E-mu e4xt ultra

dank u....ik heb em voor de prijs die jij al aangaf....( nee,niet 495 )

Gefeliciteerd met je aankoop, hij zal je zeker goed bevallen.:okdan:

Groetjes...

Zit OS 4.10 in de XT? Trouwens met de e6400 ultra kun toch
een update maken naar een XT ultra.

de nieuwe aanwinst EMU EIV......

Attachments

• emu.jpg
    emu.jpg
    47,9 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door Digimod
Trouwens met de e6400 ultra kun toch een update maken naar een XT ultra.

Yep, volledig. Maar dit is wel erg duur. Dan kan je echt beter gelijk een e4 kopen.

Voor mij persoonlijk was het een afweging van wat ik de belangrijkste specs vond. Aan 64 stemmen heb ik meer dan voldoende en digitale I/O zal ik ook vrijwel niet gebruiken. Echter 16 outputs was voor mij een absolute must. Dus in mijn geval was ik goedkoper uit met een geupgrade e6400 ultra.

Groetjes...

nu dus eerst maar snel een scsi kaart voor m'n computer aanschaffen....heeft iemand tips ?

en kan ik die eos link software ook gebruiken zonder scsi ?

Nee zonder scsi gaat het niet, hij werkt juist met Scsi
dus niet via midi, je krijg dat het display van de Emu op je scherm

dus eerst 'n scsi kaart aanschaffen....istie via midi wel te editen ?

Als je een editor hebt wel ( bijv sounddiver ) dan kun je via midi
je Emu aansturen.
Het leuke van Scsi is dat je de geluiden heen en weer kunt zenden
van de sampler naar de computer en terug, dus in de computer bewerken
en dan weer naar je Sampler.

Trouwens bij de Akai S5000/6000 gaat het al via USB, erg handig.

Ik werk met een Mac ik weet niet hou het met een PC zit als
je EOS link gebruikt.

Origineel geplaatst door Leudes

Misschien toch nog een klein minpuntje : Je kan een preset niet gewoon als preset saven, moet juist als een bank. Maar dat is dan ook wel een heel klein minpuntje. Heeft in het begin wat irritatie opgewekt omdat ik de werkwijze van m'n ASR-10 gewend ben/was. Maargoed....dit zal uiteindelijk ook wel weer wennen.

volgens mij kun je een preset ( zelfs een sample ) wel los saven,via preset manage>export....hij saved 'm dan wel als bank,maar dankzij de merge functie kun je 'm zo weer in een bestaande bank laden....of je kan alleen een bewerkte preset uit je bestaande bank saven....

m'n scsi kaart is besteld :) moet nog ff wachten tot ik de eoslink software kan uitproberen...

Origineel geplaatst door dione
volgens mij kun je een preset ( zelfs een sample ) wel los saven,via preset manage>export....hij saved 'm dan wel als bank,maar dankzij de merge functie kun je 'm zo weer in een bestaande bank laden....of je kan alleen een bewerkte preset uit je bestaande bank saven....

De "preset export"-functie heeft zeker z'n nut, maar het verandert niets aan dat minpuntje waar Dione en ikzelf ons aan stoorden : nl. dat je telkenmale alle samples (ettelijke MB) die die ene geëxporteerde preset gebruikt, erbij moet saven. Dit is nog steeds veel omslachtiger en tijdrovender, dan als je enkel en alleen de preset parameter data hoeft te saven (=hooguit enkele KB) : de oorspronkelijke samples zouden dan gewoon onaangeroerd op de HD kunnen blijven staan, terwijl je enkel de preset data hoeft te vervangen/overschrijven. Jammer dat het zo niet kan... =(

okee,ik heb nu een SCSI kaart in m'n computer zitten,en deze op de volgende manier verbonden :

Computer - 250mb Zipdrive - E4xt ultra

als ik m'n eos link software opstart,hoor ik allerlei rare geluiden ( net of 'n sampletje heel snel word getriggerd ).....heeft iemand daar ervaring mee ?

het heen en weer zenden van samples ( tussen wavelab en e4xt ) werkt prima,maar als ik een sample vanuit m'n computer naar de sampler stuur,maakt m'n sampler 'n raar ( piepend ) geluid....is dat normaal ?

kep ff gelezen over deze samplers van emu en ik hoor dus vaak dat het fijne of vette samplers zijn,
maar wat maakt het nou zulke gave samplers ?!?!

zijn het de filters !?
of is er meer in deze zwarte bakjes ;)

Back