E-mu e4xt ultra

dione

hardkoor
heeft iemand ervaringen met deze bak ?
hoe is bijv. de samenwerking met computer ?
en heeft ie ( net zoals de esi-32 ) ook velocity to samplestart ?

Met EOS link software kun je Sampler bedienen via de computer ( SCSI )
de mogelijkheden zijn uitgebreider dan op de ESI versie maar ik
denk dat je het beste even op de emu website kunt kijken voor meer
informatie, ga trouwens van het weekend voor een Emu EIV kijken dat
is de voorloper van de E-mu e4xt ultra.

http://www.emu.com/products/e4xtultra/e4xtUltra.html

Attachments

• emu_eiv.jpg
    emu_eiv.jpg
    47 KB · Bekeken: 100
Naar mijn mening kan je geen betere sampler kopen. Ik heb sinds een maand of vier een e6400 Ultra en vindt het een topper. Ik heb een aparte computer via SCSI continu aan de e6400 hangen om samples te bewerken met soundforge en recycle en dit werkt feilloos en erg snel. Geluidskwaliteit is super en het EOS operating systeem werkt zeer intuitief. En die filters...... :okdan:!!!!!

Ik heb geen ervaring met EOS link, moet ik ook maar eens proberen.

Velocity to samplestart is geen probleem.

Groetjes..

ja,de e-mu site had ik al uitgebreid bekeken.....maar wat zijn de minpunten ?

die ja....maar dan niet de platinum uitvoering.....en hoe kom je bij 495 euro ?

Origineel geplaatst door dione

Ik kan echt geen minpunten bedenken. De prijs?? Vind ik niet. Ik vind de gemiddelde 2e hands prijs wel redelijk (wel een stukje duurder dan EUR.495,- ja ;) ).

Misschien toch nog een klein minpuntje : Je kan een preset niet gewoon als preset saven, moet juist als een bank. Maar dat is dan ook wel een heel klein minpuntje. Heeft in het begin wat irritatie opgewekt omdat ik de werkwijze van m'n ASR-10 gewend ben/was. Maargoed....dit zal uiteindelijk ook wel weer wennen.

Je weet overigens wel dat een e6400 Ultra in de basis exact hetzelfde is als een e4xt Ultra. Alleen de e4 is 128 stemmig en de e6400 64, maar 64 is in de meeste gevallen voldoende. Verder heeft de e4 standaard een HD en meer RAM geloof ik, maar als je een 2e hands e6400 koopt zit daar ook vaak al een HD en extra RAM in. De e6400 is daarentegen 2e hands wel een stukje goedkoper.

Succes en groetjes...

helaas worden die e6400 ultras niet veel 2e hands aangeboden.....

mijn voorkeur gaat in eerste instantie ook uit naar de e6400,want 32multi en 128 stemmen zal ik in de praktijk nooit gebruiken......wel heeft de e4xt standaard digitaal i/o....

maar goed,bedankt voor de info...

- RAM gaat "slechts" tot 128 MB ; als dit te weinig is voor je, ben je verplicht een 2e Emu bij te kopen

- als je ook maar de minste edit hebt gedaan in een preset, moet je steevast de volledige bank saven ; als het dan om een bank van bv 100MB gaat... pfff

- SCSI connectie tussen Emu en PC is niet bepaald supersnel (met mijn Adaptec 2904 toch)

De rest, is niks dan pluspunten !!

Origineel geplaatst door David
- RAM gaat "slechts" tot 128 MB ; als dit te weinig is voor je, ben je verplicht een 2e Emu bij te kopen

Als je gewoon dance gerelateerde muziek maakt is 128 MB is in de meeste gevallen echt meer dan voldoende.

- als je ook maar de minste edit hebt gedaan in een preset, moet je steevast de volledige bank saven ; als het dan om een bank van bv 100MB gaat... pfff

Ja, dat zuigt best wel ja....

- SCSI connectie tussen Emu en PC is niet bepaald supersnel (met mijn Adaptec 2904 toch)

Bij mij gaat het overdragen van sampledata net zo snel als het laden van HD. Ik heb dan ook geen Adaptec kaart maar een of andere vage ASUS kaart. Maarja... het werkt snel!

helaas worden die e6400 ultras niet veel 2e hands aangeboden.....

Het is inderdaad moeilijk er een te vinden met eventuele uitbreidingen die je naar het zin zijn. Goed zoeken dus. Het is ook niet voor niets dat je niet zoveel ziet, niemand wil er vanaf.

Groetjes...

hartstikke mooi....maar ik bedoelde de e4xt ultra....de nieuwere versie zeg maar...;)

oke dan , ik dacht ongeveer bij de 1500 euro tweedehands maar dan
moet je goed zoeken.
En dan gaat het ook om de uitbreiding van de EMU etc....

maar goed je moet maar even kijken of die uitbreiding wel belangrijk
is voor je anders kun ook overgaan tot de koop van een E5000.

Ik heb wel een Emu E5000 Ultra gezien voor 850 Euro. :okdan:

ach....toch maar gekocht die e4xt ultra.....ziet er nog goed uit....nu weer lekker stoeien met kabels en zo...:okdan:

Back