Tribute To Dx-7!

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Voor iedereen die de Yamah DX-7 kent/Heeft/Heeft Gehad..
Ik heb hem net 3 uurtjes thuis staan ben er super blij mee, En ben me al aardig aan het verdiepen(krijg alleen de Release niet ingesteld bij klanken....)

Heb er al 1 nummertje mee opgenomen in Cool Edit Pro, En dit is mijn Tribute aan de DX-7!(omdat het zo`n"Thriller" Is om te programeren voor velen).

Dit is uiteraard geen cover draad en dit is dan ook mijn enige cover die ik zal plaatsen, Maar als inleiding van deze draad leek een mp3tje me wel gepast, Als demonstratie..

Maar wat belangrijker is: Wat vinden julie nou van deze bak?

Now, Let The Discussion Begin over deze Super 80`s FM bak.

Attachments

• Thriller.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 263
mooie synth, de DX7. heb er zelf ook een, maar jammergenoeg is hij kapot.
ik zou nog wat werken aan je timing, en ook andere geluiden kiezen ;)

Fijne digitaal klinkende bak. Ik heb zelf de DX200, een soort van moderne desktopversie van de DX7, maar dan aangevuld met filter en drumcomputer. Heb er altijd erg veel plezier aan, vooral het omslagpunt als je aan het patchen bent. Het klinkt de hele tijd beschaafd en zacht, en ineens heb je een parameter te pakken en SQRRRRZZZKKKTTTRRRR! het klinkt alsof de DX zichzelf van binnenuit opeet. Elke parameter daarna maakt het geluid dan vaak alleen maar nog zieker. I like....

Over je mp3'tje heb ik maar ff geen mening.

Ik heb ook een DX7 gehad en het was een hele tijd mn favoriet omdat hij extreem koud en aggresief kan klinken. Maar opdenduur werd ik het een beetje beu omdat als je hem serieus en doelgericht wilt programmeren dat bijna niet te doen is. Meestal was het resultaat bij mij dan ook "alweer" een keihard noise geluid.

Mooi geluid en uiterlijk had ie over het algemeen wel en het clavier speelt heel netjes!

Is een Yamaha HS7 niet iets voor je? Heb je twee klavieren! En alles s FM!

Als ik daar ruimte voor had zou ik die wel op speuren, Maar, Ik heb amper ruimte voor de Juno, De DX en de XP-80

Ja, Geleend van werk, Moet ik binnenkort terug brengen!

Geregeld..
Begreep de hint:P

kan nu niet luisteren, maar je moet hier effe op het forum zoeken, iemand heeft een keer een hele fraaie collectie geluiden, nog van vruuger, geplaatst. Hoe heetten die dingen ook al weer, hoe dan ook die klonken echt goed. Sowieso staan er duizenden patches op het internet.

ik patch de mijne nooit zelf en gebruik hem puur als preset bak en als midi keyboard (ja t is een schande :)) . Wel eens geprobeerd maar vond het maar onhandig . Het rare ervan vind ik dat als je alleen de dx7 bespeelt het allemaal een beetje suf klinkt, maar dat hij in de mix toch bijna altijd goed tot zijn recht komt!

Dat zijn Sysex patches, Ik gebruikte ze zelf heel veel met FM8, Maar nu ik een echte DX7 heb wil ik uiteraard wel proberen om die sounds over te plaatsen naar de DX7 aangezien hier een cartridge bij zit.

Het rare ervan vind ik dat als je alleen de dx7 bespeelt het allemaal een beetje suf klinkt, maar dat hij in de mix toch bijna altijd goed tot zijn recht komt!

De overbekende DX "house" baslijn, altijd goed !!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen synth ben tegengekomen die zo'n dikke, volle en subtiele bas kan voortbrengen als een DX7, op mn korg radias zit ook een hele waslijst bassen maar geeneen past zo goed in de mix als die van de DX7. Het past gewoon altijd.

De DX-7 snijt gewoon door de hele mix heen.... hij klinkt zo verschrikkelijk vet, Zeker door die 8! velocity points... Beat That Motif!

Ik ben toch Analoog?
Mensen hebben niets digitaals in zich:P

Back