Krs-One fucked up (Dj Dilago rebuilt)

Dilago

Ouwe rot
Voor deze beat heb ik ook weer samples genomen van een sessie van de band waar ik in speel. Al het gebruikte materiaal (m.u.v. de acapella) is van Friese bodem, ik heb hier geen enkele Amerikaanse resource voor aangeboord. :)

Attachments

• krs one - fucked up (dj dilago rebuilt).mp3
    3,9 MB · Bekeken: 99
Dope :okdan: Ik vind alleen de hihats heel gruizelig klinken (is dat wel een woord? :P ) Hoe kom je iedere keer aan die accapellas? :)

Dope :okdan: Ik vind alleen de hihats heel gruizelig klinken (is dat wel een woord? :P ) Hoe kom je iedere keer aan die accapellas? :)
Gruizelig is geen woord nee, maar ik begrijp je wel. :)

Ik heb die acapella's van een site gehaald waar heel veel opstaan vorig jaar ofzo, weet helaas niet meer welke.

Dope. 8)

Neem je tijdens zo'n sessie alle instrumenten op aparte sporen op zodat je thuis van ieder spoor kunt samplen en zo dus een heel andere beat creëert dan tijdens de sessie is gespeeld? Of is het simpelweg een paar maten die tijdens de sessie zijn gespeeld, loopen? Vraag je de gitarist en basgitarist ook om bepaalde geluiden en melodieën die je in gedachten hebt, te spelen?

lekker lekker, werk nog even aan die hihat, die is niet helemaal lekker nog.. de timing van de hihat is ook net even te los naar mijn mening.

Dope. 8)

Neem je tijdens zo'n sessie alle instrumenten op aparte sporen op zodat je thuis van ieder spoor kunt samplen en zo dus een heel andere beat creëert dan tijdens de sessie is gespeeld? Of is het simpelweg een paar maten die tijdens de sessie zijn gespeeld, loopen? Vraag je de gitarist en basgitarist ook om bepaalde geluiden en melodieën die je in gedachten hebt, te spelen?
Nee, we jammen gewoon wat en later krijg ik de opnames daarvan. Meestal heb ik dus maar 2 sporen met gitaar, bas en drums. De samples zijn redelijk onbewerkelijk, maar dat was het materiaal van James Brown ook waar naar mijn smaak uiteindelijk de mooiste beats mee gemaakt zijn. Ik vang als het ware de live feel.

lekker lekker, werk nog even aan die hihat, die is niet helemaal lekker nog.. de timing van de hihat is ook net even te los naar mijn mening.
Dank je, maar dat is niet mogelijk aangezien alle instrumenten op maar 2 sporen staan. :)

Nog op - of aanmerkingen? :)

Die hats zijn niet gruizelig.. maar gewoon een beetje distorted lijkt t.. Verder fijne beat hoor!!

De hihats zijn een beetje te hard opgenomen, daardoor vallen ze wat op, maar ik houd daar wel van. Dank voor het luisteren. :)

heb je dit al aan KRS-One laten horen?
denk dat hij het wel kan waarderen.

krs-one@bdp.com?

ik gok maar
Dank, ik kan het altijd eens proberen natuurlijk! :)

Edit: ik heb hem een track gemaild en mocht er een reactie op komen zal ik die hier posten! Btw nu pas lees ik dat het emailadres een gok was lol, blijkbaar een goede want heb de mail iig nog niet terug. :D

Laatst gewijzigd:
Back