inderdaad een vervelende kwestie, zonder meer.
koper was te moe om hem helemaal hier op te halen. we hebben halverwege afgesproken, op een parkeerplaats in eindhoven.
de andromeda werkte perfect toen hij hier thuis stond. en blijkbaar na aankomst bij de koper niet meer.
eerst was me niet helemaal duidelijk wat er precies mis was. we hebben enkele dagen overlegd over oplossingen in de zin van software update of zo, omdat ik me niet kon voorstellen dat er echt iets kapot was.
daarna kwam een bericht dat een expert op afstand, na een consult per mail of telefoon had gezegd dat het moederbord vervangen moest worden, a €450, dat het probleem niet door transport kon zijn ontstaan, en dat ik daarom de synth terug moest nemen.
ik had geen zin om zonder meer een kapotte synth terug te nemen, terwijl ik een goede had geleverd. ik heb later nog voorgesteld de synth dan terug te nemen voor €225 minder, zodat we de zogenaamde schade zouden delen.
daarna kwam het voorstel de synth te laten bekijken door dezelfde expert, in duitsland en dat ik de reparatie voor de helft zou betalen, als die tijdens transport was ontstaan, of de reparatie volledig zou betalen, als dat niet zo was.
dat leek me ook niet echt fair, er is sowieso onderscheid tussen schade ontstaan ten gevolge van en tijdens transport.
ten slotte kreeg ik nog de mogelijkheid €150 euro over te maken naar de koper. ik heb om van het gedoe af te zijn, toen aangeboden om de helft daarvan over te maken.
de verkoop prijs was €1875 voor een perfecte A6. de koper had ook al aangegeven er wel enkele honderden euro's op te verdienen, niet onwaarschijnlijk als je dicht bij duitsland woont, zo is het nou eenmaal. prima ook.
volgens mij zou zelfs als het moederbord vervangen moeten worden, na de verkoop met winst, de schade maximaal €150 zijn. vandaar.
ik zal niemand verder vermoeien met de verdachtmakingen die erbij te pas kwamen. dit zijn zo'n beetje de meest relevante feiten.
laat ik wel zeggen dat ik vanaf de eerste melding intensief contact met de koper heb gehad. dat ik de synthesizer niet meer heb gezien overigens. het defect zelf niet heb kunnen constateren. de verkoper ook geen zin had om eerst met het apparaat terug te komen, zodat ik het kon beoordelen, wat ik ook nog heb voorgesteld.
mogelijk gaat het om een losse connector, een mogelijkheid die later ook genoemd bleek te zijn door de duitse expert.
blijkbaar heb ik geen goed zelfbeeld; ik dacht altijd van mezelf dat ik redelijk was en meedacht bij het oplossen van problemen.
dergelijke advertenties op marktplaats brengen een oplossing sowieso niet dichterbij.
jammer van mijn goede naam, maar ja, zo gaan die dingen blijkbaar.