig was. Laatst beide electribes uit de kast gehaald en erg veel plezier mee gehad. Wat ik eigelijk nog mis is een drumcomputer. Heeft iemand een aanrader? Misschien de Electribe EMX? Ik wil voornamelijk dance muziek maken.

Verder nog een vraag: waar gebruiken jullie een sampler voor? In principe kan de es-1 ook als drumcomputer gebruiken worden, ik heb er nu een aantal kicks, snare's en hihat's op staan. Zijn er meer mensen die dat doen?

Alvast bedankt voor julie reacties.

Ja voor voor dance, trance enzo kun je het beste een EMX nemen.
Veel leuker ook dan software: lekker aanvoelende metalen knopjes en met echte buizen voor de betere/beste hardcore kicks.
Alles in 1 apparaat: drummachine, sequencer, synth (mono maar wel keer 5) en effectprocessor. Er zijn weinig synthforumleden die hem niet hebben ;-)

Rianne is ondertussen regio-manager Benelux van de ESX/EMX sales afdeling :)

Spaar ff door en scoor een 2e hands Radikal Spectralis 1 met min. 1 sd 128mb card: meer knopjes, veel uitgebreider, drums zijn samplebased maar hebben echte ballen, 1 analoge synth, 3 digitale/hybride synths, effect on board, uber degelijk hardware sequencer voor ext. aparatuur en deze bak heeft echt geen buizen nodig voor het "warme" analoge soundje .....

Tis een erg complexe bak!.!.!.!.!

maar....
Als je dit beest temt....
Dan weet je wat de EMX nooit zal hebben ;)

btw... er wordt nog gesleuteld aan het operating system en hierdoor kunnen er nog functies en/of verschillende fx soorten bijkomen

@sms303: Das leuk die Radikal Spectralis mare wel ff 2,5 keer zo duur als de Electribe. Wordt een heel ander verhaal natuurlijk. Ik zat zelf aan de EMx te denken omdat ik al 2 andere electribejes heb. Mare ik sta open voor suggesties, ik heb overigens ook geen haast.

De EMX heeft wel dezelfde interface als je electribes...dat is zeker een pluspunt :)

2e hands is imo sowieso altijd de beste oplossing...
zie het als een nieuwgekochte auto die bij de dealer de garage uitrijdt

Behalve m'n kabels zijn al mn studiospullen die ik nieuw heb gekocht, krap op 2 handen te tellen... :)

2100 euro die Spectralis. Koop je 4 EMX-jes voor trouwens.

ok, das waar. Nog steeds twee keer zo duur maar ik maak op dat het zeker de moeite waard is? En wanneer vind je em nog voor die prijs? Ga later vandaag maar ff op Youtube checken. Iemand nog andere suggesties voor een mooie drumcomputer? Ben maar een beginneling, misschien handig om erbij te vermelden.

Back