JP8 midi kit

Vic

Soldeerprofeet
Hoi,

Hoe kom ik er achter welke midikit er in m'n Jupiter 8 zit

Encore is het waarschijnlijk niet want zend en ontvangt note on/off data

Wat voor kits waren er allemaal te krijgen ?

groove, send en ontvangt ook bulk dump. en ontvangt alle sliders als controller etc
zie je voorbij komen tijdens het opstarten

Thx,

Groove kan ik ook al uitsluiten dan
Bij opstarten komen gewoon 2 strepen (manual mode)

Ik weet niet hoe ik in midi mode kom en dingen kan veranderen

EES ? Heb ik ooit één gehad, heeft 2 knopjes (foto). Zendt op 2 kanalen, variabel midi-split-zendpunt, ontvangt op 1 kanaal, zendt geen noten uit de arpeggiator, arpeggiator reageert wel op midi

Kenton ?

Attachments

• P1080267klein.JPG
    P1080267klein.JPG
    42,9 KB · Bekeken: 95
Er zit één knopje rechts, zelfde type knopje als op de foto, mogelijk een andere versie van EES
Heb je daar nog een handleiding van ?

via linker toetsen?

Weet niet hoe ik in midi mode kom ? als de kit die al heeft.

Hoi,

Hoe kom ik er achter welke midikit er in m'n Jupiter 8 zit

Encore is het waarschijnlijk niet want zend en ontvangt note on/off data

Wat voor kits waren er allemaal te krijgen ?

Misschien even de jupiter openmaken om te kijken wat er is ingebouwd? Weet niet of dat een grote klus is, maar als het vergelijkbaar is met bv. een juno60, dan is dat eenvoudig te doen. Die klapt gewoon open na het verwijderen van een paar schroefjes. Alle sliders en knoppen kun je gewoon laten zitten, aangezien die op printplaten zitten die aan de bovenzijde van de kap gemonteerd zijn.

EES ? Heb ik ooit één gehad, heeft 2 knopjes (foto). Zendt op 2 kanalen, variabel midi-split-zendpunt, ontvangt op 1 kanaal, zendt geen noten uit de arpeggiator, arpeggiator reageert wel op midi

Kenton ?

Ik heb een EES kit in mijn PPG 2.0 ook met die 2 knopjes! Heb jij een manual van jou EES kit?

Heb em al eens hersteld, het stond niet op het ingebouwde midi pcb
Daar kan ik het niet aan zien, merknaam of zo...

Die foto is een jp6, veel ic's, de layout is ongeveer hetzelfde maar dan weinig ic's maar veel discrete onderdelen in de jp8.

ga even googelen op kenton en eens uitproberen

Kenton is het niet, heb geprobeert met handleiding erbij.... jammer :P

Heb ook nog een oude foto van 1 vd voice pcb het midi pcbtje staat rechts deels op de foto (niet helemaal ;{)

Zal niets anders opzitten dan nog eens open te maken voor betere fotos

attachment.php

Attachments

• voiceb.JPG
    voiceb.JPG
    180,9 KB · Bekeken: 102
Ik kan alleen maar note on, note off data zien, vel. is altijd 46
bij bediening sliders etc geen cc/sysex data.

door te zoeken en knoeien staat de onderste helft vh keyboard nu op ch2, de bovenste helft op ch1
Hoe ik daar aangekomen ben ??? 8D

Ik zie daar rechtsboven een 8051 dacht ik ?

Bedoel je die meest linkse 40dip op het midi pcbtje ???

Geen intel maar z80as10-2

Deze dient om ????? keyboard uit te lezen ? ben maar een leek
Een 8051 zou dat ook kunnen ???

Bij mijn JP8 moet ik het midi kanaal kiezen door de onderste toets in te drukken (c) en dan de JP8 aan te zetten. Maar heel veel meer dan note on/off doet ie niet. Misschien toch een groove er in laten zetten als dat nog is te krijgen. Maar eerst een Europa mod voor mijn Jupiter 6! :)

Onderste C vast + aansteken en dan ??? hoe kies je een kanaal ?

Dan kan ik dat eens uitproberen.

Weet je ook welk type/merk het is ?? ander weten we niet veel meer dat het dezelfde zijn.

Ik eigelijk wel tevreden met die simpele midi, goed genoeg voor mij
Ben alleen benieuwd welke het nu is?

Bij mijn JP8 moet ik het midi kanaal kiezen door de onderste toets in te drukken (c) en dan de JP8 aan te zetten. Maar heel veel meer dan note on/off doet ie niet. Misschien toch een groove er in laten zetten als dat nog is te krijgen. Maar eerst een Europa mod voor mijn Jupiter 6! :)

Jij hebt een hele vroege Lintronics kit, volgens Rudi heeft ie daar maar een paar van gemaakt.

Back